Toon posts:

Eweka Internet evensnel als cistron maar goedkoper

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me het nu eigenlijk wel af wat is nou beter???

Eweka? of Cistron

Eweka Info

Abonnement: ADSL Premium
Modem: ADSL bbned
Type: ADSL
Aansluiting:
Kosten eenmalig : € 0.00
Kosten maandelijks : € 89.00
Kosten borg : €
Alle prijzen zijn in € en incl. BTW tenzij anders vermeld. Prijzen zijn vanaf bedragen en onder voorbehoud. Voor de exacte prijzen verwijzen wij naar de provider site.
--------------------------------------------------------------------------------

Download snelheid: 975.0Kbyte/s (7.6Mbit/s)
Upload snelheid: 64.0Kbyte/s (512.0Kbit/s)
Bekijk de SpeedSuite resultaten
Download quota: Mbyte NIKS DUS!!!!
Upload quota: MByte NIKS DUS!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Fixed IP-adress:
Server ruimte: Mbyte
Email adressen:

CISTRON INFO

Abonnement: Broadband MAXX
Modem: ADSL bbned
Type: ADSL
Aansluiting: LAN
Kosten eenmalig : € 145
Kosten maandelijks : € 99.00
Kosten borg : €
Alle prijzen zijn in € en incl. BTW tenzij anders vermeld. Prijzen zijn vanaf bedragen en onder voorbehoud. Voor de exacte prijzen verwijzen wij naar de provider site.

Download snelheid: 975.0Kbyte/s (7.6Mbit/s)
Upload snelheid: 64.0Kbyte/s (512.0Kbit/s)
Bekijk de SpeedSuite resultaten
Download quota: 51200 Mbyte per maand
Upload quota: Download/upload samen per maand

Fixed IP-adress: 1
Server ruimte: 50 Mbyte
Email adressen: 1

MAYBE cistron betere service???? of wat. want als ik het zo bekijk lijkt me eweka beter :9~

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:47
ja, waarschijnlijk zit het zo:

Cistron:
-voordelen
• betere service :?

-nadelen
• duurder
• data-limiet

Eweka:
-voordelen
• géén datalimiet
• goedkoper € 92,50
• géén aansluitkosten
• eigen domeinnaam voor € 3,- p/m
• Gegarandeerde privacy

-nadelen
• mindere service maar dat moet nog blijken

* Klovan gaat waarschijnlijk voor Eweka, want geen datalimiet en geen aansluitkosten, klinkt wel goed ;)

Verwijderd

Promotie Eweka, waarschijnlijk duurt het even (bij mij in ieder geval nog wel) maar op hun forum zijn de gebruikers die het al hebben in ieder geval positief. Zodra ik aangesloten ben (hopelijk is dat snel ;)) dan zal ik meer posten...

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 23:03 schreef heidekneus het volgende:
Promotie Eweka, waarschijnlijk duurt het even (bij mij in ieder geval nog wel) maar op hun forum zijn de gebruikers die het al hebben in ieder geval positief. Zodra ik aangesloten ben (hopelijk is dat snel ;)) dan zal ik meer posten...
maar dat zijn dezelfden die een week geleden kankerden dat ze al een hele lange tijd wachten

er is er zelfs eentje die al langer dan 3 maanden wacht.

Ikzelf heb de aanvraag al 5 weken lopen maar ik heb nog niks van hun gehoord met een aansluitdatum die dan ook klopt. Denk dat ik morgen effekes bel

Verwijderd

Waarom denkt iedereen steeds dat men bij Eweka geen setupkosten hoeft te betalen :?
even voor de gein de aanvraag doorlopen,..
----------------------------------------------------

1
EW-ADSL Deluxe abonnement
maandelijks
€ 69

0
Eigen Domeinnaam
maandelijks
€ 0

0
Antivirus en Firewall
maandelijks
€ 0

0
Extra vaste ip adressen
maandelijks
€ 0

1
Setupkosten
eenmalig
€ 249

1
Doe het zelf pakket inclusief ethernet modem
eenmalig
€ 199

0
Splitter
eenmalig
€ 0

Verwijderd

Je hoefde geen aansluitkosten te betalen in Januari...soort van aanbieding zeg maar.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 08:42 schreef heidekneus het volgende:
Je hoefde geen aansluitkoswten te betalen in Januari...soort van aanbieding zeg maar.
was bij Cistron ook.
ik heb geen aansluitkosten betaald bij Cistron B-)

