Toon posts:

Vcore gelocked TUSL2-C met Tualatin :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb net mn nieuwe tualatin 1.2 GHz en dat ding moet natuurlijk op 1.6 GHz, ik weet dat hij het aankan. Het enige dat ik moet veranderen is de Vcore.

Nou is het zo dat deze optie, doordat er een tualatin op de plank zit, uitgeschakeld is :( grrr

weet iemand ff een linkje over hoe ik dit moet uitschakelen?? dit is echt heel irri

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Voor zover ik weet is dit met het asus mobo nog steeds niet mogelijk. Ik heb hetzelfde mobo met een celly 1200 op me werk namelijk. Met standaard koeler en standaard voltage draait hij hier op 1450 @ 121Mhz FSB geloof ik. Tot 1500 in windows is mogelijk op 125Mhz FSB.

Als je toch het voltage wilt verhogen moet je of de wire trick doen, of een voltage mod. Hoe je dat doet kan je volgens mij wel met de search vinden.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Hier sluit ik me ff bij aan!, identieke situatie :)
[topic=433142/1]

• Rebels

Rebels

watev?!

hmm, niet zoveel mensen met een Tualatin :Y) (in de search ook maar heel weinig te vinden)

Maar hoe kan ik 'm nou het beste overclocken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 11:12 schreef gjrebels het volgende:
Hier sluit ik me ff bij aan!, identieke situatie :)
[topic=433142/1]
Ik weet niet wat je met die link wil, maar ik heb het over het voltage en niet de multiplier.....|:(

• Rebels

Rebels

watev?!

Op vrijdag 08 maart 2002 11:57 schreef TheKiwi het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je met die link wil, maar ik heb het over het voltage en niet de multiplier.....|:(
Ja, weet ik veel, ik wil overklokken! :(

Verwijderd

is er geen volt mod voor dat mobo?
overclcoken zal alleen gaan met FSB, dus goed geheugen in huis halen en blazen maar

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 11:55 schreef gjrebels het volgende:
hmm, niet zoveel mensen met een Tualatin :Y) (in de search ook maar heel weinig te vinden)

Maar hoe kan ik 'm nou het beste overclocken? :)
Het enige dat je met intel processoren kunt doen id het verhogen van je frotn side bus (FSB), bijvoorbeeld 12(multiplier)*133 = 1600MHz.
Je moet echter wel een goede koeler op je processor hebben (hoe koeler je processor hoe verder je komt) en vaak helpt het je voltage te verhogen :( wat dus niet lukt in dit geval.

Houd er wel rekening mee dat je pci devices op een hogere frequentie moeten werken. Harde scijver vinden dat vaak niet lekker en maken dan meer fouten, waardoor data overdracht vertraagd word.

Maar goed, om een kort verhaal lang te maken schroef je FSB omhoog.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en als je er een "normale" p3 coppermine opzet (geen tualatin) dan kun je de vcore wel veranderen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Vanaf BIOS 1009 (of 1010 dat weet ik niet meer) kan je in de BIOS het voltage van een Tualatin processor aanpassen.
De nieuwste BIOS voor dit bord kan je hier vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 12:03 schreef limoentje het volgende:
en als je er een "normale" p3 coppermine opzet (geen tualatin) dan kun je de vcore wel veranderen?
Jeps, mn coppermine 550 zat op 733 met 1.75 volt

Verwijderd

ff BIOS flashen dus...
maar wat is de multiplier van de Tualatin eigenlijk? 9 of 12?
als ie 12 is moet met goed geheugen de 1920 wel mogelijk zijn, word wel heel spannend met je PCI bus dan ;) ook weet ik niet of die Tualatin dat wel trekt, maar ik zou het best een keer willen proberen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 12:03 schreef Mooch het volgende:
Vanaf BIOS 1009 (of 1010 dat weet ik niet meer) kan je in de BIOS het voltage van een Tualatin processor aanpassen.
Thnx, ff proberen :7

oh, en multiplier van mn tua is 12 :), het is dus ook mijn doel om het gebeuren op 133 mhz te laten lopen, dan is mn proc gelijk aan een pIII tualatin@ 1.6GHz:P

• Rebels

Rebels

watev?!

Op vrijdag 08 maart 2002 12:08 schreef TheKiwi het volgende:

[..]

Thnx, ff proberen :7

oh, en multiplier van mn tua is 12 :), het is dus ook mijn doel om het gebeuren op 133 mhz te laten lopen, dan is mn proc gelijk aan een pIII tualatin@ 1.6GHz:P
Ik snap het ff niet, staat jouw multiplier standaard op 12?
mijne op 9,5 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Weet je dan wel zeker dat je een tualatin en niet een coppermine core hebt?? Je proc loopt standaard prob @950 ?

