Toon posts:

Of CDROM of Moederboard (BIOS) of wat anders ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een server-systeempje met een Chaintech 6AJA4 met de laatste BIOS.

Na het updaten van de BIOS kon ik ineens niet meer vanaf CD booten!!! :(
Bios ziet mijn CDROM wel nog gewoon...so....flatcable en voeding zijn in orde...

Maar ja..wat dacht ik...je hebt een mooi plankje met een Dual-BIOS..nou..dan BIOS2 maar booten.... maar nee..niks hoor :'(

Waar kan het nu aan liggen ?
Ik heb in de tussentijd niet meer geklooid aan hardware..dus dat lijkt me ook sterk.
Na de POST zegt ie dat ie wil gaan booten vanaf de CD maar daar blijft ie op hangen....(CD vertoond ook geen activiteit, buiten dat bij het aanzetten het ledje ff brand)

Wat nu ??? :?

[edit]

Mounten en benaderen van de data op de CD werkt als ik vanaf de harddisk opstart wel... (jaja...is een FreeBSD-bakkie :Y) )

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Kunt een andere CD-Rom speler proberen. Anders de "oude" bios terug zetten zou moeten werken. :Z

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
booten vanaf je primaire cd-rom station.
Als ik hier cd in primaire doe (1e aan de flatcable, toch :?) dan gaat het perfect, maar doe ik cd in secundaire, dan werkt ie dus niet.
Maybe dat jij zoiets soortgelijks hebt?

Xbox
Even the dark has a silver lining

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 09:59 schreef EHofman het volgende:
Kunt een andere CD-Rom speler proberen. Anders de "oude" bios terug zetten zou moeten werken. :Z
Andere CD-ROM: heb ik nie

Oude BIOS: I'll try l8r this morning

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 10:56 schreef SpeedAddict het volgende:
booten vanaf je primaire cd-rom station.
Als ik hier cd in primaire doe (1e aan de flatcable, toch :?) dan gaat het perfect, maar doe ik cd in secundaire, dan werkt ie dus niet.
Maybe dat jij zoiets soortgelijks hebt?
Heb in die server maar 1 CDROM-speler zitten. (op IDE2 als master - en dat geeft de BIOS ook mooi aan *zucht*)