Leuke reclame voor DPC en F@H

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
'k las een leuk stukje op zdnet:
HIER :)
Jammer dat'ie niet gelijk G@H even kon promoten ;)

Levert hopelijk weer boel nieuwe leden op.

Verwijderd

Inderdaad leuk jah. :) Hopen dat het members oplevert, al wordt er niet gelinkt naar dit forum. Gelukkig wordt tweakers.net wel vernoemd. Misschien dat er mensen komen kijken. Hope so :7

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
hmz wel kewl, jammer dat hij niet laat weten onder welke naam hij flusht :(

verder is dit wel mooie publiciteit.

Verwijderd

Ik ben ut iig niet :P

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op vrijdag 08 maart 2002 00:33 schreef Toranaga het volgende:
Ik ben ut iig niet :P
Goh, nog 6000 DPC'ers te gaan :P

Verwijderd

gelukkig heeft de journalist totaal niet begrepen waar het bij folding om gaat, geen idee hoe die er bij komt dat kanker (dna mutatie) samenhangt met evt "misvouwing", wel zijn er nu distributed berekeningen voor het hele proces voor het zoeken naar medicijnen, van al dan niet gemuteerd dna (gnome) naar 3d eiwit (folding) naar evt medicijn (ud). de grap is wel dat er een stuk besef mist dat die projecten eigelijk niet zonder elkaar kunnen, zonder gnome geen aminozuur sequentie, dus geen folding, zonder folding geen 3d struktuur van het eiwit(dus geen besef waar een medicijn kan binden) en dus geen ud (afgezijn van die "paar" eiwitten waar ze de struktuur van hebben bepaald door rontgen/nmr)...

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op vrijdag 08 maart 2002 01:19 schreef snotty123 het volgende:
dat kanker (dna mutatie) samenhangt met evt "misvouwing",
Tuurlijk is dat onzin. De manier waarop deze eiwitten zich opvouwen is, zoals jij wel weet, maar anderen misschien nog niet :) alleen afhankelijk van de chemische samenstelling van deze eiwitten. Het kan dus niet anders dan op 1 manier gevouwen worden volgens streng gedefinieerde krachtbalansen.

Echter, de uiteindelijke 'hoekpunten' van zo'n gevouwen eitwit bepalen vooral de eventuele uitwerking van het eiwit op andere stoffen. Dit is dus zeer wel van belang voor de medicinale werking van deze eiwitten. Zodoende is het belangrijk de ruimtelijke structuur van zo'n eiwit te kennen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Maar het zou leuk zijn als de schrijver van het stukje zich hier bekend zou maken. Hij staat volgens het stukje in de Top 20 van DPC.
That's narrows it down en ietske verder dan de 6000 van [eNeRGy]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Hoepla! Heb maar even een account aangemaakt. Hier is íe dan hoor, mijn Foldingnaam is Goudvis Blub ;) en ik reken al een tijdje lekker mee. Daar heb ik dus een column over geschreven waar, zo blijkt nu, vermoedelijk een feitelijke onjuistheid in zit.
Da's even vervelend. Ik meende te hebben gelezen dat mismutaties ook tot kankercellen leiden, maar dat is volgens jullie dus niet zo? Ik zal het dit weekend nog eens nazoeken!

Ben trouwens wel benieuwd of deze column in PC Magazine en op Zdnet.nl meer teamleden heeft opgeleverd *D

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op vrijdag 08 maart 2002 11:25 schreef Goudvisb het volgende:
Hoepla! Heb maar even een account aangemaakt. Hier is íe dan hoor, mijn Foldingnaam is Goudvis Blub ;) en ik reken al een tijdje lekker mee. Daar heb ik dus een column over geschreven waar, zo blijkt nu, vermoedelijk een feitelijke onjuistheid in zit.
Da's even vervelend. Ik meende te hebben gelezen dat mismutaties ook tot kankercellen leiden, maar dat is volgens jullie dus niet zo? Ik zal het dit weekend nog eens nazoeken!

