[CM] Flat case concept design (filmpje)

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Een tijdje geleden had ik een topicje over een paar probleempjes bij het maken van een zo plat mogelijke case. Ik ben toen zelf nog eens wat meer aan het fantaseren gegaan (niet over vieze dingen, maar over zon case:P) Heb wat tekeningetjes gemaakt enzovoorts.
Omdat ik een beetje een idee wilde hebben over de maten, en hoe het allemaal in elkaar zou passen ben ik maar eens aan hett knutselen gegaan in max. Ben daarna iets meer in detail gegaan en dit is het resultaat. (divx4, 3,93mb)

Ik ben uitgegaan van een N-force moederbord (de MSI K7N420 Pro) De poorten van het mobo kloppen helaas niet helemaal, door (toen) ontbrekende referentie.
Ik heb echter wel één vraagje, is er misschien iemand met ervaring over een externe (standaard, mini- of flex-) ATX voeding. Mits ik de pinnetjes verbind zou het moeten lukken, toch? Het probleem zou alleen zijn dat de kabeltjes (in het filmpje bij elkaar gebonden met zwarte tape) niet lang genoeg zouden zijn. Ik denk bij die lengte aan ongeveer 40-50 cm van voeding tot case en 20-30 binnen de case.
Plaatjes (of misschien zelfs ook een filmpje) van de binnenkant plaats ik later deze week. Ik hoop dat het filmpje bevalt,

bij voorbaat dank voor de hulp,

MarK_vB

-----------------------mirror------------------------------
mirror
-----------------------------------------------------------

-----------------------oud adres---------------------------
werkt waarschijnlijk niet
-----------------------------------------------------------

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Verwijderd

Dit is wel een erg leuk gemaakt flimpje joh en een strak idee, ga zo door!

Verwijderd

omfg waarom nemen mensen niet gewoon ruimte van hun isp ipv geoshities

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. }:O

Verwijderd

lekker :)
kon ik maar zo renderen ...

Verwijderd

Sorry, this site is temporarily unavailable!

Verwijderd

Ben dus niet de enige...The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer

Verwijderd

Tspijt me erug maar geen filmpje :(

• mark_vb
Ja ik weet t, tis behelpen met geoshitty, maar ik ben mn ouwe login kwijt :9 Dus gelieve geen geflame of getroll, tis niet mijn fout, en t spijt me van t ongemak. Al die irrelevante berichten zijn behoorlijk topic vervuiling...
Maar als die plaatjes komen verplaats ik dat filmpje ook meteen naar een andere server.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Gebruik een goeie server man :P

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op donderdag 07 maart 2002 22:42 schreef real_raichu70 het volgende:
lekker :)
kon ik maar zo renderen ...
offtopic:
Waarom heb jij dat een icoon van 420kb? Is wel een beetje groot, voor iets dat slechts 60x60 moet zijn ipv 160x120

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer

Stuur het filmpje anders ff naar mij. Up ik het wel ff

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 22:45 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

offtopic:
Waarom heb jij dat een icoon van 420kb? Is wel een beetje groot, voor iets dat slechts 60x60 moet zijn ipv 160x120
Omdat het er anders niet uit ziet als er zoveel kleuren mankeren

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb wel ff een space.. me eigen site moet er nog op.. wil hem dus best wel ff tijdelijk op mijn webspace zettuh

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• markvt
  • Laatst online: 15:13

markvt

Peppi Cola

The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information.

hmmz, je kan misschien even mirroren ofzo

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

als ik em binnen kan krijgen, mirror ik wel ff, link volgt.. (ga over uurtje of 3 naar bed..) hopelijk dus binnen die tijd..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mark_vb
Zeer veel dank voor alle aangeboden hulp, maar ik hoop dat het probleem met deze mirror de wereld uit is.
Voor de handigheid heb ik deze link ook aan de eerste post toegevoegd.
Bedankt voor het geduld, ik hoop wederom dat het filmpje bevalt. En bedankt voor de positieve feedback van de mensen die wel de kans hadden het te downloaden.

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024
Volgens mij moet dat niet veel uitmaken of je nou wat langer maakt, als het maar niet te Xtreem wordt ;) En ik denk in jouw geval dat dat dan wel mogelijk is (BTW: Stoer filmpje :9)

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 19:51

pilsjesman

GEEN icon !

gaaf filmpje :)
ben ook bezig met kleine kast als divx/mp3/ftp server.
leuk id iig. :)

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Verwijderd

cool idee man :9~
waarme heb je dat filmpje gemaakt?

[offtopic]
Op donderdag 07 maart 2002 22:49 schreef ReseTTim het volgende:
ik heb wel ff een space.. me eigen site moet er nog op.. wil hem dus best wel ff tijdelijk op mijn webspace zettuh
jou webruimte? :P
waarschijnlijk is dat MIJN webruimte maar weet dat niet zeker.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 08 maart 2002 01:59 schreef KingOfDos het volgende:
cool idee man :9~
waarme heb je dat filmpje gemaakt?

