Toon posts:

duron start vanzelf op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn duron 800 flipt een btje, hij start vaak vanzelf op zonder dat er ook maar iemand aan de powerknop heeft gezeten, :? de comp staat dan gewoon uit en niet in standby.
allemaal leuk en aardig maar niet als je s nachts naast die bak vol ventilatoren moet slapen.

hier ff mijn harde waren: - duron 800, msi k7 pro 2a, 512mbtjes, 15,3 gb maxtor 7200 rpm, gf2 mx400.
ik draai met windows 98 se, kan het misschien aan de voeding liggen, dit is een 250watt el cheapo van memo.

Verwijderd

wol aanstaan?

Verwijderd

Komt door je internet verbinding! kabelaar zeker?...

Verwijderd

Topicstarter
jepz 2 netwerk kaartjes kabel en eigen lan maar kheb de wol functie niet eens aanstaan

Verwijderd

probleem had ik ook toen er nog meerdere netwerkaartjes in mijn pc zaten en mijn pc als server diende, daarna heb ik het nog 1 of 2 keer gehad maar nu nooit meer, ik ben er nooit achter gekomen waar het aan lag

Verwijderd

Bekend probleem:

Waarschijntlijk heb je voor de configuratie van een netwerkkaart in die PC de activatie van de PC via het netwerk op Enabled staat\n -> Zet zede op disabled en het is over.

Wanneer de een netwerkkaart on board hebt kun je het in de BIOS wijzigen, anders met een bijgeleverde disk.

Deze optie is er voor om je PC via het netwerk kaan te kunnen zetten.
Dit wil wel eens mis gaan en dan start je PC op zonder dat je er om vraagd.

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Probeer eerst inderdaad eens ACPI en APM uit te ztten als je dit gedaan heb.. ffies tijdje test draaien... Als het probleem dan opgelost is heeft hey te maken iig met je power management

(btw.. ACPI en AMP uitzetten in bios)

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Het ligt aan Wake On LAN
ik heb 't ook gehad.
Ik vond het wel creapy, toen heb ik dat uitgezet en het gebeurde nooit weer

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 07:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Op vrijdag 08 maart 2002 09:11 schreef Ossi het volgende:
Het ligt aan Wake On LAN
ik heb 't ook gehad.
Ik vond het wel creapy, toen heb ik dat uitgezet en het gebeurde nooit weer
Maar is het hierbij niet zo dat je dan bepaalde rechten moet toekennen aan een andere persoon/pc om zo de computer op te starten? Tenminste dat is mij ooit eens verteld

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Rechten??? als je NIC een signaal binnenkrijgt an start ie gewoon op.. nix rechten.. hij doet het gewoon..

hij kan btw ook niet checken wie er wel en wie er geen rechten heeft want de pc staat uit!!! :D

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het probleem in je BIOS.
Zet in ieder geval WoL (Wake On LAN) uit, en andere settings. Nu kan het systeem niet meer uit zichzelf opstarten. Veel Suc6 !

• AngelDust

AngelDust

Op vrijdag 08 maart 2002 11:48 schreef Nuke2000 het volgende:
Rechten??? als je NIC een signaal binnenkrijgt an start ie gewoon op.. nix rechten.. hij doet het gewoon..

hij kan btw ook niet checken wie er wel en wie er geen rechten heeft want de pc staat uit!!! :D
hehe.. owjah.. zeg maar niks... heb verkeerde haarkleur.. had blond moeten zijn |:(

Bier fan Fryske grûn!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Nu is er al 5 keer de term WOL gevallen... Terwijl het ook wat anders kan zijn:

- Opstarten op een bepaalde tijd (bij mijn toshiba bijvoorbeeld in te stellen)
- Opstarten als er een 'incomming call' is, mnoet je wel een modem hebben.
- Opstarten nadat de stroom weer terug is, bijvoorbeeld: webserver -> stroom valt uit -> geen ups -> stroom weer terug -> server start weer op
- Opgestart door X.. :? wat is 'x'? Ik heb dit zelf een keer gehad, ik was net wakker en de pc ging ca. 5 seconden later aan. Helemaal vanzelf, geen wol of wat dan ook.... heel raar.

:7

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10
laupro das idd software op maat dan ;)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
wol staat zeker weten uit, incomming call is niet mogelijk --> kabel. ik hoorde van iemand dat hij er ook last van heeft gehad zonder ook maar een modem of netwerkkaart in zijn pc, hij schakelde gewoon zijn voeding uit, maarja dat schiet natuurlijk ook niet op

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Op vrijdag 08 maart 2002 15:11 schreef sarcast het volgende:
laupro das idd software op maat dan ;)
Zo'n goeie heb ik al tijden niet meer gehoord! :D :D :D

Maar dat was het dus niet...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 15:13 schreef djcrossfire het volgende:
wol staat zeker weten uit, incomming call is niet mogelijk --> kabel. ik hoorde van iemand dat hij er ook last van heeft gehad zonder ook maar een modem of netwerkkaart in zijn pc, hij schakelde gewoon zijn voeding uit, maarja dat schiet natuurlijk ook niet op
Heb je al gecontroleerd of het niet toevallig is ingesteld dat hij op een bepaalde tijd (03:00 ofzo) moet opstarten?

Dat kan je vinden in de BIOS bij Power management (volgens mij). Start hij btw altijd willekeurig zomaar op of altijd op een bepaalde tijd van de dag?

Verwijderd

kijk in energie opties daar zit wel wat over stand-by

Verwijderd

Stekker uit wandcontactdoos :7

Verwijderd

ik weet het....

Poltergeist

:+

Verwijderd

Topicstarter
in de bios staat nix ingesteld om op een bepaalde tijd in te stellen. stekker der uit is natuurlijk een oplossing maar ik denk dat er ook wel een betere bestaat

• YellowCube
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

Sorry...ik kan geen antwoord bedenken dat iemand anders al niet gegeven heeft...maar ik moet gewoon even heel erg in de lach schieten om je verhaal. Het beeld van iemand die lekker ligt te pitten en om half vroeg in de ochtend wakker wordt van een pc die uit zichzelf aanschiet. Nogmaals...sorry, maar ik vind het lachwekkend. :)

yc

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• AngelDust

AngelDust

Op vrijdag 08 maart 2002 15:30 schreef kwaaaK het volgende:
ik weet het....

Poltergeist

:+
offtopic:
Zou het kunnen??? :9