Toon posts:

[info needed] overclocken m.b.t. software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag wat basisinfo willen hebben over het overclocken van hardware met betrekking tot het software-gedeelte (links zijn uiteraard welkom).

• Bijvoorbeeld de video-kaart benchmark software...zijn daar nog meerdere programma's van dan alleen MadOnion 3DMark 9x/2001/'02 (SE)?
• En weet iemand nog wat software die bij videokaarten/CPU/mainboard zit om de prestaties omhoog te drijven?
• En nog wat algemene info over dit onderwerp?

Het is voor een werkstuk maar ik open dit topic niet als "huiswerk-hulp" dus alles hoeft ook niet voorgekauwd te worden en het is natuurlijk ook voor mijn eigen interesse.

Verwijderd

opvoeren van je videokaart: powerstrip
benchen: Sifoft sandra

en vele anderen

Verwijderd

Je hebt een GeForce, dus kun je de detonator software videodrivers downloaden voor 50% prestatievermogen onder XP. Kijk maar op http://www.nvidia.com/

XX GEGROET XX

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 11:55
Voor MSI mobo heb je fuzzy logic. Daarmee kan je automatisch overclocken.

Het programma gaat stap voor stap je FSB omhoog gooien tot dat je computer vast loopt en dan zet het programma de FSB een stapje terug.

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat het niet de meest betrouwbare overclock methode is en dat je het beter zelf kan doen i.v.m stabiliteit.

PS. Als je ff google gebruikt vind je zo 10-tallen bench programm`s.

Verwijderd

Wat voor software heb ik nodig om mijn AMD k6 800 mhz over te clocken?

En die ook terug kan clocken natuurlijk. Wat is de maximale temp die de cpu aan kan?

Yoooo, alvast bedankt eh!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 14:11 schreef Erik180480 het volgende:
Wat voor software heb ik nodig om mijn AMD k6 800 mhz over te clocken?

En die ook terug kan clocken natuurlijk. Wat is de maximale temp die de cpu aan kan?

Yoooo, alvast bedankt eh!
k6-800?...wist niet dat die er was... >:)

Verwijderd

pfffffffff hier zijn ook al 1000en topics over geweest plz gebruik de search toch eens...

Verwijderd

Janmaster, kerel ik vraag het toch in de goede thread!

Hehe, ja die bestaat :D

Yo
Pagina: 1