AMD K6-2 500Mhz + DVD

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik heb het volgende systeempie :
AMD K6-2 500Mhz
ASUS P5A-B
64MB geheugen
Win98SE
Standard VGA kaart :r
ESS ISA geluidskaart. (stamt uit '93)
en een ikweetniethoeveelspeedmaargenoeg dvd speler.

Uit de search heb ik opgemaakt dat het mogelijk zou zijn om DVD's af te spelen als je een +400Mhz proc hebt. Nou die AMD is dus een 500Mhz, maar nu weet ik dat deze AMD niet zo'n brute kracht aan rekenen bezit.
Heeft iemand ervaring met DVD afspelen icm met een AMD K6-2 500Mhz?

Ik heb ook uit de search opgehaald dat de TV-OUT van een MPEG2 kaartje subbliem is ivm een TV-OUT van een 3d kaart. Daarom wil ik deze even buiten beschouwing laten :)
Kan je een MPEG2 kaart als videokaart gebruiken? (niet voor spellen, maar gewoon in windows. dus als standalone kaart)
Als bovenstaande vraag JA is, dan hoeft onderstaande vragen niet beantwoord worden

Kan ik beter (met het oog op DVD afspelen) beter een MPEG2 kaart of een 3d kaart halen? (3D kaart zal wel moeten als je een MPEG2 kaart niet standalone kan gebruiken, want de standaard moet in een server komen)

Deze vraag heeft betrekking tot de vorige vraag. Is het mogelijk om met een 3d kaart (zat te denken aan een Geforce2mx, MOET (klein)budget zijn) icm deze proc (AMD K6) vloeiend DVD's af te spelen?

(ik zit te denken aan een DX3 kaar(Hollywood)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik denk dat je het beste voor een MPEG kaart kunt gaan, ik heb ook een combo 500 MHz K6-2/DVD speler gehad.

Eerst met een Geforce 2 MX-400, dat liep :r
Vervolgens een Diamond Viper 2, dat ging al stukken beter, daar deze kaart motion compensation ingebakken heeft. Alleen was die kaart nogal prijzig.

Nu draai ik met een Intel Pentium 3 733@770 MHz, met een Geforce 2 GTS en als software PowerDVD XP 4.0. Dit draait als een zonnetje.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• ND863

ND863

Topicstarter
Maar kan je die MPEG2 als standalone gebruiken?

Verwijderd

Volgens mij moet je zeker met een nieuwe 3Dvideokaart fatsoenlijk DVDs af kunnen spelen. Ik ken iemand met +/- zelfde systeem (550 Mhz Pentium, 32 MB TNT2) werkt perfect.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Wat versta je in dit geval onder standalone? Alleen de MPEG kaart die alles regelt?

Verwijderd

mijn oude celeron 500 kon het prima op een sis 305 met 128 mb intern heb ook nu nog een k6 550 met een voodoo banshee en die kan het ook dus

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

Gallus

Cheesy

Tja...een k6-2 is idd geen pentium.

In vraag & aanbod kwam ik dit kaartje tegen:

Creative DXR3 Hardware MPEG kaart. Met doorlus kabel naar vga. € 45,-

http://www.tweakers.net/aanbod/40827/a

Dit zou ideaal voor jou zijn, lijkt me.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Ik heb ook uit de search opgehaald dat de TV-OUT van een MPEG2 kaartje subbliem is ivm een TV-OUT van een 3d kaart. Daarom wil ik deze even buiten beschouwing laten
Kan je een MPEG2 kaart als videokaart gebruiken? (niet voor spellen, maar gewoon in windows. dus als standalone kaart)
Als bovenstaande vraag JA is, dan hoeft onderstaande vragen niet beantwoord worden

over het algemeen niet, hangt van je mpeg kaartje af. Wij verkopen ze zonder die uitgang erop. De meesten lus je echter gewoon door naar je videokaart.

Owja, je zou nog wat problemen kunnen krijgen met geluid, die isa geluidskaartjes trekken over het algemeen niet zoveel..

• ND863

ND863

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 22:43 schreef MST_Morpheus het volgende:
Wat versta je in dit geval onder standalone? Alleen de MPEG kaart die alles regelt?
Ik bedoel dus, heb je nog een grafische kaart nodig? (niet voor DVD maar gewoon voor windows)
Of anders gezegd : Is zo'n MPEG2 kaart een add-on kaart? (zoeiets net als de voodoo2)

(Ik heb op gezien dat op die MPEG2 kaarten een VGA uitgang zaten)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zover ik weet zijn die MPEG kaartjes inderdaad zoals een Voodoo 1 addon kaartjes. Je hebt daarnaast dus een VGA kaart nodig.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Overigens nog een tip, koop een PCI geluidskaart. Een ISA kaart vreet CPU tijd. En dat belast je K6-2 onnodig veel.

• ND863

ND863

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 11:03 schreef MST_Morpheus het volgende:
Overigens nog een tip, koop een PCI geluidskaart. Een ISA kaart vreet CPU tijd. En dat belast je K6-2 onnodig veel.
Eyyz mijn budget is niet oneindig. Maar mijn klasgenoot zegt dat het niets met je proc te maken heeft, maar de snelheid van je DVD speler. Maar je systeem moet een DVD schijf toch omzetten in beeld?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 17:02 schreef ND het volgende:

[..]

