[Mandrake8.1] plaatjes in KMerlin

Pagina: 1
Acties:

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21
Ik ben dus een echt noob in linux maar heb nu de tijd en zin om daar eens wat aan te veranderen. In deze tijd moeten we natuurlijk allemaal chatten. Dankzij het stukkie wat Nelske heeft geschreven kwam ik op het alternatief KMerlin voor MSN. Gedownload en na wat instucties te hebben gelezen heb ik het aan de gang gekregen. Alleen waar plaatjes (offline & online bv) zouden moeten staan komen nu mooie vraagtekentjes te staan en bij emoticons prachtige zwarte vakjes :'(.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de plaatjes goed moet zetten??

Verwijderd

Dit heb ik onder debian ook eens gehad....

Hoe heb je het geinstalleerd? Het kan zijn dat de RPM simpelweg de plaatjes niet bevat..... Ik heb ergens een RPM staan waar dat in elk geval wel half werkt...

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21
Bedankt voor de reactie, om te installeren heb ik de volgende stappen ondernomen:
1: In de gewenste directory gezet
2. uitgepakt met tar zxvf defile.tar.gz
3. ./configure erop losgelaten
4. make
5. En uiteindelijk make install
Kan het dus wel opstarten en die plaatjes staan wel in een subdir, kan het gewoon zijn dat het programma nog niet 100% goed af is. Krikt mijn ego weer een beetje op >:)

PS: het zal na het weekend worden eer ik reageer waarschijnlijk, ivm het ontbreken van linux om de comp van mun ouders.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:37
Heb je bij configure wel alles goed opgegeven? Doe voor de lol een ./configure --help en kijk eens wat je allemaal kunt instellen..

Verwijderd

tijdens make install zie je waar de plaatjes worden geinstalleerd. Welke directory is dat?

Als je kmerlin in de console opstart, zie je dan ook foutmeldingen? (evt. -v/--verbose oid gebruiken) probeer hij de plaatjes te laden en zo ja, uit welke dir?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Laatst had iemand ditzelfde probleem, volgens mij heb je libpng2 niet geinstalleerd. Wat zegt dpkg -l libpng2* ?

Verwijderd

De meest logische fout is dat je bij configure geen prefix hebt gebruikt. een install met --prefix=/usr zal het probleem simpel oplossen :)

overigens is dit al vaker aan de orde geweest
Pagina: 1