ite smartguardian bij soltek sl75drv4

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
Bij de Soltek Sl75 DRV-4 zit een programmaatje en dat heet ITE Smartguardian. Dat programma is zeg maar een softewarematig i-panel van Asus.

Alleen bezorgd dat ding mij de schrik van mijn leven. Vanmiddag heb ik mijn Thunderbird 1,2/266 op de Soltek gezet en daarboven op een Alpha Heatsink met een Delta HP-fan. (Wat een herrie!!!!) Maar goed.....

Nu weet dat programmaatje mij te melden dat mijn moederbord 40 graden is en mijn processor 201 graden Celsius. Daar wordt ik niet echt blij van....

Kijk ik echter in de Bios naar de temperatuur dan zie ik dat een temperatuur 1 (ik denk de mobotemperatuur) 40 graden celsius is en temperatuur 3 (twee bestaat dus blijkbaar niet) is 55 graden. Wat moet ik nu geloven.

201 graden lijkt me iets teveel van het goeie, maar wat is nu de reeele temperatuur? |:(

• poes
Zit er uberhaupt wel een temperatuursensor in.
Sisoft Sandra geeft geen temperatuur en MBM ook niet... :?

Verwijderd

Temperatuur 1 is die temperatuursensor die je erbij krijgt

Temperatuur 2 is je CPU temp

Er is geen sensor die de temperatuur van je moederbord meet!!!! Kijk een keer in je moederbordboekje!!!!

• poes
Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd. Mocht je misschien denken dat ik uit de poppenkast gevallen ben.....helaas. :Z

Hiervoor had ik een ASUS A7A 266 en die gaf i.c.m. een I-Panel veel meer temperaturen terug dan de Soltek, en als ik dan 201C zie staan, is het m.i. logisch dat ik het er zelf ook warm van krijg, of niet soms????

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 21:43 schreef poes het volgende:
Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd. Mocht je misschien denken dat ik uit de poppenkast gevallen ben.....helaas. :Z

Hiervoor had ik een ASUS A7A 266 en die gaf i.c.m. een I-Panel veel meer temperaturen terug dan de Soltek, en als ik dan 201C zie staan, is het m.i. logisch dat ik het er zelf ook warm van krijg, of niet soms????
Als temperatuur sensoren niet zijn aangesloten, geeft hij meestal een hele hoge temperatuur aan, maar goed ik reageerde een beetje pistt off omdat ik mijn cover niet van mijn gsm afkreeg, zie HK.

Verwijderd

[b]
Als temperatuur sensoren niet zijn aangesloten, geeft hij meestal een hele hoge temperatuur aan, maar goed ik reageerde een beetje pistt off omdat ik mijn cover niet van mijn gsm afkreeg, zie HK.
Dit klopt ook bij de Soltek. er zit standaard een temp sensor op, maar die is niet voor de CPU. Rechtsonder zit een reeks pinnen. De bovenste drie zijn voor een zelf aan te schaffen temp-sensor voor de cpu. Die derde temp in he proggie met die hele hoge temp (bij mij 89C) schakel je gewoon uit in het proggie. De temp op sensor twee in het proggie staat bij mij zonder een sensor op de aansluiting op -55C...... Cool !!!

lock

Verwijderd

Ik heb ook de DRV4 van Soltek en gebruik ook die smartguardian. De cpu-temp wordt inderdaad standaard gemeten. De andere meting hoort bij de losgeleverde sensor die je naar eigen keus op een apparaat of chip zou kunnen plakken. Zelf heb ik 'em op mijn videokaartchip geplakt. Mijn CPU (TEMP 1)geeft na een tijdje gamen zo'n 49 graden aan. (De waarde (TEMP 2 of 3, heb je zelf ergens op het MB aangesloten)van de losse sensor is uiteraard gebruikersafhankelijk.)
Pagina: 1