Toon posts:

Waar zit de hoogspanningstrafo in mijn EIZO T765

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Ik wil de helderheid handmatig afstellen van mijn EIZO 19" T765. Ik weet dat dit gevaarlijk kan zijn i.v.m. piekspanning etc. maar bij verschillende Iiyama monitoren is me dit met gemak gelukt. Maar bij mijn EIZO'tje kan ik de hoogspanningstrafo niet lokaliseren. Op die trafo zit namelijk een stelschroefje (draaiknopje) waar bij de tekst "screen" staat, en dit knopje moet ik dus hebben. Iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor de reakties.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Technisch schema opvragen.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die hoogspanningstrafo is doorgaans zeer makkelijk te vinden. Op de beeldbuis zit een soort "zuignap", dat is de hoogspanningsaansluiting. Daaraan zit een dikke kabel en de andere kant van die kabel zit in de hoogspanningstrafo.

Verwijderd

Topicstarter
Doorgaans wel ja, maar in dit geval dus helaas niet.
En het technisch schema heb ik geprobeerd op te vragen, maar dan beginnen ze te zeiken over geheimhouding.
Toch bedankt..

Verwijderd

Ik heb dit ook eens bij een oude visa monitor gedaan, daar zat na het open maken direct bij de aansluiting van de voeding zelf deze stelschroeven, 1x focus en 1x screen. De trafo is meestal direct via een zuignap op de beeldbuis aangesloten

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Waar komt die hoogspanningskabel dan wel op uit?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
En jij haalt je eizo uitelkaar :?

ps. mooi beeldje heh Eizo :P

Weet iemand hoe ik die software kan activeren?

w00t

Verwijderd

Topicstarter
Polaris: je ziet niet een kabel zitten. Ik heb Eizo gebeld en die zeiden dat je eerst de printplaat (moederbord) vrij moet maken en dat je hem dan pas kunt zien. Bijhoorlijk ingewikkeld volgens mij. Als iemand mij hierbij wil helpen, heel graag. n

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Mag ik eigenlijk weten waarvoor dit nut heeft :? Effe gaan klooien met een monitor van 1800,- gulden.

w00t

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 08 maart 2002 22:21 schreef Eizo het volgende:
Polaris: je ziet niet een kabel zitten. Ik heb Eizo gebeld en die zeiden dat je eerst de printplaat (moederbord) vrij moet maken en dat je hem dan pas kunt zien. Bijhoorlijk ingewikkeld volgens mij. Als iemand mij hierbij wil helpen, heel graag. Ik woon in de buurt van Rdam en ben bereid hier voor te betalen.

Groeten
Raar zaakje. Je hebt geen digicam om er een foto van te maken neem ik aan? Ikzelf zit ver van Rdam en ben geen optie maar kan EIZO hem niet maken?

Verwijderd

Topicstarter
Robbie, volgens mij snap je het niet helemaal, of misschien wel helemaal niet. Als je monitor helderheid verliest betekent dat, dat hij opnieuw gekalibreerd moet worden. Dat doe je dus zoals een "Eizo Engineer" dat zou doen: van binnenuit en niet via de OSD. Ik zag trouwens dat je zelf ook een vraag had over de Screenmanager pro, dat die niet goed werkt met je Radeon (waarom je een Radeon aanschaft begrijp ik niet maar ja, dat zul je zelf wel weten). Misschien kan ik je hier wel mee helpen en weet jij hoe ik mijn hoogspanningstrafo kan lokaliseren.
Pagina: 1