Ik denk dat je een coppermine hebt en die zijn niet zo heel veel meer te overclocken..misschien 1150..

Goed, ik kijk dus net even naar je scpecs..
daar staat dat je een AMD athlon hebt |:(
en nee, dat is geen celleron en al helemaal geen tualatin core..
We hebben het hier over intel processoren..

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op vrijdag 08 maart 2002 12:03 schreef Mooch het volgende:
Waar basseer je dit op dan? Op de info die op de asus site staat zeker. |:(

Dat klopt dus NIET. Ik heb bios 1009, 1010 en 1011 geprobeerd, en ook nog wat beta versies. Maar he tVcore kun je niet veranderen. Ja er staat dat je van 1.65 tot 1.80 kan instellen, maar het blijft gewoon standaard 1.50

Het kan hier met een tusl2-c dus niet.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Op vrijdag 08 maart 2002 13:35 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Waar basseer je dit op dan? Op de info die op de asus site staat zeker. |:(

Dat klopt dus NIET. Ik heb bios 1009, 1010 en 1011 geprobeerd, en ook nog wat beta versies. Maar he tVcore kun je niet veranderen. Ja er staat dat je van 1.65 tot 1.80 kan instellen, maar het blijft gewoon standaard 1.50

Het kan hier met een tusl2-c dus niet.
Ik heb zelf ook een TUSL2-C. Als ik in de BIOS het voltage verander, verandert de waarde die ik in Windows uitlees met MBM gewoon mee. :)
Ik kan na me werk wel ff een screenshotje plaatsen als je dat wil.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:15 schreef Mooch het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een TUSL2-C. Als ik in de BIOS het voltage verander, verandert de waarde die ik in Windows uitlees met MBM gewoon mee. :)
en je hebt een tualatin????

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Op vrijdag 08 maart 2002 14:24 schreef TheKiwi het volgende:

[..]

en je hebt een tualatin????
Ja, zie [topic=399777/1/50]

Verwijderd

Ahh Celeron... FSB van 100 standaart natuurlijk, vandaar.
maar bij 1400Mhz al een PIV 1,6 bij houden is inderdaat heel stoer, ben benieuwd wat ie doet op 1600 of misschien zelfs 1800, dan trapt ie dus een PIV 2Ghz er uit 8-)

Verwijderd

http://www.x86-secret.com/articles/tweak/i815twken.htm
is een getweakte bios werkt perfect, kun je gewoon onder windows flashen met de asus util, en zie daar meer opties oa voltage.

geen dank

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

die celly's zijn heel eenvoudig te océn..voltage mod is nieteens nodig....wel hele goeie koeling...

Mijn celly wandeld lekker op 1644mhz....rekenkundig laat tie iedere concurent achter zich!!!...wel stoer!!

Tubes....It's what make music music!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

wire trick wil niet, althans niet als je mobo alleen celeron/tualin ondersteunt.

mijn abit vh6-t wil max tot 1.825V (maximale in bios)als ik wiretrick uithaal zou ik volgens de theorie 1.9, 2.0 en 2.1V oid moeten krijgen.

en ik krijg 1.2 1.1 en 1.0V.

(Bij 1.0V post mijn Celeron 900 nog wel steeds :D )

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Rebels

Rebels

watev?!

Dit is een p3 Coppermine:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1458493253

Dit is een p3 tualatin:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2251963326

Pics zelfgenomen
En die pc is van m'n broertje,vandaar dat m'n specs niet kloppen :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op vrijdag 08 maart 2002 14:44 schreef gpvelzen het volgende:
http://www.x86-secret.com/articles/tweak/i815twken.htm
is een getweakte bios werkt perfect, kun je gewoon onder windows flashen met de asus util, en zie daar meer opties oa voltage.

geen dank
Daar heb ik ook aleens een bios vandaan gehad, maar ik kon nog steeds het voltage niet veranderen daardoor.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 15:37 schreef gjrebels het volgende:
....
En die pc is van m'n broertje,vandaar dat m'n specs niet kloppen :)
ok..dan heb ik niets gezegd...

maar cellerons met een tualatin core zijn er alleen vanaf 1 gig en hoger dacht ik... en lopen op een fsb van 100 MHzdus een multiplier van 9.5 is niet mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 15:00 schreef silitek het volgende:
die celly's zijn heel eenvoudig te océn..voltage mod is nieteens nodig....wel hele goeie koeling...

