Toon posts:

[linux IDE] autocompletion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus een IDE (integrated development environment) zoals de Visual C++ IDE.

KDevelop is al heel goed; alsook Anjuta IDE...
Maar ik mis (of zie naast) een feature; nl. autocompletion.

bvb. als ik een een memberfunctie wil gebruiken ve klasse, dat de IDE een lijstje geeft (in zo'n kaderjte aan de cursor).

Welke IDE (onder linux) heeft deze feature?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

[plaagmodus]
Je wilt dus developen onder linux, met een programma dat de functies voor je uitspelt, zodra je niet weet wat je moet intypen :? dan krijg je een keuzelijstje, waaruit je de juist lijkende functie kan kiezen..Hmm
[/plaagmodus]

Misschien dat kylix deze functie heeft, maar dat weet ik niet zeker.. www.borland.com
Misschien meer iets voor P&W :?

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op vrijdag 08 maart 2002 09:38 schreef CyberJ het volgende:
[plaagmodus]
Je wilt dus developen onder linux, met een programma dat de functies voor je uitspelt, zodra je niet weet wat je moet intypen :? dan krijg je een keuzelijstje, waaruit je de juist lijkende functie kan kiezen..Hmm
[/plaagmodus]

Misschien dat kylix deze functie heeft, maar dat weet ik niet zeker.. www.borland.com
Misschien meer iets voor P&W :?
Ja. kylix heeft dit maar kylix is geen C/C++ :)
Voor zover ik weet is er geen free IDE die dat kan, althans niet voor C/C++.
Ik heb kdevelop, anjuta, moonshine en motor (console) gehad en ik ben nog altijd het meest tevreden met motor, serieus.
Sowieso vind ik console altijd lekkerder werken als X aangezien ik toch alleen maar console apps maak.
Veel succes!

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Kylix ziet er precies wel goed uit, maar uit de pdf maak ik uit dat:

a) er gn autocompletion is
b) meer voor php, asp, xml, html, etc zaken is

Ik zoek dus een C++ editor/IDE met autocompletion functions die gratis is...

Veel vraag ik nu niet eh ;) *D
Heb me al kapot gezocht de voorbije tijd, maar (nog?) niks nuttigs gevonden...

Verwijderd

Ik meen mij te herinneren dat Borland ook gaat komen met een C/C++ IDE voor Linux... (Borland C++ Builder for Linux of zoiets). Die zal dat ongetwijfeld hebben. En die zal ongetwijfeld ook veel geld kosten ;)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Anjuta heeft wel een soort van autocompletion, alleen niet helemaal precies wat jij zoekt. Ik dacht niet dat er zoiets bestond voor Linux, maar de Anjuta ontwikkelaars zoeken nog wel iemand die dat wil maken. Als je tijd over hebt.... :)

De code-completion die nu in Anjuta zit moet je aanroepen met ctrl-enter, en dan geeft-ie een suggestie van strings die al eerder zijn gebruikt in het huidige bestand. Subclasses ed. moet je dus nog wel zelf verzinnen ;(

edit:

Ik heb het even getest, en Kylix heeft wel code-completion zoals jij wilt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 12:54 schreef DeJean het volgende:
Kylix ziet er precies wel goed uit, maar uit de pdf maak ik uit dat:

a) er gn autocompletion is
b) meer voor php, asp, xml, html, etc zaken is

Ik zoek dus een C++ editor/IDE met autocompletion functions die gratis is...

Veel vraag ik nu niet eh ;) *D
Heb me al kapot gezocht de voorbije tijd, maar (nog?) niks nuttigs gevonden...
Ik weet niet welke handleiding jij hebt gelezen, maar Kylix is de linux tegenhanger van de Delphi ontwikkelomgeving. Is dus (object) pascal. Geen webdev ontwikkeltool zoals jij het omschrijft. Als het goed is zou borland builder (C / C++) ook een linux versie krijgen, maar ik denk niet dt die er al is.

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op vrijdag 08 maart 2002 17:58 schreef balou het volgende:

[..]

