Toon posts:

Xine en DivX 5 codecs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals iedereen waarschijnlijk wel weer zijn er nieuwe DivX codec uitgekomen, versie 5.0, deze nieuwe codecs zijn een flink stuk sneller dan hun voorganger, en ik zou ze dan ook graag gebruiken onder Linux.

1. Hoe installeer ik DivX 5 codecs onder linux zodat ze
met xine gebruikt worden.

2. Waar kan ik een linux versie hiervan downloaden.

3. Is er een manier om gewoon DivX5 en The PLaya te
gebruiken vis Wine of Winex ofzo.

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:40

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Heb je uberhaubt wel zelf geprobeerd?

1. divx.com

2. divx.com

3. Wine

If it bleeds, it can be killed!

Verwijderd

Misschien heel stom, maar ik zie op die site geen linux versie.

Voor zover ik weet zul je even moeten wachten totdat avifile divx5 support...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 08 maart 2002 10:30 schreef beelzebubu het volgende:
Misschien heel stom, maar ik zie op die site geen linux versie.
Klopt, op die site lees ik :
DivX video software is also available for Mac® OS and Linux operating systems. An alpha version of the DivX 5.0 decoder is available for Mac OS. A version of DivX 5.0 with a decoder and encoder is coming soon for Linux. It was almost ready in time, but not quite. Watch for it soon.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:40

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Wat betekent dit dan?
http://www.divx.com/divx/maclinux.php

All DivX versions
prior to 5.0 ?

If it bleeds, it can be killed!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Precies wat er staat, dat die versie van divx voor linux alle versies van divx af kan spelen tot (dus niet tot en met) divx 5.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 08 maart 2002 10:53 schreef Logic het volgende:
All DivX versions
prior to 5.0 ?
Dat die player die je daar download, een 4.X versie(!) alle DivX versies kan afspelen behalve 5.0 en daarboven..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment zijn er natuurlijk nog bijna geen films encoded met DivX5 dat is dus ook niet het probleem van de oudere drivers gebruiker. De reden dat DivX5 onder Linux gebruikt moet worden is de enorme snelheidswinst die met versie 5.0 behaald is ten opzichte van zijn voorgangers

• Solarsparc
  • Laatst online: 20:21
Kun je niet gewoon de dll's kopieren uit een win32 package en die in de win32 dir gooien waar de andere codecs ook staan? Of moeten die dll's nog aangepast worden ofzo?

Verwijderd

Ik denk niet dat xine blind de nieuwe divx 5 ddl's kan gebruiken, maar je kan het natuurlijk altijd gewoon proberen.

Het heeft denkik niet echt haast, want het duurt nog wel effe voor er divx5 content komt.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft ook niks te maken met het feit dat ik films met DivX 5 content wil afspelen, het gaat mij erom dat de DivX 5 codec bijna 25% snelheids winst behalen in het decoden van DivX 4 en 3 films

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Er zijn meer alternatieven als divx5. Kijk eens naar ffmpeg bijv. of opendivx (projectmayo.com toch) Dit zijn (ook) native codecs en zijn open-source.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 05:02
Ik geloof dat ik die codec van ProjectMayo gebruik, en dat werkt goed moet ik zeggen. Hoewel er wel sync problemen zijn. Ze moeten anders ook maareens een player bij de Linux versie gaan leveren zoals ze dat bij Windows doen. GTK+ frontend die er lekker snel en stable is. Vind aviplay nou niet echt goed.... het werkt wel, maar daar is ook wel meteen alles mee gezegd.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 11:01 schreef DonzigEendje het volgende:
Op het moment zijn er natuurlijk nog bijna geen films encoded met DivX5 dat is dus ook niet het probleem van de oudere drivers gebruiker. De reden dat DivX5 onder Linux gebruikt moet worden is de enorme snelheidswinst die met versie 5.0 behaald is ten opzichte van zijn voorgangers
blaat ;)
al mijn faforite series worden ook in divx 5 encoded
Pagina: 1