Mijn celly wandeld lekker op 1644mhz....rekenkundig laat tie iedere concurent achter zich!!!...wel stoer!!
Volt mod niet nodig??

dan heb je mazzel.. ik wil m op 1600 hebben en daar loopt ie tijdens het opstarten vast...
Ja, mn koeling is in orde, heb een alpha pep66t en delta fan erop.
Dus die vcore omhoog is wel nodig

Verwijderd

Topicstarter
Heel leuk..

Net mn bios geflashed, allemaal ok. Kan nu mn Vcore instellen, maar er gebeurd geen reed |:(

Goeie gasten daar bij ASUS. :(

Iemand nog andere sugesties?

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

VID mod
Daarmee verhoog je het basisvoltage van je processor.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 19:24 schreef Mooch het volgende:
VID mod
Daarmee verhoog je het basisvoltage van je processor.
ik had ook al naar een wire trick gezocht, maar kon er geen voor een tutalatin proc vinden. Deze gaat ook niet over een tualatin processor..
;(

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Hoezo is die niet voor een Tualatin processor? De guide die in die post wordt verwezig is inderdaad niet voor een Tualatin, maar er staat duidelijk dat de Tualatin VID mod op dezelfde manier gaat. Maar aangezien vast meer mensen geïnteresseerd zouden zijn in een specifieke Tualatin VID mod guide heb ik er snel eentje gemaakt.

Deze guide verhoogt het basisvoltage van een Tualatin processor van 1,475V naar 1,675V.

Leg als eerste de processor met de pinnetjes boven op een zachte maar solide ondergrond. LET OP dat de processor precies zo ligt als op onderstaande afbeelding. Zoek dan de pinnetjes VID1 en VID2 op. Deze zijn op onderstaande 2 afbeeldingen met rood omcirkelt. (Deze afbeeldingen zijn in deze Intel Spec Sheet op blz 61 te vinden)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.witteveen1/PinOverzicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.witteveen1/PinDetail.jpg

Neem dan een dun stuk koperdraad van minimaal 2 cm. Hoe langer het draadje is, des te makkelijker is het straks om de pinnetjes te draaien. Zelf heb ik een koperen ader gebruikt van een electriciteitskabel. Maak in het midden van het draadje een knik zoals aangegeven op onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.witteveen1/Knik.jpg

Leg dan het draadje om VID1 en VID 2 heen zodat de bocht om VID 1 ligt.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.witteveen1/KnikPin.jpg

Draai vervolgens beide uiteinden van het draadje in elkaar, zodat het niet meer kan verschuiven.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.witteveen1/DraaiPin.jpg

Knip de uitstekende stukjes draad af en controleer of het draadje niet in aanraking kan komen met andere pinnetjes. De processor kan nu terug in het moederbord geplaatst worden. Bij de volgende keer opstarten zal het voltage verhoogt zijn van 1,475V naar 1,675V.

En zoals altijd: Deze mod uitvoeren is op eigen risico.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 22:46 schreef Mooch het volgende:
Hoezo is die niet voor een Tualatin processor? De guide die in die post wordt verwezig is inderdaad niet voor een Tualatin, maar er staat duidelijk dat de Tualatin VID mod op dezelfde manier gaat. Maar aangezien vast meer mensen geïnteresseerd zouden zijn in een specifieke Tualatin VID mod guide heb ik er snel eentje gemaakt.

Deze guide verhoogt het basisvoltage van een Tualatin processor van 1,475V naar 1,675V.

Leg als eerste de processor met de pinnetjes boven op een zachte maar solide ondergrond. LET OP dat de processor precies zo ligt als op onderstaande afbeelding. Zoek dan de pinnetjes VID1 en VID2 op. Deze zijn op onderstaande 2 afbeeldingen met rood omcirkelt. (Deze afbeeldingen zijn in deze Intel Spec Sheet op blz 61 te vinden)

[afbeelding]

[afbeelding]

Neem dan een dun stuk koperdraad van minimaal 2 cm. Hoe langer het draadje is, des te makkelijker is het straks om de pinnetjes te draaien. Zelf heb ik een koperen ader gebruikt van een electriciteitskabel. Maak in het midden van het draadje een knik zoals aangegeven op onderstaande afbeelding.

[afbeelding]

Leg dan het draadje om VID1 en VID 2 heen zodat de bocht om VID 1 ligt.

[afbeelding]

Draai vervolgens beide uiteinden van het draadje in elkaar, zodat het niet meer kan verschuiven.

