voordringers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Het valt me op dat er users zijn die in een laat stadium reageren in een nieuwsitem, maar dat dan doen in een "reactie op" een andere poster om zodoende helemaal vooraan in de reacties te staan.
Op zichzelf is dat correct als er ook werkelijk op die reactie gereageerd word, maar imo gewoon een vorm van voordringen als de nieuwe reactie helemaal niets met de geneste reactie te maken heeft.
Klinkt allemaal een beetje wazig, dus een voorbeeld:
deze reactie komt dus 4 uur na de eerste poster, maar is in het geheel geen reactie daarop.
Een voordringer dus, met als mogelijke beweegreden om zinvol gemodereerd te worden, terwijl er in feite _mogelijk_ nagebouwd/geresumeerd word wat er verderop al staat.

Natuurlijk kan je de posts "plat" bekijken, maar dan mis je de connectie in veel reacties weer.

Dit voordringgedrag is me al vaker opgevallen, en heeft vaak als gevolg dat een ander een dubbelpost aan z'n broek krijgt terwijl die in werkelijkheid eerder poste.

Al bij al een vervelend bijverschijnsel in het 'nest'gebeuren.

Persoonlijk ben ik van mening dat dit voordringgedrag best wat kritischer gewaardeerd mag worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05
Daar ben ik het geheel mee eens maar daarom vind het ik het zo fijn om plat te lezen en te modden omdat je dan dat soort dingen op ziet komen en dan kan je je makkelijker wapenen maar het gros zal dat denk ik niet zien :)

Het is ook iets wat soms geheel onbewust gebeurd dus dan valt het wel op maar is het alles behalve expres gedaan.

Linkje zou trouwens ook fijn zin in de zin van voorbeeld

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zoiets zie let ik gewoon op de tijd, en als het later nog een keer gezegd wordt, is dat gewoon een dubbelpost voor die 'voordringen'. sim-pel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Op vrijdag 08 maart 2002 00:29 schreef MREn het volgende:
Als ik zoiets zie let ik gewoon op de tijd, en als het later nog een keer gezegd wordt, is dat gewoon een dubbelpost voor die 'voordringen'. sim-pel :P
Behalve bij +50 reacties...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

<offtopic>Botoo, discussie afgelopen? [topic=430693/1/25] <off-topic>
ja, wat je zegt klopt. Ik doe het zelf ook maar niet na 4 uur maar en de opmerking slaat op de context.
Het is wel een extra moeilijksheidsfactor om dit in je modden mee te nemen, ik zal er extra op gaan letten.
Wat ook niet fijn is (kan het ff nie vinden) is dat mensen een "lege" opmerking posten om net als jouw voorbeeld, in het begin van de draad komen en het vervolgens een paar uur later er een mooie reactie van maken. Dit is ook zoiets, moet er iemand zijn die dit constant in de gaten houdt zijn ? :?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 00:33 schreef Beaves het volgende:

[..]

ach, dat ene draadje dat eens over de 50 komt op een dag... bovendien probeer ik meestal bij te zijn met modden, zodat ik de draad al gehad heb voor die andere reactie kom, dan valt ie gewoon door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 00:34 schreef Spice het volgende:
Wat ook niet fijn is (kan het ff nie vinden) is dat mensen een "lege" opmerking posten om net als jouw voorbeeld, in het begin van de draad komen en het vervolgens een paar uur later er een mooie reactie van maken. Dit is ook zoiets, moet er iemand zijn die dit constant in de gaten houdt zijn ? :?
PM :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
De reacties plat lezen is ook weer lastig bij de reacties die juist weer specifiek op een vorige slaan.
En ik voel er weinig voor om elke keer 2 maal de rij door te gaan.

offtopic:
discussie spice?
ik ben bang dat we het veel te veel eens zijn, dan valt er weinig te dicussieren toch?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05
Op vrijdag 08 maart 2002 00:43 schreef botoo het volgende:
De reacties plat lezen is ook weer lastig bij de reacties die juist weer specifiek op een vorige slaan.
En ik voel er weinig voor om elke keer 2 maal de rij door te gaan.

offtopic:
discussie spice?
ik ben bang dat we het veel te veel eens zijn, dan valt er weinig te dicussieren toch?
Doe ik ook niet maar er wordt nog steeds vaak gequote op elkaar dus das wel handig. Plus bijkomend voordeel is dat veel mesnen met 1 zinnetje op elkaar reageren en dan vaak offtopic schieten dus dat werkt ook weer in je voordeel (dat 1ne zinnetje dan he)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op vrijdag 08 maart 2002 00:33 schreef Beaves het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken? :? :+ ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik modereer de reacties meestal in geneste layout, aangezien dit wel de verbanden ietsjes duidelijker maken. Als ik een reactie tegenkom die erg op een eerdere reactie lijkt vergelijk ik de tijdstippen. Als het idd om een dubbelpost gaat krijgt de betreffende reactie een -1 dubbelpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 10:51 schreef Netman867 het volgende:
Ik modereer de reacties meestal in geneste layout, aangezien dit wel de verbanden ietsjes duidelijker maken. Als ik een reactie tegenkom die erg op een eerdere reactie lijkt vergelijk ik de tijdstippen. Als het idd om een dubbelpost gaat krijgt de betreffende reactie een -1 dubbelpost :)
* Robin sluit zich hiermee aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Op vrijdag 08 maart 2002 16:44 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

* Robin sluit zich hiermee aan :)
* Netman768 is trendsetter! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er gewoon snel gemodereerd wordt (niet speciaal in termen van tijd, meer in termen van aantal posts), dan vallen enige uren later de nieuwe dubbelposts ook eerder op. Dan zal dus het origineel van de dubbelpost iig niet snel als dubbelpost worden gemod.
Maar het blijft idd wel flauw als dit gedrag consequent door dezelfde fuguren wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

voordringertje
Zo'n drie-en-een-half uur later dan de eerste reactie ingehaakt in de draad en met 3 inzichtvol gemod. Reacties die tegelijkertijd met hem geplaatst zijn zijn slecht of niet gemod terwijl deze mijnheer op +3 staat. En wederom niet een duidelijke specifieke reactie op de parent. Ik heb hem in ieder geval een puntje ontnomen voor voordringen en bovendien is alles wat in zijn reactie staat wel zo'n beetje gezegd in de onderliggende reacties. Dus voor dubbelposten valt zelfs bijna iets te zeggen.

my 0.02 €cts

edit: sterker nog, het was nog iemand opgevallen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
been there...

FXDLS 'S&S edition'