LiteOn24103S geeft freeze bij lege CD's

Pagina: 1
Acties:

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
Goddomme, mooie brander gekocht, doet het goed, maar bij sommige lege CD recordables of rewritables die je dr in gooit, probeert ie te initialiseren en daarna blijft mijn harde schijf lampie aan staan en loopt ie vast...

Laatste tijd begin ik te vermoeden dat dat bij steeds meer CD's gebeurt...

Ik dacht eerst dat het aan MMore lag (Maxxell deed het goed) maar ook met Trust, en zelfs een bijgeleverd 80 min CDR schijfje (van LiteOn) geeft freeze...

Ik moet aantekenen dat ik wel onlangs CloneCD heb geinstalled, misschien oorzaak? (Nero was bijgeleverd)

Systeempie: Intel Celereon 433 mhz
Mobo: MSI 690519 (ofzo)
Intel 440 LX chipset
Prim: Harde schijf 8,9 GB (dacht maxtor type?)
Sec: master: LiteOn 24103S recorder
slave: Toshiba DVDRom SD-M1202

Ik kon De DVD niet slave maken op het primaire kanaal omdat de gekochte E-Ide kabel te kort was... Misschien dat een langere kabel oplossing geeft?

DMA is aan op Harde schijf en brander. Niet op DvD
Wie het weet mag het zeggen...

• kegeltje26
Niemand nog?

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Heb je firmware updates gedaan?

Welke OS draai je?

Hoe heb je hem aangesloten aan je IDE???

Misschien kunnen we je dan beter helpen.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• kegeltje26
Het OS is Win98SE

Hoe die op de IDE staat aangesloten heb ik al gezegd.
Zie het openingsbericht
maar goed, nog een keer voor jou: 8-)

Primaire IDE master: Maxtor 8,6 GB harde schijf.
Secundaire IDE master: de brander
Secundaire IDE slave: de DVD

In het eerste bericht staan de types vermeld.

Ik heb gezocht naar firmware updates maar waren voor mijn model nog niet beschikbaar..

• kegeltje26
Zeg hives, die specs:
Amd 1 Ghz AXIA, Abit kt7a-raid, 256 MB RAM Kingston, Creative SB Live! 1024, Hercules Kyro II 64 MB TV-out, Pioneer 106s slot-in, Liteon 24x 10x 40x Iomega Zip-100, 2 x IBM deskstar 60 GXP 20 GB 7200 RPM RAID, Floppy-drive en 300 Watt voeding, Bigtower
Die Liteon van jou, is dat het zelfde type als die van mij?

Nergens probs mee gehad?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
ik heb dezelfde brander (24103s) en had hetzelfde probleem. op het moment dat ik mijn oude brander (die zat op hetzelfde kanaal, voor de gein) er uit sloopte waren de problemen weg. dus ik zou je aanraden om de dvd dan pri. slave te zetten en de liteon sec. master. did the trick for me! ik heb ook clonecd erop staan en het werkt perfect. Het lijkt erop dat dit model niet graag met cd-r en dvd op een kabel hangt.

wat voor een enorme korte kabel is dat trouwens?? of is je kast 2m hoog? meestal, als je wat drives een beetje anders in de slots zet, lukt het wel toch?

>> firmwares voor dit model bestaan niet, liteon site zwijgt zelfs over het bestaan van het model... :?

• hives
  • Laatst online: 10-04-2023
Op vrijdag 08 maart 2002 23:47 schreef kegeltje26 het volgende:
Zeg hives, die specs:
[..]

Die Liteon van jou, is dat het zelfde type als die van mij?

Nergens probs mee gehad?
Ik heb dezelfde type als jij,
Ik had heel veel problemen eerlijk gezegd om mijn brander stabiel te krijgen.

Ik heb al meerdere firmware upgrades gedaan omdat hij slecht bootten en omdat tijdens het opstarten steeds het laadje van mijn brander open gin |:(

Ik heb de firmware geupdated, staat als het goed is bij Driver & Bios updates van tweakers.net.

Moet je maar effe kijken.

En wat ik ook heb gedaan is een beetje kloten met de jumpers.

Veel succes ermee... en misschien reageer ik een beetje laat ;)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• kegeltje26
Nu mijn DVD eraf gehaald en hij doet normaal, geen vastlopers meer...
De brander staat nu secondary master.

Dus ik zou de DVD aan het harde schijf kanaal moeten hangen?

Het probleem is nl. dat de harde schijf tegen de voorwand van de kast is geschroefd (Packard Bell he?).

Dus die kabel red dat niet naar de bovenste drivecase.

Wordt dus nieuwe IDE kabel aanschaffen..

Anyway bedankt!

• kegeltje26
Het wordt geen nieuwe kabel aanschaffen.

Ik begrijp het niet maar het doet weer zoals het hoort.

Wat heb ik gedaan?

Eerst twee brandprogramma's gedeinstalleerd (Nero en CloneCD); lege CDR in brander, weer freeze (muis doet het dan overigens wel, alleen geen menu's te openen of programma's te starten, pas als la weer open is).

Toen: computer uit, DVD deinstalleren middels kabel dr uit, en voeding dr uit, in BIOS hem ook uit gezet. Opnieuw opstarten brander deed het normaal.

DVD weer aangesloten (als slave nog steeds), BIOS weer aangepast, et voila; alles doet normaal?

Ik weet niet hoe dat kan maar ben er wel blij mee. Ik hoop alleen niet dat het voor tijdelijk is...

Kan het installeren van 2 brandprogramma's (CloneCD en Nero) er de oorzaak van zijn?

Nou goed, misschien hep ik er anderen mee geholpen...

Verwijderd

Nou bij bij wil ie het nog steeds niet doen.
Bij mij: Pr IDE: Harde schijf als master en CD-R als slave
Sec IDE: Alleen mijn 24103S brander als master.

Zelfs als ik mijn harde schijf en CD-R loskoppel, dan werkt ie nog geen eens.
Ik heb nl. een SCSI-schijf waar ik van boot.

Verwijderd

Zou het iets te maken kunnen hebben met de instellingen van mijn BIOS?
Heeft iemand enig idee of er instellingen zijn waar ik mee kan spelen?

• nicxz
  • Niet online
Probeer anders eens op je secundary aansluiting de dvd of cdspeler als master te zetten, en de writer als slave. zo staat het in het boekje (als ik het goed lees) en zo werkt het zonder problemen bij mij. Ik heb een Lite-On 24103S

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Pagina: 1