Toon posts:

Wannabee tweaker; fsb hoger lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mijn Athlon xp 1800 binnen met soltek sl-75drv4 binnen blijkt ie dus op 1150 mhz te lopen?! Ik search gebruiken en blijkt dat ik nu mijn fsb moet verhogen van 100 naar 133. Alleen lukt me dat niet. Ik kan in mijn bios namelijk de fsb optie wel vinden waar idd staat dat ie op 100 draait maar ik kan hem niet aanpassen :( Wat doe ik verkeerd heb mijn moederbord boekje nog niet echt goed gelezen maar goed.... misschien ervaringen van mede soltek eigenaren???

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uhm...moet je niet een jumper omzetten om 133Mhz FSB met bijbehorende dividers in te schakelen? Effe goed in het boekie kijken...ik ga het niet meer voor je doen op dit lekkere tijdstip iig ;)

Trouwens...dit heb helemaal niks met overclocken of casemodden te maken..of zie ik dat nou verkeerd? Anders MOVE ==> [HA]

I reject your reality, and substitute my own.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
idd ...

offtopic
Snars: LOL @ SIG :)
/offtopic

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Op vrijdag 08 maart 2002 01:21 schreef Benny Hill het volgende:
Wat doe ik verkeerd heb mijn moederbord boekje nog niet echt goed gelezen maar goed.... misschien ervaringen van mede soltek eigenaren???
Waarom probeer je dat dan niet voordat je het hier komt vragen |:(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Fugie|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

probeer eerst eens dat red stomr gezeur te draaien. Ik kon het eerst ook niet handmatig veranderen en toen ik red storm had gedraaid wel.

Being Crazy Ownz

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Op vrijdag 08 maart 2002 01:27 schreef _sNaRs_ het volgende:
Uhm...moet je niet een jumper omzetten om 133Mhz FSB met bijbehorende dividers in te schakelen? Effe goed in het boekie kijken...ik ga het niet meer voor je doen op dit lekkere tijdstip iig ;)

Trouwens...dit heb helemaal niks met overclocken of casemodden te maken..of zie ik dat nou verkeerd? Anders MOVE ==> [HA]
Hoe laat ga jij naar bed? :+ ;)

Verwijderd

Topicstarter
Owkee mijn fsb staat nu op 133 idd door switch om te zetten. Echter nu slaat ie continue vast op het moment dat ie mijn win xp bureaublad op mijn scherm wil laten zien?? :( Zie ik iets over het hoofd?? Mijn mp staat staat op default, volgens het boekje 10,5, en mijn voeding is trouwens 230V. Schijnt ook niet helemaal je van het te zijn toch? Maar maakt het voor de voeding uit of ik fsb 100 of 133 draai. Lijkt me niet echt, des te meer omdat ik het systeem net gister kant en klaar besteld heb. Hun boden het systeem als een kant en klaar athlon xp 1800+ dan neem ik aan dat mijn voeding toereikend is. Vind het alleen wel slordig van die zaak dat ze hem afleveren op 1150 mhz en ik dus nu zelf maar mijn athlon op 1533mhz moet zien te krijgen, wat dus vooralsnog niet echt lukt.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 06:56 schreef TheDarkLord666 het volgende:
idd ...

offtopic
Snars: LOL @ SIG :)
/offtopic
Is helemaal niet LOL! is :'(

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:01
Zet alle settings terug zoals ze stonden toen je 'm kocht. Ga terug naar de winkel en zeg dat je een paar megahertzjes mist.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Denk dat t een warmteprobleem is, maakt niet echt uit, want je moet er sowieso mee naar de winkel. Zij hebben er immers een slechte koeler opgezet/de koeler er verkeerd opgezet.

Voeding is het probleem niet, als je voeding het niet trekt krijg je hooguit spontane reboots, geen vaslopers.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Fugie|IA
  • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

ik heb dus een soltek 75drv2 :) en mijn multiplier staat op 11,5 standaard (ook met xp 1800 :9 ) dus denk dat je die ff omhoog moet gooien.
En als ie nog neit werkt ff trug zette en hoeps naar de winkel :( , want het is niet liev om slome cpu af te leveren

Being Crazy Ownz

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
>> [forum=7].
Pagina: 1