Toon posts:

[vb] form met een variabele naam oproepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een wiskunde toetsprogramma aan het schrijven
nou wil ik vanuit een centraal form een vraag oproepen. Iedere vraag zit in een apart form. Met de naam bijv H1V1 (hoofdstuk 1 vraag 1)

Nou heb ik in een variabel vraag H..V.. staan. Deze form wil ik openenen. Kan dat ?

Verwijderd

Sorry als ik geen antwoord op je vraag weet, maar het eerste wat mij te binnen schoot was: Waarom doe je dit??

Een vraag is een vraag is een vraag. Dus het lijkt mij dat je 1 form maakt, waarin je alle vragen toont. Plak hierachter een database en klaar ben je... (nou ja, bijna dan ;)).
Heb je bijvoorbeeld al eens gedacht over de problemen die je kan krijgen als een extra vraag erbij wil...

Verwijderd

Ik zou zo niet weten hoe je een variabele kunt gebruiken om een form te openen, maar je kunt het wel anders oplossen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim objForm As Form
Select Case strVraag
    Case "H1V1"
      Set objForm = New frmH1V1
    Case "H1V2"
      Set objForm = New frmH1V2
    ...
End Select
objForm.Show

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:55

Skinny

DIRECT!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Sub openForm(frmName AS String) 

Dim myForm AS Form

For Each myForm In Application.Forms

If Trim(Ucase(myForm.Name)) = Trim(Ucase(frmName)) Then
        myForm.Show
    End If

Next myForm

End Sub

Zo kan ook, maar zoals het al gezegd is, is dit totaal niet efficient. Maak 1 "sjabloon" formulier, die je dynamisch (dus tijdens uitvoering van je programma) met gegevens uit e.o.a. database (kan desnoods ook plaintext file zijn).

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 08 maart 2002 13:53 schreef Skinny het volgende:

..

Zo kan ook, maar zoals het al gezegd is, is dit totaal niet efficient. Maak 1 "sjabloon" formulier, die je dynamisch (dus tijdens uitvoering van je programma) met gegevens uit e.o.a. database (kan desnoods ook plaintext file zijn).
idd! het laden van zo'n 50 form's kan voor oudere computers een hele klus zijn en het programma kan zich dan zeer traag gedragen!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!