Ben trouwens wel benieuwd of deze column in PC Magazine en op Zdnet.nl meer teamleden heeft opgeleverd *D
Misschien kan je een rectificatie plaatsen!
en dan gelijk een linkje naar GoT plaatsen en forumpje 5 :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Grapjas :) Vergeet niet dat het een column is, en die reflecteert altijd een mening. Columns worden door de bank genomen alleen 'gerectificeerd' als ze een zeer grove schending van iets of iemands integriteit inhouden. Daar is nu dus geen sprake van. Ik had het woord kanker er misschien niet bij moeten zetten (ga ik dus nog nazoeken), maar een rectificatie is daarvoor een te zwaar middel! Snap je?

Ik hoop van harte dat geïnteresseerden via de voorpagina van Tweakers.net hier terechtkomen. Ze komen in ieder geval via de hyperlink bij Stanford waar ze zich bij FAH kunnen aanmelden. Daar ligt wat mij betreft de kern: meerekenen aan fundamenteel onderzoek tegen Alzheimer. DPC is zeg maar een eh, interessante premium-mogelijkheid ;)

Verwijderd

Wat betreft de auteur van het stukje: er zijn niet zoveel leden die in de Folding top-20 staan, onder Zylon en die een tijdje ongeveer evenveel hebben geproduceerd als Zylon. Er blijven dus maar een slordige 5 kandidaten over :)

edit:
LOL, ik had niet de moeite genomen om alle reakties te lezen en de auteur had dus al boven mij gepost, laten we het er maar op houden dat ik een zware week heb gehad B-)

Verwijderd

Een mutatie kan tot kanker leiden. Als je met mismutatie (bestaat IMHO niet tenzij je een waarde-oordeel aan "mutatie" wilt toevoegen) bedoelt: "Een mutatie met slecht effect" dan is het antwoord (open deur) sowieso ja.

Een mutatie hoeft geen kanker op te leveren, heel vaak heeft het helemaal geen (een gedifferentieerde cel gebruikt lang niet al zijn DNA) of slechts een klein effect (een lichaamscel die afsterft boeit niet echt). Als de getroffen cel lang genoeg blijft leven is het mogelijk dat het DNA gerepareerd wordt. Eigenlijk is kanker best een uitzonderlijk geval, gezien de hoeveelheid mutaties die dagelijks in een lichaam plaatsvinden (weet niet exact hoeveel).

Verwijderd

welkom en bedankt voor de positieve melding in de pers!!

( namens een DPC RC5 en THINK deelnemer! )

Verwijderd

Daar heb ik dus een column over geschreven waar, zo blijkt nu, vermoedelijk een feitelijke onjuistheid in zit.
het is op zich wel waar dat "misvouwingen" tot ziekten kan leiden(als hoofdoorzaak), BSE/kreutzfeld-jacobs/scrapy is daar een voorbeeld van, heb laatst bij flogiston (dat mooie chaotische programma van wim t schippers) wel een leuke uitleg gezien over bacterie/virus/??? (naam kweit) ziekte verwekkers. in het geval van BSE enz is het nog totaal onduidelijk wat het meganisme is hoe de ziete kan worden veroorzaakt door een eiwit

Verwijderd

Hee bedankt voor jullie toelichting Nemesis en Snotty, zo gaat de materie steeds meer leven. En 'mutatie' is inderdaad geen woord waar je een waarde-oordeel aan kunt hangen, de essentie van die zin is iig duidelijk gebleken.

Wim T. Schippers is een aardige man, maar je moet hem geloof ik niet al te veel vrijheid geven. Dat programma van hem zwabbert imo aan alle kanten. Ach, whatever. Hij heeft er lol in he, en met Snotty minstens een kijker. :)

Verwijderd

Leuk om te lezen dat sommige mensen echt snappen waar een project over gaan :)

Ikzelf en vele DPC'ers met mij denk ik doen dit vooral om de stats en het "DPC-the-BEST" gevoel ;)

Hopelijk gaat dit toch een boel nieuwe DPCleden opleveren ook al was dit in eerste instantie niet de bedoeling van de schrijver.
Pagina: 1