[offtopic]
[..]

jou webruimte? :P
waarschijnlijk is dat MIJN webruimte maar weet dat niet zeker.
uhm jah :D :D btw ik kwam er niet op... net tenminste...
[edit]
nu wel dus..
[edit]
ontopic nu maar ff.. kewl filmpie.. ben benieuwd wat het wordt.. maaruh is het niet slimmer om de case dan wat langer te maken?? of je voeding in een cdrom speler te bouwen?? dat kan ook zag ik laatst op inet.. en dat is dan opzich ook strak...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• mark_vb
Het heeft even geduurd maar nu dan ook iets meer dan alleen de beloofde plaatjes.
Binnen in de case moest ik nog eventjes wat denkwerk verrichten voor een (beter) ophang systeem voor de hdd en de dvd. Heb op school een beetje zitten tekenen en daarna gekeken of ik het toe zou kunnen passen. Even een plaatje om het te illustreren:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ikmark/caseinside2lq.jpg
Het moet een gebogen en op maat gesneden stuk aluminium worden, met openingen om het gewicht te minimaliseren. Natuurlijk wordt het in de eerste plaats lastig aluminium zo te bewerken (dacht aan 2mm tot 3mm) maar met mn dremel moet dat toch wel lukken. Het rust aan de bovenste uiteinden op op de voor en achterkant aangebrachte steuntjes. Dit omdat het teveel ongunstige consequenties zou hebben om het rek helemaal over het mobo naar de andere kant van de case te laten lopen.
Dan is er nog de kwestie van de bevestiging van de "kap". Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ikmark/caseinside3lq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ikmark/caseinside6lq.jpg

Zoals uit de plaatjes wel duidelijk zal zijn geworden is er op het moederbord (nog) geen proc of geheugen bevestigd. Wel heb ik rekening gehouden met de plaats die deze innemen en de airflow van de cpu en de onboard gpu.

Dan nog even een paar extra afbeeldingen van het binnenwerk van de case:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ikmark/caseinside5lq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ikmark/caseinside1lq.jpg

en het nieuwe filmpje (divx4, 3,06mb)

KingOfDos-
Filmpje (en natuurlijk plaatjes) gemaakt in 3Dstudio Max R4

ReseTTim-
Case wat langer maken zou ik zonde vinden. Liefst houd ik hem zo klein mogelijk. Op het moment zou het er op neer komen dat de grootte ongeveer 4 ATX voedingen betreft (in een "vierkant" gerangschikt dus 2 in de breedte 2 in de lengte en de hoogte van 1) het langer maken om een ATX erin te laten passen zou dus neerkomen op 150% van de eigenlijke lengte.
Over die voeding ter grootte van een cdrom drive heb ik gelezen dat de methoden niet echt als goed/veilig beschouwd werden. Ookal werkte het allemaal goed, ik heb liever niet iets in de huiskamer dat in de fik kan gaan :).

Zeer veel dank voor alle geboden hulp en feedback,

MarK_vB

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07
Ziet er ernstig netjes uit allemaal!

Als je met je dremel net zo handig bent als met 3Ds max wordt dat zeker een keesje waar je trots op mag zijn.. 8-)

• bitflusher
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

ziet er ongeveer even groot uit als de case die ik zelf heb gefixed, ik heb alleen de PSU erin en de dvd weg ge laten.

als je een atx psu open haalt zie je dat de helft ervan lucht is en de fan het hoogst, als je de airflow goed regeld in je mini case kun je die fan weghalen en alles in een bakken.

mijn mini pc past in een normale eastpack rugzak met 2 extra kussentjes om mijn rug en mijn flexplex (zo heb ik heb genoemd omdat er een flex atx board in zit en de case van plexiglas is) mee te nemen.

succes met bouwen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Vet filmpje, en ben benieuwd naar de uitvoering :)

Verwijderd

Damn

die "ontwerpen" zijn er zeer gelikt uit

ik ben zeeeer benieuwd naar hetgeen wat hieruit voorkomt :9~

Verwijderd

zeer :9~ filmpjes, mooi gedaan, maar als je nu een PCI slot wilt gebruiken (lijkt me niet, de achterkant zit dicht) dan heb je wel een probleem...

Verwijderd

WOUW!!! :9~
Gaaf gerendered, nu hopen dat die case net zo mooi wordt... :9

/me vraagt zich af waarom hij dit soort dingen niet kan... :{

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
SWEEET :9~

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Blizard
  • Niet online
Whoho :)) :9~
Vette plaatjes en filmpje .. keep up the good work !
Hoe lang ben je aan dat alles bezig geweest ?! .. dit doe je toch niet zomaar ff in een uurtje ?!