[afbeelding]

Knip de uitstekende stukjes draad af en controleer of het draadje niet in aanraking kan komen met andere pinnetjes. De processor kan nu terug in het moederbord geplaatst worden. Bij de volgende keer opstarten zal het voltage verhoogt zijn van 1,475V naar 1,675V.

En zoals altijd: Deze mod uitvoeren is op eigen risico.
Wat doe je moeilijk, soldeer het gewoon op je onderkant van je mobo, vind ik zelf veel makkelijker, en het raakt elkaar al helemaal niet.

• Rebels

Rebels

watev?!

Op vrijdag 08 maart 2002 17:56 schreef TheKiwi het volgende:

[..]

ok..dan heb ik niets gezegd...

maar cellerons met een tualatin core zijn er alleen vanaf 1 gig en hoger dacht ik... en lopen op een fsb van 100 MHzdus een multiplier van 9.5 is niet mogelijk...
Sorry hij is 9,
9 keer 133=1197mhz! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 23:32 schreef gjrebels het volgende:

[..]

Sorry hij is 9,
9 keer 133=1197mhz! :)
ohh, dan heb je een p3 tualatin :)

• Rebels

Rebels

watev?!

Op vrijdag 08 maart 2002 23:35 schreef TheKiwi het volgende:

[..]

ohh, dan heb je een p3 tualatin :)
tot die conclusie was ik al gekomen ja! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 23:36 schreef gjrebels het volgende:

[..]

tot die conclusie was ik al gekomen ja! :)
had je er niet bij gezegd.. en je had t er over dat onze multipliers niet gelijk waren terwijl ik toch duidelijk zei dat ik een celeron heb....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:15 schreef Mooch het volgende:

[..]

laat maar :(

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42
Op vrijdag 08 maart 2002 14:37 schreef Hiro Shima het volgende:
Ahh Celeron... FSB van 100 standaart natuurlijk, vandaar.
maar bij 1400Mhz al een PIV 1,6 bij houden is inderdaat heel stoer, ben benieuwd wat ie doet op 1600 of misschien zelfs 1800, dan trapt ie dus een PIV 2Ghz er uit 8-)
Op 1200, traptie de P4 1600 er al uit, en op 1600 de 2GHZ 8-)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Vid mod klopt,

echter als je een celeron II (non tualin core heb) dan werkt die volt mod dus precies omgekeerd :(

mijn proc heb vermoedelijk 1.9V nodig om op 1.2Ghz stabiel te draaien, echter met de volt mods gaan mijn voltages omlaag :(

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Ok..

ik snap het dus niet echt meer...Er zijn mensen die met hun TUSL2-C de Vcore gewoon op kunnen schroeven en andere kunnen dat weer niet (ik bv.) :( Ik heb nu bios versie 1.11

Zijn hier mensen (Mooch) die hun VCore wel kunnen opschroeven en welke bios versie hebben die??

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

BIOS 1011.
Ik trouwens een versie zonder onboard sound (ik weet niet of dat het verschil maakt).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:49 schreef Mooch het volgende:
BIOS 1011.
Ik trouwens een versie zonder onboard sound (ik weet niet of dat het verschil maakt).
ik ook 1011 en zonder onboard sound :?

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:44 schreef TheKiwi het volgende:
Ok..

ik snap het dus niet echt meer...Er zijn mensen die met hun TUSL2-C de Vcore gewoon op kunnen schroeven en andere kunnen dat weer niet (ik bv.) :( Ik heb nu bios versie 1.11

Zijn hier mensen (Mooch) die hun VCore wel kunnen opschroeven en welke bios versie hebben die??
TUSL2-C rev 1.03 met bios 1011 (beta 2) is hier instelbaar van 1,475 tot 1,675 (echt) Helaas is ook 1,675 bij mij nog te weinig om 1200@1600 stabiel in Windows te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 20:32 schreef biGSpender het volgende:

[..]

TUSL2-C rev 1.03 met bios 1011 (beta 2) is hier instelbaar van 1,475 tot 1,675 (echt) Helaas is ook 1,675 bij mij nog te weinig om 1200@1600 stabiel in Windows te krijgen.
Ik heb revision 1.04, zou dat dan het verschil maken?

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Hier ook rev 1.03

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 20:51 schreef Mooch het volgende:
Hier ook rev 1.03
Hmmz,
dan is dat he prob :(

dan maar een VID mod...
moet eigenlijk ook niet echt een probleem vormen..
Pagina: 1