Hoe nonbootable w2k-cd te instaleren op laptop?!

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou heb ik dus het inmens grote probleem met het instaleren van W2K op de laptop. Ik heb hier een engelse versie die wel gewoon boot en dan verder gaat met de instalatie, maar de NL versie die ik heb die wil niet booten ;(

Het probleem met deze laptop is, dat er alleen maar OF een cdromspeler in kan OF een floppydrive. Dus ik kan niet met de 4diskettes grote 'opstartdisks' van w2k opstarten om zodoende de instalatie te beginnen...

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb de search gebruikt, maar kon het niet vinden.

Alvast bedankt

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laptop opstarten met opstartdisk Win95 ofzo, systeembestanden op HD zetten incl CD-rom driver en Smartdrv, diskette station omwisselen voor CD-rom speler, laptop aanzetten, smartdrv laden, Winnt.exe runnen.

• Ed.
Ik heb de drivers al geinstalled, dus nu bij het opstarten pakt ie de cdromdrive al.

Alleen als je de setup.exe van de w2kcd pakt zegt ie "this program connot be run in DOS mode" :(

is er geen enkele mogelijkheid om die w2kcd aan de praat te krijgen onder dos?

Verwijderd

Inderdaad, laptop opstarten met bootdisk en format c:/s.
cdrom drivers toevoegen en klaar. Moet je wel beginnen met een fat32 partitie en later omzetten naar ntfs

Verwijderd

cd i386
winnt

klaar

Verwijderd

die w2k nl cd van jou is een upgrade, gewoon eerst ff win98 of win95 installeren en dan upgraden das alles :Y)

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laptop opstarten met opstartdisk Win95 ofzo, systeembestanden op HD zetten incl CD-rom driver en Smartdrv, diskette station omwisselen voor CD-rom speler, laptop aanzetten, smartdrv laden, Winnt.exe runnen.

Winnt.exe runnen. (in de i386 map)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 22:59 schreef SySTeRRoR het volgende:
die w2k nl cd van jou is een upgrade, gewoon eerst ff win98 of win95 installeren en dan upgraden das alles :Y)
Heeft echt niks met dit probleem te maken.
In dos-mode moet je die winnt.exe in de i386 map runnen

• Ed.
Yep, ik heb het door! thx iedereen, dit zijn van die dingen die wat lastig zijn uit te vinden in je eentje.
Pagina: 1