@Home kabel, router: 2 PCs CS = traag

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik zit echt met een heel vaag probleem.

Ik ben sinds een week verhuisd naar Groningen en we hebben hier in't huis kabel van @Home, verdeeld door een routertje van Unex. Eén van mijn huisgenoten is nogal fanatiek CSer en had thuis ISDN, dus 8 kb/s up en 8 kb/s down. Hij had allemaal rare freaky tweaks voor z'n verbinding en het draaide optimaal.

Als hij nu in z'n eentje CSed via @Home dan is zijn ping gewoon < 60, geen loss & geen choke - perfect dus. Als ik echter dan óók ga CSen dan zakt het hele zootje in...met zijn rare tweaks hebben we dan beiden ping 1500 (?!); zetten we de instellingen op default dan schommelt het tussen 100-300...Hoe kan dit?

@Home kabel heeft 16 kb/s upstream; in theorie zou dit dus die 2x ISDN moeten trekken. Half-Life geeft aan dat ik zo'n 4-5 kb/s up en down verbruik met zijn optimale instellingen - en dat dus 2x is 8-10 kb/s - en dat zou kabel toch moeten kunnen? Als we de standaard instellingen van Half-Life gebruiken dan zitten we maar 2 kb/s per persoon, en dan is 2x 2 kb/s met z'n tweeën nog minder dan die 4-5 kb/s die hij anders in z'n eentje gebruikt.

In je eentje 4-5 is dus wel goed, maar met z'n 2en 4 weer niet? Ik weet dus _echt_ niet waar dit aan ligt :) Iemand een idee?

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

"zetten we de instellingen op default "

Welke instellingen hebben we het dan over ? En weet je of dat Unex routertje NAT gebruikt ofzo ?

• Knakker
Settings op default in Counter-Strike betekent ongeveer 2 kb/s aan down- en upload.

En ja die router maakt gebruik van NAT, wat is dat en maakt het uit?

• Knakker
Zijn er nog meer mensen die hier iets vanaf weten?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

als je met 8kb/s gaat uploaden heb je al een ping van 1000 hoor :P dus zo gek is dat niet... je connexie kan dan wel 16kb/s aan maar vanaf 8 kb/s gaat het al erg laggen ;)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Hiero ook @Home kabel.

Als wij met z'n tweeen gaan RTCW-en dan is het niet meer vooruit te branden. Rete traag alles.

Verwijderd

vreemd hoor. als ik UT speel en 8kb/s upload heb ik nergens last van.

ook als ik met mijn broertje samen UT (op een internet server) speel heb ik nergens last van (netspeed 10000) :?

/me heeft ook @home (met een 10/100 mbit hubje)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je "illegaal" gaat sharen en beide gaat spelen over internet met hetzelfde spel verbaast me dat niks.

De data moet immers telkens naar/van het zelfde IP zenden/komen en daar raken ze een beetje van in de war :)

C:\>_

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
yep probeer maar eens op verschillende servers te spelen, dat zal een stuk beter gaan, je router heeft immers 1 ip, en als je via dat ip 2 x connect op een server, wordt die server daar niet zo vrolijk van.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Met quake heb ik dat ook al een geprobeerd en dat ging vrij goed. Allebei een ping van rond de 100. Ook via @home met 1 ip adres en geshared via een Windows ME server.

Het zou dus wel moeten kunnen maar het wordt altijd langzamer met z'n 2en. Alleen heb ik een ping van tussen de 30 en 60 op dezelfde server
Pagina: 1