Ik weet niet welke handleiding jij hebt gelezen, maar Kylix is de linux tegenhanger van de Delphi ontwikkelomgeving. Is dus (object) pascal. Geen webdev ontwikkeltool zoals jij het omschrijft. Als het goed is zou borland builder (C / C++) ook een linux versie krijgen, maar ik denk niet dt die er al is.
En als die er is gaat die net zoals kylix enorm veel geld kosten denk ik, of je heb zo'n thuis-editie met zo'n irritant "dit is gemaakt met gratis software" splash-screen als je het zelfgemaakte programma opstart |:(

Rookworst zonder R is ook worst.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Bij mijn weten krijgt de nieuwe KDevelop goede code-completion. Je zou eens naar de beta kunnen kijken, maar ik moet alvast waarschuwen dat Gideon (dat is de naam voor de nieuwe KDevelop, volledig herschreven) in ieder geval bij mij wel erg veel crasht. Als je tegen de zomer nog steeds niets hebt dan moet het wel bruikbaar zijn :) .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 15:22
Uhm.. mis ik iets als ik niet snap waar code-completion voor nodig is?

Ik weet meestal wel welke members mn eigen classes hebben, en die van veelgebruikte "andere" classes ook.

1x Emacs + 2 xterms met manpages werkt perfect :)

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op zaterdag 09 maart 2002 11:20 schreef Treenaks het volgende:
Uhm.. mis ik iets als ik niet snap waar code-completion voor nodig is?

Ik weet meestal wel welke members mn eigen classes hebben, en die van veelgebruikte "andere" classes ook.

1x Emacs + 2 xterms met manpages werkt perfect :)
Ik geloof best dat jij het niet nodig hebt, das heel mooi enzo.

Maar helaas ben ik niet zo'n bikkel als jij, en kan ik dat autocompletion heel goed gebruiken aangezien ik (dus geldt misschien niet voor de lezer) daarmee een stuk sneller kan werken, en me op andere dingen kan focussen dan functie prototypes onthouden.

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Vanwaar het ophalen van zo'n oude thread?
In ieder geval kan ik melden dat de KDevelop in CVS codecompletion heeft als optie. Nog wel als 'experimental' gemarkeerd, maar het is toch al iets :). Zowel voor 2.2 als voor Gideon/3.0 wordt er aan code completion gewerkt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Ik was toevallig op zoek naar een IDE voor Linux aangezien ik laatst kennis heb gemaakt met Visual Studio .NET, en dat wertkt ECHT lekker. Dus nu wil ik ook zoiets voor Linux.

Nog een reden waarom ik deze "oude" thread boven water bracht is omdat ik 't niet zo op prijs stel als andere mensen denken dat hun mening de enige juiste is.

Dit is een thread met een verzoek om een goede IDE, en daarbij hoef ik niet te horen dat het a) fout is, en b) een zekere persoon heeft het niet nodig heeft.

Maar ik zal KDevelop zekers eens proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 18:03 schreef Remenic het volgende:
Dit is een thread met een verzoek om een goede IDE, en daarbij hoef ik niet te horen dat het a) fout is, en b) een zekere persoon heeft het niet nodig heeft.
Goed gesproken :)

Btw, ik heb iets interessants gevonden dat wel helpt. Autocompletion en alles erbij :)

SciTE (/scintella). Ik gebruik het om wat in python te proggen (het ondersteund ook C/C++ enzo) en ik ben er erg tevreden van.
Alleen is SciTE nog niet een volledige IDE (classbrowser, compile venstertje, debug venstertje etc), alleen een keigoeie editor.
Ik gebruik hem zowel onder linux als onder windows op't werk.

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt ook eens naar (X)Emacs kijken, daarmee kun je ook een heleboel doen. Je kunt die ook zo instellen dat hij aan autocompletion doet meen ik, maar het is even zoeken in de duizenden opties de dat programma heeft...of vi natuurlijk, maar ik zal hier geen holy war starten >:).

Pagina: 1