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Volgens mij werken er daar bij ewaka maar een paar mensen die het nu veel te druk hebben. Na enige twijfel heb ik toch maar voor cistron gekozen i.v.m. de goede naam qua service die cistron heeft en tot nu toe maken ze die bij mij helemaal waar. Ewaka heeft geen download limiet maar aangezien dus de die hard leechers nu natuurlijk naar ewaka gaan ben ik benieuwd hoelang ze dat vol houden en hier een posting komt van ewake heeft ook een fup. Onderschat de toegevoegde waarde van service niet. Na 2 jaar chello is als ik nu een mailtje stuur en binnen 30 minuten een fatsoenlijk antwoord krijg een verademing :)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Op vrijdag 08 maart 2002 09:30 schreef godcha het volgende:

Jouw sig klopt niet, het moet zijn:
Live life to the MAXX >:)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cistron Maxx per maand: 99 euro
als je per jaar betaalt: 1089 euro

1089 / 12 = 90.75

Ik betaal dus lekker per jaar. Als je dat bedrag kunt missen in 1 keer scheelt het dus bijna 10 euro per maand.

Da's nog maar 1 euro duurder dan Eweka :)

Dit dus.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 12:51 schreef FunkyTrip het volgende:
Cistron Maxx per maand: 99 euro
als je per jaar betaalt: 1089 euro

1089 / 12 = 90.75

Ik betaal dus lekker per jaar. Als je dat bedrag kunt missen in 1 keer scheelt het dus bijna 10 euro per maand.

Da's nog maar 1 euro duurder dan Eweka :)
Maar *als* cistron Failliet mocht gaan, wat ik niet hoop uiteraard, dan ben je dat geld kwijt. Als particulier kom je namelijk helemaal aan het eind van de rij schuldeisers.... :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 09:30 schreef godcha het volgende:

[..]

was bij Cistron ook.
Ik heb mij ook in Jan. aangemeld, dus voor mij alleen de modem >:)

Verwijderd

in januari aangemeld, ze zijn nu bezig mijn lijn te porteren. Geen aansluitkosten en modem had ik ook al. :)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Op vrijdag 08 maart 2002 13:11 schreef phish het volgende:

[..]

Maar *als* cistron Failliet mocht gaan, wat ik niet hoop uiteraard, dan ben je dat geld kwijt. Als particulier kom je namelijk helemaal aan het eind van de rij schuldeisers.... :)
Nou dit jaar gaan ze dus niet failliet met al die overstappers. Waren al zo'n 1000 overstappers in januari hoorde ik van een helpdeskmedewerker.

Cistron Broadband is dacht ik redelijk gezond.

Dit dus.

Verwijderd

Topicstarter
eweka is net begonnen of niet?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wel aansluitkosten bij eweka :z

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 13:17

Animal_X

Rodin

Ik zit nu inmiddels al 7 weken te wachten op me Eweka premium abbo... |:(

maarja ik wacht nog ff dan zal ik wel ff vragen hoe het zit

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Zoals ik het zie is eweka zelfs duurder:

Cistron: 1089/jaar
Eweka: 92.5/maand + 2/maand voor 1 vast IP-adres (en dat wil ik)

Dus... cistron is op maandbasis nog geen EUR 91... eweka
is dan al duurder...

Helaas moet je voor goede news-servers bij beide een commercieel account nemen....

Nu is alleen de vraag... bij hoeveel traffic knijpt eweka de kraan dicht... (en wat kost het dan per GB om die weer open te krijgen)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 16:39 schreef markjanssen het volgende:
Zoals ik het zie is eweka zelfs duurder:

Cistron: 1089/jaar
Eweka: 92.5/maand + 2/maand voor 1 vast IP-adres (en dat wil ik)

Dus... cistron is op maandbasis nog geen EUR 91... eweka
is dan al duurder...

Helaas moet je voor goede news-servers bij beide een commercieel account nemen....

Nu is alleen de vraag... bij hoeveel traffic knijpt eweka de kraan dicht... (en wat kost het dan per GB om die weer open te krijgen)
eweka is onbeperkt downloaden.