Maar je systeem moet een DVD schijf toch omzetten in beeld?
dat doet je dvd-player toch in combinatie met je videokaart :?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 21:46 schreef Devils Child het volgende:

[..]

dat doet je dvd-player toch in combinatie met je videokaart :?
Is idd gedeeltelijk waar, maar je proc doet wel wat van het decoderen, alles werkt samen. Hoe sneller je proc, hoe makkelijker. Vanaf een 600 MHz CPU maakt het weinig uit. Je CPU speelt wel degelijk een rol in het decoden!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bij mijn oude K6-2 500 MHz had ik mijn huidige DVD drive al (Acer 16 speed). Ik kreeg hem niet perfect aan het draaien, pas nadat ik naar mijn P3 geupgrade had deed hij het wel goed.

Verwijderd

mijn maat had een amd 400 met software matige dvd playbeck
het liept zonder schokken op zijn amd

hij had wel een s3 extreme videokaart en 256mb werkgeheugen

maar ik zal wel wat meer geheugen er bij plaatsen voor dvd

• ND863

ND863

Topicstarter
damn, dus die MPEG2 is een add-on kaart. :( Okee, het budget van mij is niet zo heel groot dat ik een G3/4 kan halen. Wat raden jullie mij aan voor een 3D kaart die op mijn systeem DVD vloeiend/normaal moet kunnen afspelen?

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 13:45 schreef ND het volgende:
damn, dus die MPEG2 is een add-on kaart. :( Okee, het budget van mij is niet zo heel groot dat ik een G3/4 kan halen. Wat raden jullie mij aan voor een 3D kaart die op mijn systeem DVD vloeiend/normaal moet kunnen afspelen?
Als je daar ook TV-out mee wilt doen, is een Matrox een goede kaart. ook de ATi's zijn vaak goed. Kijk eens in de procewatch naar Matrox kaarten. (iets anders dan Maxtor ;) )

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 18:23 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Als je daar ook TV-out mee wilt doen, is een Matrox een goede kaart. ook de ATi's zijn vaak goed. Kijk eens in de procewatch naar Matrox kaarten. (iets anders dan Maxtor ;) )
Whaaaat!?!? Die Matroxxen zijn ook mega duur. Hoe zal DVD lopen op mijn systeem met een Matrox G450 LX (das dus maar 16Mb)

Verwijderd

een Matrox zal voor geen hout lopen op je ASUS P5A-B aangezien daar een ALi chipset op zit. Ik had dat ook.

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 20:09 schreef slamfm het volgende:
een Matrox zal voor geen hout lopen op je ASUS P5A-B aangezien daar een ALi chipset op zit. Ik had dat ook.
Juist een Matrox wel, een TNT2 niet, dat lust die ALI niet.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
check [topic=434437/1/25]

dit eens
hij heeft een mooie encoder kaart en ken jij mooi dvd vloeiend kijke

Tweakers Discord

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Kijk naar een ATI videokaart, heb je goed 3d-beeld, goede tvout en meer processorontlasting dan bij een geforce of matrox videokaart. Ik weet nog dat bij oude atikaarten de eisen om dvd te kunnen kijken een PII 266 waren, dus dat moet jouw pctje prima trekken.
ATI 7000 64 Mb + TV-Out € 71,-
ATi Rage Fury Pro 32MB TV Video € 40,-
als is die laatste een wat mindere 3dkaart

Een pci-geluidskaartje koop je al voor weinig :
Safe Way 4 Channel € 9,- dan het je dus 4 kanaals dolby digital, is al een leuke "geluidservaring"
en voor niet veel meer koop je de 6 kanaalsversie van dit kaartje, dan ben je dus helemaal compleet

de goedkoopste soundblaster is een Creative Labs SBLive Player 5.1 € 42,-

Wat voor videokaart heb je nu?

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 21:49 schreef arjandijk het volgende:
Kijk naar een ATI videokaart, heb je goed 3d-beeld, goede tvout en meer processorontlasting dan bij een geforce of matrox videokaart. Ik weet nog dat bij oude atikaarten de eisen om dvd te kunnen kijken een PII 266 waren, dus dat moet jouw pctje prima trekken.
ATI 7000 64 Mb + TV-Out € 71,-
ATi Rage Fury Pro 32MB TV Video € 40,-
als is die laatste een wat mindere 3dkaart

Een pci-geluidskaartje koop je al voor weinig :
Safe Way 4 Channel € 9,- dan het je dus 4 kanaals dolby digital, is al een leuke "geluidservaring"
en voor niet veel meer koop je de 6 kanaalsversie van dit kaartje, dan ben je dus helemaal compleet

de goedkoopste soundblaster is een Creative Labs SBLive Player 5.1 € 42,-

Wat voor videokaart heb je nu?
3D snelheid is op dit moment niet belangrijk, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.
Die ATI Rage Pro Furi, doet deze het goed (qua DVD) op mijn systeem? (kunnen er geen problemen optreden met mijn ALI Chipset, zoals een TNT2?)

dat Safeway kaartje van e9,- vraag ik me toch af, of deze minder proc belasting heeft dan die ISA geluidskaart....

Misschien ga ik wel voor die ATI RAGE pro Furi, of die ATI 7000. Wie kan mij hiermee helpen. (puur voor DVD + TV-OUT)

Er zit nu een standard VGA adapter in deze PC. Deze moet eruit, om naar een server te worden verplaatst

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Alle Ati-kaarten vanaf de rage (dacht ik), maar zowiezo de radeon hebben HW-DVD decoding, werkt dus al als een MPEG 2 decoderkaart, is ingebakken. Ben het dus met bovenstaande pooster eens. Niet alle PCI kaarten processen het geluid zelf, moet je even naar kijken, anders ontzie je de proc nog niet. Volgens mij doet een SB128 het wel zelf.
Pagina: 1