Toon posts:

Kan elke tv kaart opnemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik een Pinnacle PCTV Pro of een goedkoop dingetje moet kopen.

Is het niet zo dat elke tv kaart kan opnemen als je maar de software ervoor hebt? (WINVCR, Virtual dub)?
1)Wie kan me dat vertellen? Enige ervaring ermee?

Zodoende leek een cheap kaartje me wel wat.
2)Of gaat de kwaliteit ook ontzettend achteruit?

3)Is er groot verschil in (beeld)kwaliteit tussen de kaarten?

Specs: Stereo, Afst. bed., Canal+ chipset, etc.

Anyone?

:7

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Elke tv-kaart die nu te koop is kan capturen, ja.

Tip: Canal+ onder Windows XP/2000 decoderen is (voor zover ik weet) niet mogelijk.

They made me do it.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 08:48 schreef ghgrassi het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik een Pinnacle PCTV Pro of een goedkoop dingetje moet kopen.

Is het niet zo dat elke tv kaart kan opnemen als je maar de software ervoor hebt? (WINVCR, Virtual dub)?
1)Wie kan me dat vertellen? Enige ervaring ermee?

Zodoende leek een cheap kaartje me wel wat.
2)Of gaat de kwaliteit ook ontzettend achteruit?

3)Is er groot verschil in (beeld)kwaliteit tussen de kaarten?

Specs: Stereo, Afst. bed., Canal+ chipset, etc.

Anyone?

:7
ik heb zelf zo'n PCTV Pro, werkt perfect, mooie beeld, Stereo TV, FM Stereo, Afstandbediening, Teletext, SVHS.... je kunt opnemen met o.a. Pinnacle Studio 7.0

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tom.

Bedankt.
Is er ook een wezenlijk verschil in beeld/geluid kwaliteit bij direct kijken en bij het afspelen van een opname tussen goedkope en duurdere kaarten?

Want dan kan ik net zo goed een kaartje van 50 kopen..
Behalve gelet op mijn extra specs.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
De ervaring die ik heb met opnemen met een TV-kaart is niet goed. Hij kon bij mij slechts op 1/4 capturen en dat is natuurlijk niet veel! Bij de meesten zit er ook nog geen TV-out op. Voor videobewerking moet je een echte videobewerkingskaart nemen.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Opzich kan je met ieder tv kaartje opnemen. Soms kan dat al met de bijgeleverde software, anders kan je het programma virtualdub gebruiken, dat kan tot hog resoluties opnemen.
Ik heb zelf een Pinnacle PCTV (2 jaar geleden gekocht voor fl 159,-, met afstandsbediening), en die geeft bij opnemen een mooi beeld.
Als je van bijvoorbeeld een videorecorder of camcorder op wilt nemen moet je er wel op letten dat je tv-kaart een composite of s-video ingang heeft. De meeste tv-kaarten hebben dat wel.
Waar je ook op moet letten is dat de zeer goedkope kaartjes meestal mono zijn.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op vrijdag 08 maart 2002 16:29 schreef Asclepius het volgende:
Opzich kan je met ieder tv kaartje opnemen. Soms kan dat al met de bijgeleverde software, anders kan je het programma virtualdub gebruiken, dat kan tot hog resoluties opnemen.
Ik heb zelf een Pinnacle PCTV (2 jaar geleden gekocht voor fl 159,-, met afstandsbediening), en die geeft bij opnemen een mooi beeld.
Als je van bijvoorbeeld een videorecorder of camcorder op wilt nemen moet je er wel op letten dat je tv-kaart een composite of s-video ingang heeft. De meeste tv-kaarten hebben dat wel.
Waar je ook op moet letten is dat de zeer goedkope kaartjes meestal mono zijn.
En op welke resoluties dan?
Pagina: 1