[HP] Vectar Series 4, Geheugen prob.

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb een HP Vectra Series 4 en heb ik geupgrade naar vaan een p133 naar een p200. Nu wil ik (voor iemand anders :)) er 128 MB geheugen in hebben (EDO).

Vrij prijzig weet ik, maar niet mijn keus :7

Nu ben ik op de site geweest van HP en heb gekeken naar de maximale geheugenuitbreiding. Dit was 128 MB, maar er stond een hele uitleg bij. Hierin stond hoe het geheigen geplaatst moest worden.

Wat ik niet begrijp, wat moet ik halen (4 x 32 MB?) en in welke geheugenbanken kan... |:(

Please Experts :P

Help... :'(

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 08 maart 2002 09:28 schreef vegterb het volgende:
Wat ik niet begrijp, wat moet ik halen (4 x 32 MB?) en in welke geheugenbanken kan... |:(
Volgens mij heb je zelf al het antwoord gegeven. 4x32MB moet gaan werken. Hier hebben wij diverse VL4-tjes geupgrade naar 128MB. Volgens mij maakt het merk niet al te veel uit, maar onze keus was op KingSton gevallen (doe maar lekker duur...)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Zou dat gewoon moeten werken? er zijn 6 geheugenbanken aanwezig. Voor meer info zou een expert :7 zo vriendelijk willen zijn en even kijken naar:

Main Memory
The HP Vectra VL 5/xxx series 4 PC has six DRAM (Dynamic Random Access Memory) sockets on the system board. The PC uses 60 ns, 32-bit wide, EDO memory modules. Eight MB (two 4 MB modules) or 16 MB (two 8 MB modules) of memory are supplied as standard, expandable to 128 MB.
Memory modules must be installed in pairs of identical modules.
NOTE: Install only 4 MB or 16 MB modules in bank C. Bank C supports only single-density memory modules.
EDO or Extended Data Out memory is a new type of memory that boosts overall access times. It does this by utilizing the clock cycles more effectively, improving data throughput.
No interleaving.
The memory upgrades available are:
* 8 MB kit (2×4 MB modules), 32-bit, 60 ns (D3646A)
* 16 MB kit (2×8 MB modules), 32-bit, 60 ns (D3647A)
* 32 MB kit (2×16 MB modules), 32-bit, 60 ns (D3648A)
* 20×4 MB module kit, 32-bit, 60 ns (D2878A)
* 20×8 MB module kit, 32-bit, 60 ns (D2879A)
Do not use Standard Fast Page Mode RAM in the HP Vectra VL 5/xxx series 4 PC.
Memory Performance
With Fast Page Mode Memory (FPM)
* 7, 3, 3, 3
* 7, 2, 2, 2 when interleaving
With Extended Data Out Memory (EDO)
* 7, 2, 2, 2
Level 2 Cache Subsystem
* Standard on all models
* 256 KB Write-Back
* Synchronous pipeline burst SRAM
* 10 percent faster than asynchronous SRAM
* New proprietary SIMM
* 3, 1, 1, 1 access times

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 08 maart 2002 09:47 schreef vegterb het volgende:
Zou dat gewoon moeten werken? er zijn 6 geheugenbanken aanwezig. Voor meer info zou een expert :7 zo vriendelijk willen zijn en even kijken naar:
Natuurlijk worden er eisen gesteld aan het geheugen, dat moet je nooit onderschatten. Daarom hebben wij dus ook voor KingSton gekozen.
Overigens was in de tijd, dat de VL5/Series 4 (en Series 5) geintroduceerd werden de 32MB Simm nog niet een gangbare geheugenmodule. 2x (of 4x) 32MB werkt gewoon in deze HP serie.

Neem anders contact op met HP. Je kunt ook een HP reseller bellen en vragen of je 4x32MB voor een VL5/Serie 4 kan kopen (klink gewoon als een potentiele klant).
Je hoort vanzelf wel, dat je gewoon tot 128MB kunt gaan.
Sterker nog toenertijd ben ik er ook wel eens over heen gegaan door nog wat restant geheugen in de laatste sloten te prikken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij informatique hebben ze een hele handige geheugen-wizard, kan je precies zien wat voor mem je nodig hebt in die hp :)

Verwijderd

Maar wat voorn processor kan die hp vectra 4 aan, ik heb er nu een pentium I 166Mhz inzitten
Pagina: 1