Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Ik weet niet precies hoe warm ie mag worden, 80 graden ofzo .. maar over dat overclocken, 1100-1200MHz kun je wel vergeten! Een T-Bird overclockt niet zo goed als een Duron, ik denk dat je blij mag zijn als je 1GHz haalt (met een Alpha). Vertel het maar ff zodat je dadelijk niet moet
als je Alpha binnen is en je quest naar 1100-1200MHz begint;).
Verwijderd
Nee met een 800 niet, tenzij je er eentje uit Dresden hebt met koperen interconnects en zo'n blauwe polijstlaag op de core. De kunnen wat harder maar volgens mij beginnen die pas bij 900.
Blauwe polijst ja! zijn dat die nieuwe? (blauwachtige gloed of knalblauw?) ik heb zo'n blauwachtige ja, kunnen die hoog?
ach, ik zie wel. en anders zullen we ook nog eens met de FSB/voltage gaan k*tten.
ach, ik zie wel. en anders zullen we ook nog eens met de FSB/voltage gaan k*tten.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
Ja echt blauw en niet groenblauw, die komen uit Austin. Ik zal ff kijken of ik ergens een screenshot van de 2 heb.
Ik heb zelf een 900 uit Dresden en die gaat met standaard koelertje tot 1060. 1100 moet zeker kunnen met Alpha/Delta koeler en misschien nog een extra koelertje op mn VIA chip.
Ik heb zelf een 900 uit Dresden en die gaat met standaard koelertje tot 1060. 1100 moet zeker kunnen met Alpha/Delta koeler en misschien nog een extra koelertje op mn VIA chip.
Hier heb je een pic waarop je het verschil goed kunt zien:

Links de core met koperen interconnects, rechts de 'normale' ...
(Source: Overclockers.com)

Links de core met koperen interconnects, rechts de 'normale' ...
(Source: Overclockers.com)
De Chrome orb levert een klein probleem met het passen op de KT7, doet de alpha dat ook ?
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Ze beginnen trouwens niet pas bij 900MHz ... op Overclockers.com hebben ze twee 750MHz exemplaren. 1 loopt op 1.1GHz, 1 op 1.2GHz:P!
http://www.overclockers.com/articles220/
http://www.overclockers.com/articles220/
Ik heb mun tbird 800 op 950 en op 1,85V(MBprobe geeft 1,91 aan) lopen. Dit op een ABIT KT7 en met een simpele coolermaster. De temp is 56C en dat met koetjes.
ik vraag me eigenlijk af of dit wel gezond is.
ik vraag me eigenlijk af of dit wel gezond is.
Is vrij hoog .. je zou er als je het geld ervoor (over) hebt een Aplha of een Chrome Orb erop kunnen zetten. Waarschijnlijk haal je dan de 1GHz wel. Mijn Athlon Classic 650 (800 core) ging met 't CoolerMaster koelertje wat ik erbij kocht niet verder dan 850MHz stabiel. Met een betere koeler (Arctic Circle) draait ie stabiel op 950MHz (wel met 1.9V maar dat durfde ik niet eens aan met de CoolerMaster;) .. hot hot hot). Een goeie koeler is bij OCen altijd zeer de moeite waard (duh)!
No shit .. nu je het zegt de core van de rechtse lijkt iets kleiner (of loop ik nu te zwetsen;)) .. maar dat doet er eigenlijk weinig toe, het gaat om het verschil tussen een groen-kleurige core en een blauwe. Zie ook link naar artikel op Overclockers.com, er staat daar nergens dat hier een T-Bird en een Duron naast elkaar liggen ipv twee T-Birds. Mijn fout nevertheless
.
.
Pagina: 1