rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Wil je zelf een kast maken of juist alle onderdelen?
Denk namelijk niet dat je 't voor elkaar zal krijgen om een processor te maken
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
lijkt me wel leuk, aleen die grote 265 polige smd ic's lijken me een beetje moeilijk
het hoeft geen GoT-bak te worden, tis gewoon voor de lol en tegen de verveling
ps een hd kan je ook niet zelf maken, dat weet ik
malleo omnia consentiunt
Dat lijkt me wel leuk om te doen, dikke 600Watt voeding in je kast pleure.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
dat kan natuurlijk welOp donderdag 07 maart 2002 21:11 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
kun je een voeding voor een kast zelf maken?
zal wel moeilijk worden omdat het een schakelvoeding is
malleo omnia consentiunt
Kijken of je dat ook nog leuk vind nadat je de rekening van het energiebedrijf hebt ontvangenOp donderdag 07 maart 2002 21:11 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
LOL ik gun je meer kans met die hd, dan met een moederbordOp donderdag 07 maart 2002 21:07 schreef Haco het volgende:
ik begrijp dat je niet zelf een cpu kan maken, maar een mobo moet toch niet zo ingewikkelt zijn
het hoeft geen GoT-bak te worden, tis gewoon voor de lol en tegen de verveling
ps een hd kan je ook niet zelf maken, dat weet ik
kijk es goed naar die 200 smd componten, om nog niet te beginnen over zon leuke 300potige (of weet ik hoeveel) north en southbridge
en zon moederbord is zelf ook geen simpele printplaat. maar eigenlijk 4 of 6 op mekaar.........
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
dat zou denk ik wel kunnen. maar zo'n mobo lijkt me al lastig, omdat dat multi-layered (of hoe dat ook heet) is, dus dan krijg je een mega-groot mobo, en dan moet je nog zelf een bios gaan schrijven om het te laten werken... ?Op donderdag 07 maart 2002 21:11 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
hee GrapjasOp donderdag 07 maart 2002 21:13 schreef Kippenijzer het volgende:
Ehm... Ik zou zeggen... Zie een Via KT266A chipsetje te regelen, en soldeer er een moederbord omheen... Laat maar horen hoe het vordert...
zo creatief ben ik nou ook weer nie.
Ik kan schakkelschama's begrijpen, maar zelf maken, daar begin ik nie aan.
en "soldeer er maar wat om heen" daaar heb ik ook nie veel aan
malleo omnia consentiunt
Dan heb je een klote-voeding gebouwd, want een goede voeding verstookt alleen maximaal vermogen bij maximale belasting... Doh!Op donderdag 07 maart 2002 21:13 schreef pietervl het volgende:
[..]
Kijken of je dat ook nog leuk vind nadat je de rekening van het energiebedrijf hebt ontvangen![]()
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
Die krijg ik nie, die krijgt m'n maOp donderdag 07 maart 2002 21:13 schreef pietervl het volgende:
[..]
Kijken of je dat ook nog leuk vind nadat je de rekening van het energiebedrijf hebt ontvangen![]()
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
"Is your mother proud of you ?"
kben alleen dan opzoek naar schakkelschema's, maar die zijn nergens te vinden, zelfs nie van een antieke
malleo omnia consentiunt
"Is your mother proud of you ?"
mail dan 's ff naar asus of abit of een andere mobo fabrikant, misschien willen ze je wel een schemaatje toesturen.Op donderdag 07 maart 2002 21:17 schreef Haco het volgende:
een bios schrijven dat kan een vriend van mij, dus das geen probleem, dat het dan groot wordt daar zit ik ook nie zo mee...
kben alleen dan opzoek naar schakkelschema's, maar die zijn nergens te vinden, zelfs nie van een antieke
malleo omnia consentiunt
denk niet dat die dat doen, die hebben dat bijna allemaal geheim geloof ikOp donderdag 07 maart 2002 21:19 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
mail dan 's ff naar asus of abit of een andere mobo fabrikant, misschien willen ze je wel een schemaatje toesturen.
malleo omnia consentiunt
mwah, een comp gebruikt alleen het aantal wat datie nodig heeft, niet de volle voedingOp donderdag 07 maart 2002 21:13 schreef pietervl het volgende:
[..]
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Je moet toch ergens beginnen?Op donderdag 07 maart 2002 21:24 schreef Sine het volgende:
Er zijn wel computer kits geweest
maar dan heb ik het over een 8088 of zo
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
hmm, ik heb voor mn profielwerkstuk samen met een vriend een 8 bit rekenmachine ontworpen van logische poorten.
We hebben dus een rekenmachine ontworpen helemaal aan de hand van TTL-ic's; het enige wat we gebruikt hebben zijn &-poorten, inverters en of-poorten.
Resultaat: een 8-bits rekenmachine die kan optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen..
Maar.. Wel 5 printplaten van A4 formaat volgestouwd met ic-tjes...
Kun je nagaan hoe groot een complete processor op die manier zou worden...
[/offtopic]
Ontopic:
Een moederbord is een printplaat opgebouwd uit vele lagen. Zelf etsen is dus vrijwel uitgesloten. Zelf opbouwen zou misschien wel kunnen, maar dan mag je wel extreem handig zijn met de soldeerbout...
wat mag dat wel niet wezen?Op donderdag 07 maart 2002 21:31 schreef LAuWe het volgende:
zoiets?
