Toon posts:

LG conflict met hdd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HOI,
Ik heb echt een vreemd probleem.
Me LG cdrom heeft waarschijnlijk een conflict met me HDD.
Telkens wanneer dat ding begint te lezen begint me hdd ook te lezen. Dus als ik BV een cdtje bekijk onder verkenner zie ik aan de hdd led dat tie precies synchroon loopt met het ledtje van de cdrom. Dan is dat nog niet zo erg maar als ik dus een spel installeer van af mijn cdrom en tijdens de installatie muziek word afgespeelt gaat dit ENORM traag. het geluid gaat sto sto stotteren en de animaties lijken ook trager te gaan. Ook bij de beginfilmjes van een spel, die dus van de cdrom worden afgespeelt slaat me geluid over. Het maakt ook niet uit hoe ik me cdrom aansluit ,als slave op hdd , cdrom als sec master, cdrom als sec slave niks helpt |:( . Ik weet dus echt niet waar dit aan kan liggen (firmware, drivers, LG ??) :? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

[open deurintrapmodus]
VIA drivers al geinstalleerd?
DMA modus gecontroleerd?
[/open deurintrapmodus]

Welk OS hebben we het eigenlijk over?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 09:20 schreef FoolZero het volgende:
[open deurintrapmodus]
VIA drivers al geinstalleerd?
DMA modus gecontroleerd?
[/open deurintrapmodus]

Welk OS hebben we het eigenlijk over?
Via 4in1 geinstalleerd. Ik heb alle DMA modes al geprobeert wat me cdrom ondersteunt (1,2,3,4) en ik draai onder winXP.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 08 maart 2002 10:40 schreef Toorich het volgende:
Via 4in1 geinstalleerd. Ik heb alle DMA modes al geprobeert wat me cdrom ondersteunt (1,2,3,4) en ik draai onder winXP.
Helaas kan ik je ook niet verder helpen, maar iig staat er weer wat relevante info! ;)
Je zou zeggen, dat je de CDROM en HD aan de zelfde controler hebt hangen, maar je geeft duidelijk aan, dat dat niet het geval is.
Heb je toevallig nog een andere CDROM speler ergens liggen?

Heal the internet ...

Verwijderd

Misschien een probleem op IRQ /DMA niveau ?

En als je die Via 4 in 1 shit verwijderd ? ==> Verwijderen vanuit een minimal WIndows omgeving (zonder dat die Via shit in gebruik is.)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
Denk nou eens na!

Hoe weet die HDD led nou of het je HDD of je CDROM is die dataverkeer veroorzaakt? Dat ding knippert alleen maar omdat er data over de IDE bus verplaatst wordt!

• GreeTz
  • Laatst online: 10-04 16:25

GreeTz

took the red pill

je ledje is een IDE led, wanneer er dus data over je ide bus gaat (van schijf naar chipset, van chipset naar schijf, van cdrom naar chipset of van cdrom naar schijf) knippert ie

Alleen:           DE GROETJES

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 08 maart 2002 11:46 schreef _JGC_ het volgende:
Hoe weet die HDD led nou of het je HDD of je CDROM is die dataverkeer veroorzaakt? Dat ding knippert alleen maar omdat er data over de IDE bus verplaatst wordt!
Heel wijs, dat verklaart het geknipper van het ledje. Nu nog even een verklaring voor de slechte performance van het systeem en we kunnen allemaal weer naar huis. :)

Heal the internet ...

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

ik vergat je bijna te helpen :)

Je moet voor je cdrom én HDD DMA even inschakelen (systeem eigenschappen eigenschappen van cdrom DMA inschakelen) ook wanneer windows zegt dat je (via) drivers niet ondersteund worden.

Met DMA kan nl direct vanaf de cdrom daa naar het geheugen verplaatst worden, zonder tussenkomst van je CPU, wat het sto sto stotteren zal verhelpen :z

Een P4 2 GHz kan zelfs geen DVD afspelen zonder DMA. Dan zie je maar ff hoe belangrijk dat is :)

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Op vrijdag 08 maart 2002 11:51 schreef FoolZero het volgende:

[..]
Heel wijs, dat verklaart het geknipper van het ledje. Nu nog even een verklaring voor de slechte performance van het systeem en we kunnen allemaal weer naar huis. :)
Daar wastie al :P Wijzheid kent geen tijd (8> :P

Pagina: 1