Toon posts:

Freecom 8x4x32x schrijft maar op 4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic zegt, mijn freecom portable II usb schrijft maar op maximaal 4-speed. Volgens de "specs" moet hij 8-speed moeten schrijven. Deze optie is niet beschikbaar in de brandprogramma's Roxio Easy cd creator 5.02d en Nero Burning Rom 5.5.7.8. Als ik verdere specs opvraag van mijn cd-writer, kom ik erachter dat er een NEC NR-7500 brander in de omhulling zit. De specs daarvan opgezocht en weer krijg de ik de informatie dat hij 8-speed zou moeten werken. Ik heb met de search al gezocht en ik heb nog niet een bevredigend antwoord kunnen vinden.
Ik hoop dat iemand een handige tip heeft.
Bijvoorbaat hartelijke dank.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:02
weet je zeker dat je geen cd-rw aant branden ben?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na wat zoeken op de Freecom homepage kwam ik dit document tegen:
http://www.freecom.com/objects/00000481.pdf
Hierin kan je op pagina 2 de maximale transferrates van de kabel zien. Ik neem aan dat jij een Freecom Cable II USB (dus niet USB-2) hebt. Dat betekent dat je maximaal 4x kan schrijven, 4x kan herschrijven, en 6x kan lezen.

Later wordt een USB-2 kabel verwacht, waarmee je wel de maximale snelheid van 8x kan halen. Hiervoor heb je wel een USB2 aansluiting nodig.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik geen cd-rw aan het branden ben.
Op de verpakking van de Freecom Portable II staat : 8x4x32x
Je hebt gelijk, een usb-aansluiting kan niet sneller dan 4x bij deze drivers. Is een beetje verneukeratief neergezet op de site waar ik um hem gekocht heb.
Ik denk dat ik gewoon op het verkeerde been ben gezet. Ik denk dat maar eens contact ga opnemen met de winkel.
Bedankt voor deze opfrissing :)

• blackd
  • Niet online
Graag gedaan ;)
Wat je ook kan doen, indien je of een Firewire of een USB2 aansluiting hebt, de drive respectievelijk de kabel omruilen.

Als je een firewire aansluiting hebt, kun je hiermee ook op 8x branden, dan moet je wel een firewire kabel hebben voor deze brander, en waarschijnlijk dus ook een andere brander.

Als je een USB 2 aansluiting hebt, kan je alleen de kabel omwisselen, en een USB2 kabel aansluiten zodra hij beschikbaar is.

Met beide bovenstaande opties is het dan mogelijk om op 8x te branden. Via parallelle poort zal dit niet gaan (net zo snel/traag als USB1.2)

Als je een laptop hebt, en geen USB2 aansluiting, zou je er ook nog voor kunnen kiezen om via PCMCIA de brander te laten draaien.

Verwijderd

Bij Freecom hoef je niet een andere brander te shoppen maar alleen een andere kabel. Ze leveren kabels voor alle poorten met allemaal dezelfde "stekker" voor de branderkant van de kabel. De kabels zijn alleen wel erg duur :(

En USB2 of FireWire moet je óf hebben óf via je PCMCIA-poort regelen. in dat geval kun je dus net zo goed gelijk een PCMCIA-kabel nemen. Voor hogere snelheden heeft het wel zin om via je PCMCIA-slot een USB2.0-poort te installeren, omdat je dan toch gebruik kunt maken van de overdrachtssnelheid van USB2.0. Ik snap alleen neit hoe dat kan want die snelheid is hoger dan die van je PCMCIA-slot, en dat terwijl je hem wel daar inplugt :?

• blackd
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 22:42 schreef IJskoud het volgende:
Bij Freecom hoef je niet een andere brander te shoppen maar alleen een andere kabel. Ze leveren kabels voor alle poorten met allemaal dezelfde "stekker" voor de branderkant van de kabel. De kabels zijn alleen wel erg duur :(
Kijk da's slim, zoiets dacht ik eigenlijk wel.
Ik snap alleen neit hoe dat kan want die snelheid is hoger dan die van je PCMCIA-slot, en dat terwijl je hem wel daar inplugt :?
Dan zal je de maximale bandbreedte van PCMCIA gebruiken, in plaats van de maximale bandbreedte van USB2.

Dit is hetzelfde principe als sommige 10/100 Mbit USB netwerkadapters. Deze zijn 100 Mbit compatible, maar kunnen maximaal tot 12 Mbit. Dit doen ze zodat mensen met een hub geen 10/100 hub nodig hebben, maar kunnen volstaan met een 100 hub.

Maargoed, in vergelijking met een 8x brander is de doorvoersnelheid van USB2/PCMCIA/Firewire snel zat.

Pagina: 1