Verwijderd

Ziet er puik uit,
maar hoe zit het met de onboard geluidskaart. Is dat een de gewenste kwaliteit?

Wil je er bijvoorbeeld niet 5.1 in hebben voor je dvd filmpies?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
waarom ga je niet voor een m-atx of f-atx mobo, daar kan je namelijk een voeding van 150 watt voor nodig. Daarbij kan je je kast weer wat kleiner maken!!!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 11:14 schreef GloriX het volgende:
Ziet er puik uit,
maar hoe zit het met de onboard geluidskaart. Is dat een de gewenste kwaliteit?

Wil je er bijvoorbeeld niet 5.1 in hebben voor je dvd filmpies?
onboard geluidskaart op de nForce is van zeer goede kwaliteit

Verwijderd

past het interne geheuge er wel in met die DVD drive er zo overheen ??

edit:
zijn PCI sloten zie ik net, maar dan ken je nooit wat upgrade dus

Verwijderd

Stomme vraag misschien Mark, maar waarom gebruik je geen Micro/Flex ATX? Die zijn toch zeker ook te krijgen met een goede onboard kaart?

Verwijderd

w00t!! vet 8-) filmpje leuk ontwerp ook.. alleen die externe voeding... is dat nou wel wat :?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
De ontwerpen zijn cewl, maar ik ben benieuwd of het ooit ook gemaakt gaat worden. (lees: ik denk van niet)

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
Wat je nog zou kunnen doen om ruimte te besparen is om een kleinere voeding www.enhance.com te nemen.
Of een externe voeding/adapter te maken.
LG maakt speciaal voor kleine barebone systemen korte CD-Rom spelers die zijn "DUH" net ff korter waardoor het makelijker wordt om in te bouwen.
Je heb ook slim line dvd spelers www.supermicro.com
die gebruikt ze ook voor hun 1" server case systemen.
En wat dacht je van 2.5"HDD? mischien in raid?
Waarom wil je het eigenlijk zelf maken dr bestaan al heel veel micro systemen.
shuttle spacewalker asus met hun terminators binnenkort met p4 oplossing, MSI maakt ook kleine barebone's en zelfs gygabyte is hier veel mee bezig op dit moment

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben ik nou de enigste die niks te zien krijgt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Access denied
This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.
The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

mooi DivX filmpje is het wel, had hem al eerder gezien.

• mark_vb
XXX_AlCapone-
Dit MSI mobo (nforce) is al kleiner dan een standaard atx, daarbij komt nog eens dat er onboard niets beter presteert dan een nforce. Naast de kwaliteit in 3d is ook het geluid zeer goed (sommige mobos zelfs dolby digital)

ajampaniki-
Het kost ongeveer evenveel moeite om mn pc aan te zetten als naar de fixet om de hoek te lopen, dus daar zal ik niet te lui voor zijn :). Verder is industrieel ontwerp mn hobby naast mn studie audiovisueel, dus de uitvoering maak ik me geen zorgen om. (hoe lang het gaat duren kan ik helaas nog weinig over zeggen, zoals met alles moet er tijd voor zijn)

nova-
Wat is de lol van het gewoon kopen van een zo klein mogelijk systeem, als je kunt kiezen voor de uitdaging van het zelf ontwerpen :P? En de voeding is trouwens al extern, maar dat stond eigenlijk alleen maar in de eerste post. (de voeding is het kastje achter de case, als je heel goed kijkt kun je de stroomkabeltjes van de dvd en hdd volgen)

thedolf-
Link is gefixt... alleen nu hopen dat ie er niet weer overheen gaat... maar das alleen maar een goed teken, toch?

KingOfDos-
Dit is een nieuw filmpje, specifiek van de binnenkant, dus niet die uit de eerste post.

Verwijderd

Echt gaaf.. vind het voor me eigen ook wel vet :9~
Hou me(ons) op de hoogte van je project

De kast maak je denk toch van metaal en niet van kunststof

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
Pretty Sweet m8 :)
* Vinny_B vraagt zich af hoeveel van deze kassies er in de Kast van resettim zullen passen :+

Verwijderd

Hoe zit het met de warmte die er in ontstaat?
Komt er nog een fan in?

Kan je ook de preciese hoogt en breedte maten neerzetten?

• mark_vb
NightZhark-
De case wordt gemaakt uit aluminium.

GloriX-
zoals ik al schreef zit er in deze plaatjes nog geen proc of mem op het mobo, dus logischerwijs ook geen fan. Er zullen ook geen extra fans in komen, aangezien het allemaal zo stil mogelijk moet, wat met een athlon toch al lastig genoeg zal zijn. Zoals ik ook al schreef heb ik in het ontwerp rekening gehouden met de airflow.

De maten:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ikmark/flatcasemslq.jpg

Pagina: 1