In dit geval dus geen preloading ofzo.
Verwijderd
- je verbinding
- de servers waar deze site op staan als dit een supersnelle dedicated server is zal dat behoorlijk uitmaken in de laadtijd
- de plaats waar de server staat, als ie bijvoorbeeld hier in amsterdam direct op de Amsterdam Internet Exchange aangesloten en jou ISP heeft daar ook een directe verbinding toe zal de 'afstand' die het dataverkeer moet afleggen een stuk kleiner zijn
Idd, maar hij is hier ook wel erg snel, zie niet eens verbinding maken ofzo. Lokale sites die ik maak gaan soms zelfs tragerOp vrijdag 08 maart 2002 02:14 schreef PyroDaan het volgende:
Zal waarschijnlijk een combinatie zijn van:
- je verbinding
- de servers waar deze site op staan als dit een supersnelle dedicated server is zal dat behoorlijk uitmaken in de laadtijd
- de plaats waar de server staat, als ie bijvoorbeeld hier in amsterdam direct op de Amsterdam Internet Exchange aangesloten en jou ISP heeft daar ook een directe verbinding toe zal de 'afstand' die het dataverkeer moet afleggen een stuk kleiner zijn
Welke ISP heb je trouwens.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Je zusje had die site al een keer bezocht?
En alles stond nog in de historie?
Verwijderd
ps. server staat in Kopenhagen als ik Neotrace mag geloven.
Ik heb een 512/128 verbinding via BabyXL, A'dam
Heb het swf-je even gedowload (http://www.bandage.dk/2.swf), het is 78Kb..
Verwijderd
Die handen (??) bovenaan zijn waarschijnlijk vector gfx en de achtergrond is een vaag raam (heftige compressie).
De rest komt later, terwijl jij je verbaast over de snelheid van die grote vage pic.
- Mijn zusje komt niet op dit soort sitesOp vrijdag 08 maart 2002 02:55 schreef Angelic het volgende:
Proxyserver?
Je zusje had die site al een keer bezocht?
En alles stond nog in de historie?
- Nee, hij stond niet in mijn history, ik bezocht de sites pas voor het eerst.
HandenOp vrijdag 08 maart 2002 09:59 schreef daxx909 het volgende:
Ik zie niet wat daar nou zo bijzonder aan is. Ik durf te wedden dat die 78kb niet in 1x over de lijn gaat.
Die handen (??) bovenaan zijn waarschijnlijk vector gfx en de achtergrond is een vaag raam (heftige compressie).
Lijkt me toch zeer sterk dit allemaal vectors zijn
[edit]
Ik heb overigens @home verbinding, regio 's-Hertogenbosch (Den Bosch dus) en ok, die zijn erg snel, maar dit vond ik ongeloofwaardig snel zeg maar
[edit2]
Als je inzoomt dan wordt het pixilated, dan kunnen het toch geen vectors zijn?
jah, maar 78KB blijft toch 78KB??? (hier laad ie ook SUPERsnel)Op vrijdag 08 maart 2002 10:17 schreef RdeTuinman het volgende:
De quality van de flash-movie staat wel op low, dat zal ook wel iets schelen...
Ik kreeg gewoon eerst een download-balkje de eerste keer dat ik hem laadde, daarna niet meer, dus haalt ie hem (zoals die meestal met Flash doet) nu gewoon uit de cache.
Niks vreemds aan de hand als ik het zo zie.. Al is het plaatje wel goed gecompressed, maar daar is het de image ook naar..
