Klein vraagje: afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

• brikoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03-2022
Dag,

Nou ben ik in het trotse bezit van een Sony-stereo, maar nu begrijp ik niet hoe ik mijn afstandsbediening kan laten leren.
Volgens de handleiding moet ik bijvoorbeeld mijn cd-speler (een los compenent van die stereo) ook uit kunnen zetten met de afstandsbediening. Tot nu toe lukt alleen de versterker, wat overigens logisch is.

Please tell me how I can do this!!

Tnx.

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>trots[/quote]:D

bij veel apparaten moet je ze doorschakelen met een soort kabeltje, speciaal voor je remote control. Bij Pioneer is 't zo'n SR-dingetje, en op m'n Philips CD speler zit een RC5 (heej:)) in/out....kweet alleen niet hoe 't bij Sony zit...

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Ik heb een str-db930 en daar kan je gewoon een function instellen (dus een component, cd, tv, dvd, ld, video 1, 2 ,3 enzovoorts) als je dan AV (standby-tekentje) indrukt gaat het geselecteerde component aan/uit. Niet te verwarren met system-standby, waarbij zowel de receiver als de rest uit/gaat. Ik kan het instellen of automatisch een component aan moet gaan als die function wordt ingesteld. M.a.w. als ik op de receiver de input DVD selecteer, gaat automatisch mijn dvd-speler aan.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• brikoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03-2022
Ozzy:

Volgens mijn handleiding moet ik dat dus ook kunnen. Ik heb naar mijn idee die boel geactiveerd, maar het werkt nog steeds niet.
Ik zal zometeen eens even kijken hoe ik het precies zou moeten doen. Dat zet ik dan wel hier neer. (Ik zit nu nog op de universiteit, dus het duurt nog even)

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

In mijn AB zitten 10-tallen merken/types componenten per input, dus als die niet van Sony zijn, dan zul je het goede merk/type moeten instellen.

Verder is het NIET zo dat de receiver die componenten aan zet, maar er gaat een tweede signaal vanuit de AB naar die andere componenten. Als ze te ver uit elkaar staan, komt dat signaal niet aan, en dan werkt het dus niet.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!