Verwijderd

Eweka is uiteindelijk net zo duur al dan niet duurder dan Cistron, omdat:

per vast IP adres betaal je 2euro per maand (minimaal 1 is meestal wel gewenst)
een e-mail adres is leuk (1 adres lijkt me toch wel standaard, maar bij Eweka is dit anders. Standaard krijg je GEEN e-mail adres en geen nieuwsgroep access, omdat ze dat niet hebben) Wil je wel e-mail dan betaal je 3 euro in de maand voor een domein naam en onbeperkt aantal email adressen. (Ik krijg het idee, dat ze daarmee bedoelen, dat je dan zelf een email server thuis kunt installeren.)

is bij elkaar toch even snel 94euro in de maand.

Als je dan bij Cistron een jaar abbo in 1x betaald is dat dus goedkoper.

Verwijderd

Eweka heeft binnenkort wel een nieuwsgroep...

• menn0
  • Laatst online: 13:51
Eweka is best sneaky
nergens zeggen ze iets over aansluit kosten
behalve op de aller laatste pagina van de overeenkomst.
Daarkomt nog eens bij dat als je zelf al een modem hebt je 249€ betaald ipv 200€. Die 49 lul je dr met een telefoontje wel af, echter 200€ aansluitkosten, mogen ze me ook uitleggen of misschien dat iemand hier die nauwekeurig kan opsplitsen.
mij lijkt 50€ al veel maar goed. Wat administratie etc.

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Als je echt voor de snelheid gaat moet je voor Eweka gaan. Op www.speedtest.nl staat een overzicht van de daadwerkelijke snelheid van providers. Eweka is dus nog een stukje sneller dan Cistron.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Wat dachten jullie van Qadsl nooit van gehoord he? Nou ja ik heb van een vriend gehoord dat ze per 1 april zullen beginnen met het aanbieden van ADSL. Wat ik ook hoorde is dat ze de 1024/512 pakket voor maar 77,35 (incl. BTW) aanbieden met 214 (incl. BTW) eenmalige setup kosten. Maar wat het nog aantrekkelijker maakt is dat ze met een aanbieding zullen beginnen dat het eerste maand gratis zal worden. Dus effe afwachten vind ik.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

1 april lijkt me een grap...maar ik heb wel hele goeie ervaringen met Networxolutions als domein host! :)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Crazy D
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Op zaterdag 23 maart 2002 03:05 schreef narotic het volgende:
Als je echt voor de snelheid gaat moet je voor Eweka gaan. Op www.speedtest.nl staat een overzicht van de daadwerkelijke snelheid van providers. Eweka is dus nog een stukje sneller dan Cistron.
Ik vraag me af hoe die verschillen zijn als beiden een zooi aansluitingen hebben. Het achterliggende netwerk is bij beiden van BBned dus ik geloof niet dat er zulke grote verschillen zullen zijn eigenlijk.

Exact expert nodig?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik vraag me af of Cistron zoveel betrouwbaarder en beter is dan Eweka.. Cistron is tenslotte ook al een keer of drie failliet gegaan inmiddels. Eweka nog niet, maar ik moet zeggen dat die ook een beetje amateuristisch aandoen.

Sowieso vraag ik me af of je wel zekerheid hebt als je bij zo'n kersverse ADSL-provider gaat zitten (Eweka, Luna, etc.); voor hetzelfde geld zijn ze morgen verdwenen.

Verwijderd

Toch nog even schopje (ook al is het een oud draadje)

Als ik jullie was zou ik een beetje oppassen met Eweka.
Zoek maar eens op groups.google.com naar "wijnand schouten powerstar" !

Één van de hoogste personen bij Eweka heeft 2 jaar vast gezeten voor fraude.

Niet om te roddelen...maar bij zijn oude bedrijf (powerstar) zijn er veel mensen geweest die konden fluiten naar hun geld wat ze nog kregen...

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Verwijderd schreef op 14 March 2002 @ 09:25:
Eweka heeft binnenkort wel een nieuwsgroep...
Jah dat zeiden ze vorig jaar ook toen ik aangesloten werd,nu een jaar later is het er nog niet :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ok, ik denk eigenlijk dat er wel recentere topics over Eweka zijn waar je dit eventueel in zou kunnen posten. Al vind ik ook een wat minder grote kick nog wat overdreven voor deze mededeling, om eerlijk te zijn.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.