Toon posts:

voeding opgeblazen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren heeft de voeding van mijn celeron 400 het begeven. Ik zette de PC en en 10 seconden later ging de PC weer uit,
en een stinkende voeding.

Wat ik nu wil weten is of de rest van de hardware ook beschadigt kan zijn?
Ik zie niks, maar de voeding ziet er ook goed uit(stinkt alleen een beetje)

Verwijderd

het kan wel, waarschijnlijk niet, gewoon een andere voeding plaatsen en testen...

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Het gebeurd wel eens vaker, maar alleen in het ergste geval dan is de rest van je hardware ook beschadigd, dus even een nieuwe voeding plaatsen en het is weer gepiept.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

Phydomir

Dennis

Hoe komt het dan dat die voeding ineens kapot gaat. Gewoon ouderdom ofzow?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat ie een schok heeft gekregen(ongeaard stopcontact)
heb hem vorig weekend gekocht.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik heb toevallig ook laatst mijn voeding opgeblazen. Ik wou mijn 3com NIC in een ander slot plaatsen, en op het moment dat ik hem in het andere slot stak kwam er een flits uit me voeding en sloegen de stoppen door. Ik had de computer wel uitstaan alleen de stekker niet uit de voeding gehaald. Blijkbaar loopt er dan nog een waakstroompje doorheen, bij nader inzien is dat best logisch aangezien het aan/uit kopje ook op het mobo zit :)

Godzijdank deed mijn net nieuw gekochte computer het nog :) Alleen de NIC en de voeding zelf hebben het niet overleefd. Misschien heb je er wat aan :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Aarden dan? Als er nog een voeding kapot was gegaan had je de kosten er al uit gehaalt...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Aphax
Ik zou niet weten hoe ik em moet aarden, zitten hier in een straal van 5 meter geen geaarde stopcontacten in de buurt.

Verwijderd

heb je een CV-plaat in de buurt ? ... ff draadje aan vastmaken. Het klinkt vreemd, maar deze is zwaar goed ge-aard :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 08 maart 2002 20:01 schreef Aphax het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik em moet aarden, zitten hier in een straal van 5 meter geen geaarde stopcontacten in de buurt.
Een verlengsnoer van 6 meter?

• Aphax
nah vind ik toch een beetje onpractisch

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op zaterdag 09 maart 2002 11:19 schreef Aphax het volgende:
nah vind ik toch een beetje onpractisch
dan een kapote voeding >:) ( welke merk was hij want ik heb heel me computer kwijt geraakt aan een kapote voeding :( [topic=434132/1/25]
koste me wel ff 1200 euro kon ik zo weg gooien :( ) laatste tijd veel kapote voedingen verhaalen gehoord :(
Pagina: 1