Toon posts:

Vraagje mbt stroomkabels fanbus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik bedoel niet of rood nou 5 en geel nou 12V is :)
Ik vraag me af waarom er 2 ground-draden zijn, een voor de 5 V en 1 voor 12, en of het kwaad kan ze te verbinden of bijvoorbeeld een stroomkring te creeren tussen de 12V en de 0V van de 5V, of andersom.
Kortom 0V is toch gewoon 0V, en het maakt toch niet uit of die nou bij de 12 of 5V hoort?

Verder vraag ik me ook nog af wat het verschil is tussen de grote en kleine (flopyydrive) stroomconnectors en of het kwaad kan om iets van 6 12V fans op 1 zo'n floppydrive aansluiting aan te sluiten. Dus hoeveel stroom zo'n connector ongeveer maximaal kan leveren

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 00:42

Tead

nnb

Kortom 0V is toch gewoon 0V, en het maakt toch niet uit of die nou bij de 12 of 5V hoort?
pcies *D
Verder vraag ik me ook nog af wat het verschil is tussen de grote en kleine (flopyydrive) stroomconnectors en of het kwaad kan om iets van 6 12V fans op 1 zo'n floppydrive aansluiting aan te sluiten. Dus hoeveel stroom zo'n connector ongeveer maximaal kan leveren
Draden zijn even dik dus geen verschil en 6 fans op een stekker, moet lukken

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 23:38 schreef Tead het volgende:
Draden zijn even dik dus geen verschil en 6 fans op een stekker, moet lukken
Volgens mij zijn de draden van een floppydriveconnector toch echt iets dunner hoor :?

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 00:42

Tead

nnb

Ik heb gekeken in een andere comp en daar zijn ze wel dunner. maar volgens mij moet er dan nog niet zo veel verschil in zitten.

Verwijderd

Ik heb ook ff een vraagje. Welke kleur is wat. welke is 5 volt en welke 12. Ik heb namelijk 3 x 80x80 fans in me pc zitten maar als ik ze aan heb staan stijgt ie op.Dan staan ze op een 13.8 volt voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 23:58 schreef crazymark het volgende:
Ik heb ook ff een vraagje. Welke kleur is wat. welke is 5 volt en welke 12. Ik heb namelijk 3 x 80x80 fans in me pc zitten maar als ik ze aan heb staan stijgt ie op.Dan staan ze op een 13.8 volt voeding.
Lees de eerste zin van mijn eerste post:
Nee, ik bedoel niet of rood nou 5 en geel nou 12V is :)
dus
rood +5V
geel +12V
en zwart 0V
Pagina: 1