Een traceroute van mij af:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Bezig met het traceren van de route naar bandage.dk [195.41.82.184] via maximaal 30 hops: 1 31 ms 17 ms 29 ms bb1-ge3-2.dbsch1.nb.home.nl [212.120.84.1] 2 53 ms 21 ms 25 ms bb2-pos4-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.13] 3 35 ms 24 ms 28 ms ge1-0.1000M.amsixnxg1.ip.tele.dk [193.148.15.104] 4 43 ms 29 ms 36 ms pos6-0-0.155M.asdnxi1.ip.tele.dk [195.249.2.129] 5 48 ms 34 ms 30 ms pos1-1.155M.kd4nxg1.ip.tele.dk [195.249.3.18] 6 43 ms 29 ms 39 ms pos6-0.2488M.boanxg2.ip.tele.dk [195.249.7.229] 7 48 ms 44 ms 43 ms ge0-0-0.1000M.boanxt3.ip.tele.dk [195.249.15.67] 8 49 ms 46 ms 37 ms atm1-0-90.60M.soebnxt2.ip.tele.dk [195.249.7.81] 9 48 ms 36 ms 33 ms fe0-0.100M.soebnxt1.ip.tele.dk [195.249.160.217] 10 49 ms 42 ms 47 ms cpe.ser2-0.0xc15939fa.soebnxt1.customer.tele.dk [193.89.57.250] |
De ping blijft laag, maar om nou te zeggen dat het enorm dichtbij is? Nah.
Verwijderd
Klopt, maar hiet niet echt een fullscreen plaatje, het zijn meerdere plaatjes. Hij laad overigens wel ietsje langzamer dan die bandage.dk bij mij. Maar nogsteeds redelijk instantOp vrijdag 08 maart 2002 16:36 schreef Akira het volgende:
als je kijkt naar www.apple.com zie je echt heel veel plaatjes, en allemaal van die graphics die je ook ziet in OS X, en toch laadt ie lekker vlot.
Hele goeie hosts zeker daar
[goed onderbouwt stukje]Aqua roelt :)[/goed onderbouwt stukje]
van hun.. kicke site ook. laad ook snel (wel wat groter)
Human Bobby
Verwijderd

Inderdaad snelle pingtijden. Maar G*DD*MN! Dit laad ECHT retesnel! Ligt dit echt alleen aan de snelle server?
Dat is niet moeilijk...
En met Low Quality laad alles sneller, en werkt het sneller
http://flickr.com/photos/itommy/
en zelfs hier staat ie binnen een paar seconden op het scherm!!!
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Is toch logisch ?
- Quality level
- Bandbreedte beschikbaar voor die bak
- Routing naar je provider
- Compressie
etc.
Verwijderd
Intentionally left blank
Verwijderd
Het zetten van de kwaliteit van de flash player heeft HELEMAAL geen invloed op de laad tijden, wel op het aantal fps.Op maandag 18 maart 2002 09:02 schreef Exercy het volgende:
Snelle host, Low Quality filmpje, Compressies...
Dat is niet moeilijk...
En met Low Quality laad alles sneller, en werkt het sneller
Verwijderd
een goeie server of gewoon geluk?
Als iemand dit met casema basic binnen enkele secs op zijn scherm heeft vind ik dat niet 'logisch'Op maandag 18 maart 2002 09:52 schreef RaZoRhEaD het volgende:
Waar gaat dit topic nou eigenlijk over?
Is toch logisch ?
[/johan cruiff]
Het blijft verbluffend dat het ding bij veel mensen zo enorm snel op het scherm staat, terwijl hij toch redelijk wat moet laden.
En dan kan er iemand roepen 'dat is de compressie'. Ja dat geloof ik wel, maar iets ranzig compressen betekend gewoon kwaliteitsverlies, en die zie ik er hier nou niet bepaald vanaf spatten.
OkOp maandag 18 maart 2002 12:50 schreef Cheatah het volgende:
Dit is meer een [forum=4] topic
Verwijderd
We recently moved our site to our own server.
Dont know if it's eny faster than other sites... no special tricks used.
Unable to resolve name: www.bandage.dk
hmm, nu met dns van andere provider werkt ie wel, en idd wel snel
Verwijderd
Ik wil ook wel z'n snelle server, maar dan moet ik ook maar eens een website gaan maken
Allright. Extremely well done anyway, the site is faster then most sites in our own countryOp maandag 18 maart 2002 14:13 schreef peo het volgende:
Just a good compression of the pic.
We recently moved our site to our own server.
Dont know if it's eny faster than other sites... no special tricks used.
(and as stated above, it even loads fast on the most terrible cable-connection this country has: Casema Internet. Casema speed equals a 33k6 modem on drugs