GeForce 4 en Fps in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb gisteren een NVidia GeForce 4 MX440 gekocht maar je kunt in XP niet meer dan 60fps halen. Ik weet dat daar een fix voor is maar die is niet met mijn kaart compatable :'(
Dus nu heb ik een redelijk relaxte kaart en dan kan ik nog niet met meer dan 60fps spelen.....
De patch heb ik overigens wel uitgeprobeerd maar dat werkte niet (ik heb de drivers opnieuw moeten installeren :r)
En ik heb ook gekeken in dat bestand maar er staat niets in over de GeForce 4 (ik zag oa. TNT*/GeForce 2)
Hoe krijg ik nu meer dan 60fps in Xp?? :?

T.net gallery | V&A ads

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:28
VSync uitzetten...

Maare, wat boeit 60 of 200 fps nou?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 08 maart 2002 07:48 schreef Saekerhett het volgende:
VSync uitzetten...

Ik heb zo'n gevoel dat hij 60Hz bedoelt, wat bedoel je nou prcies

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik bij bijv. Counter-Strike net_graph aanzet (dan zie je het aantal FPS) dan komt hij NOOIT hoger dan 60fps.
Bij alle andere OS (op win2k na) kan je gewoon het aantal fpsd krijgen wat je kaart aankan.
(Ik ben ook niet zo'n professional op dit gebied:?)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Powerstrip al geprobeerd???

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Wat het verschil tussen 60 of 200 uitmaakt?

Dat is logisch, je kunt het verschil niet zien, maar b.v 3DMark kan het wel meten!

Een framerate van 60 is NIET goed voor je 3DMark score, maar het zou btw wel zo kunnen zijn dat hij bij 60 gewoon aan z'n max zit hoor, gewoon nog wat andere (simpele) testjes doen en kijken of hij erboven komt.

http://twitter.com/randalpeelen

• Saekerhett
Op vrijdag 08 maart 2002 07:55 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Ik heb zo'n gevoel dat hij 60Hz bedoelt, wat bedoel je nou prcies
Als je VSync aanhebt, komt het aantal fps nooit hoger dan het aantal Hz van je monitor op dat moment. Probeer of de Refreshrate fix, of VSync uit te zetten (beeldscherm - instellingen - geavanceerd, 'videokaart', geavanceerd)

• Saekerhett
Op vrijdag 08 maart 2002 08:05 schreef JimmyPop het volgende:
Wat het verschil tussen 60 of 200 uitmaakt?

Dat is logisch, je kunt het verschil niet zien, maar b.v 3DMark kan het wel meten!

Een framerate van 60 is NIET goed voor je 3DMark score, maar het zou btw wel zo kunnen zijn dat hij bij 60 gewoon aan z'n max zit hoor, gewoon nog wat andere (simpele) testjes doen en kijken of hij erboven komt.
Wat boeit een 3DMark score nou?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik lees weer veel nutteloze reply's --> deze persoon vraagt hoe hij zijn FPS omhoog kan krijgen in games !!! Hij zeurt niet over benchmarks enzo, wil gewoon meer fps uit zijn leuke videokaartje halen. Het is duidelijk dat zelfs de GF4MX ( :P ) in CS niet bij 60 fps aan zijn limiet zit (Als je tegen een muur aanloopt en stil blijft staan moet je sowieso pieken hebben van 220 FPS) dus ligt het ergens anders aan.

Ik denk dat het gewoon het 60 HZ probleem met WinXP is en dat die patch inderdaad niet compatible is met drivers nieuwer dan de 23.11 en zowel, dan niet op de GF4 kaarten.
Gewoon even wachten op de nieuwste refreshrate-fix. Je hebt een goede kaartt en als ie constant op 60 FPS zit is dat wel ok. Maar ja, meer is meestal beter :D

succes ermee he :7

De meeste mensen deugen!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
in CS zou ik voor de zekerheid ook maar even fps_max 90 en daarna 100 intypen in console (100 in een keer werkt niet, eerst lagere FPS en dan steeds hoger wel) maar dit is wel nutteloos door als XP nog niet gefixed is.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 07:58 schreef Juniorrules het volgende:
Als ik bij bijv. Counter-Strike net_graph aanzet (dan zie je het aantal FPS) dan komt hij NOOIT hoger dan 60fps.
Bij alle andere OS (op win2k na) kan je gewoon het aantal fpsd krijgen wat je kaart aankan.
(Ik ben ook niet zo'n professional op dit gebied:?)
Bij nVidia staat de Vsync voor openGL standaard aan. Deze moet je even uit vinken. Je vind dit in de openGL settings van je drivers. beeldscherm, advanced, GeForce 4MX, additonal properties, openGL settings.

• BruceLee
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Op vrijdag 08 maart 2002 07:48 schreef Saekerhett het volgende:
VSync uitzetten...

ben jij een oen ofzow 60 fps is niet genoeg mijn regel :D mijn monitor is 100 hz dus ik wil minimaal 100 fps :D en hij mag niet onder de 100 zakken hoe meer fps hoe meer vreugd :D

ik haal btw niet altijd 100 fps hij zakt er wel eens onder :(

maar nog ff voorbeeld ik heb b.v een xp 2100 + en een gf 4 ti 4600

mwha 60 fps wat maakt dat uit man dan wil je gewoon 250 fps als je dat heb

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op vrijdag 08 maart 2002 17:44 schreef BruceLee het volgende:

[..]

ben jij een oen ofzow 60 fps is niet genoeg mijn regel :D mijn monitor is 100 hz dus ik wil minimaal 100 fps :D en hij mag niet onder de 100 zakken hoe meer fps hoe meer vreugd :D

ik haal btw niet altijd 100 fps hij zakt er wel eens onder :(

maar nog ff voorbeeld ik heb b.v een xp 2100 + en een gf 4 ti 4600

mwha 60 fps wat maakt dat uit man dan wil je gewoon 250 fps als je dat heb
Je hebt zojuist de geest van een game tweaker onder woorden gebracht :P

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Nvreffix gebruiken en anders de zooi in het register aanpassen, resolutie 1024x768,-16,-85;1280x960,-16,-85
zo ook voor

te vinden in HLM-currentcontrolset-control-video en dan 1'tje kiezen waar alle resoluties staan..klaar..

Dan heb je hogere refreshrates...

Verwijderd

Staat je Twin View uit? Als ik met mijn GF2 revolt speel onder XP haal ik normaal 75 fps en met twinview aan 50.
Pagina: 1