[afbeelding]
lekker solderen
[afbeelding]
en dan is nog de vraag wat je er mee kunt....
Verwijderd
Op donderdag 07 maart 2002 21:32 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
wat mag dat wel niet wezen?
edit: nog een interesting link?:prototype board met 5206e Coldfire processor
http://amiga.emugaming.com/qbox.html
een 25mhz processor.
Verwijderd
ja die is lekker Phreak, moeten wij editen, ga jij dubbelposten, jij bent een fraaie zeg
Verwijderd
je bedoelt de eerste comps die je kocht met bouwtekeningOp donderdag 07 maart 2002 21:03 schreef Haco het volgende:
Ik wil zelf een computer bouwen,
nee niet zoëen, van je koopt een mobo, een HD, een CPU, paar reepies ram en het draait
ik wil gewoon lekker creatief zijn met de soldeerbout
weet iemand of hier pakketten voor bestaan
ik wil niet zelf alle tekening zelf moeten maken enzo, want daarin ben ik niet zo goed
ps.
ik heb de search en google al gebruikt
Valt best mee!Op donderdag 07 maart 2002 22:13 schreef PassY het volgende:
[..]
je bedoelt de eerste comps die je kocht met bouwtekeningdenk niet dat die nog te koop zijn |
(Wel erg positief dat hier iemand post met een redelijk geheugen- de fameuze Apple II - de eerste thuiscomputer was ook alleen als bouwpakket te krijgen, de eerste Sinclair (de ZX80) aanvankelijk ook)
Ik heb een tijdje terug een Sinclair ZX81 in een tweedehandswinkel voor €2.5 gescoord (zeer duidelijk destijds uit een zelfbouwpakket gemaakt en geupgrade naar 32KB RAM) en bij het zoeken naar wat meer documentatie bleek dat laatst een lading bouwpakketten in Brazilie (!) was ontdekt.
Die zijn helaas allemaal uitverkocht, maar er werd wel vermelding gemaakt van meer van dat soort dingen.
Sowieso is zoiets in een winkel kopen tegenwoordg niet echt te doen, maar er bestaan flinke communities online die zich met dit soort dingen bezighouden.
Kijk eens naar de volgende sites:
http://www.home-micros.freeserve.co.uk/zx80/zx80.html
http://hallcomputer.com/microprocessors_system_design/178.shtml
http://www.zx81kit.co.uk/
http://geocities.com/andrewmuck/ZX180.htm
En excuses voor de zware Sinclair ZX-nadruk. Ik ben een beetje nostalgisch naar m'n kinderjaren met ZX81 en een paar Speccys
Oslik blyat! Oslik!
Reken er wel op dat je aso veel $$$ moet neerleggen voor iets waar je eigenlijk weinig aan hebt.
Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren
dank u,Op donderdag 07 maart 2002 23:12 schreef dion_b het volgende:
[..]
Valt best mee!
(Wel erg positief dat hier iemand post met een redelijk geheugen- de fameuze Apple II - de eerste thuiscomputer was ook alleen als bouwpakket te krijgen, de eerste Sinclair (de ZX80) aanvankelijk ook)
Ik heb een tijdje terug een Sinclair ZX81 in een tweedehandswinkel voor €2.5 gescoord (zeer duidelijk destijds uit een zelfbouwpakket gemaakt en geupgrade naar 32KB RAM) en bij het zoeken naar wat meer documentatie bleek dat laatst een lading bouwpakketten in Brazilie (!) was ontdekt.
Die zijn helaas allemaal uitverkocht, maar er werd wel vermelding gemaakt van meer van dat soort dingen.
Sowieso is zoiets in een winkel kopen tegenwoordg niet echt te doen, maar er bestaan flinke communities online die zich met dit soort dingen bezighouden.
Kijk eens naar de volgende sites:
http://www.home-micros.freeserve.co.uk/zx80/zx80.html
http://hallcomputer.com/microprocessors_system_design/178.shtml
http://www.zx81kit.co.uk/
http://geocities.com/andrewmuck/ZX180.htm
En excuses voor de zware Sinclair ZX-nadruk. Ik ben een beetje nostalgisch naar m'n kinderjaren met ZX81 en een paar Speccys
her heb ik wat aan, nu alleen nog op zoek naar de schema's, die moeten daar geloof ik ook nog zijn,
en dan.... SOLDEREN
malleo omnia consentiunt
[late mierenneuker modus]
het is 'Build' i.p.v. Built.
Anders staat er 'GEbouwD' i.p.v. 'bouw'
[/late mierenneuker modus]
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Als jij zo'n schakelschema krijgt val je achterover op je smoel hoorOp donderdag 07 maart 2002 21:15 schreef Haco het volgende:
[..]
hee Grapjas
zo creatief ben ik nou ook weer nie.
Ik kan schakkelschama's begrijpen, maar zelf maken, daar begin ik nie aan.
en "soldeer er maar wat om heen" daaar heb ik ook nie veel aan
maar als ik nou zo schematje had, dan kon ik zelf kijken of het ingewikklet is of niet.
maar benne er geen pakketten voor ofzo, je hebt ook van die pakketten bouw je eigen radio, maar die werden zo saai, twas gewoon veels te makkelijk
malleo omnia consentiunt
malleo omnia consentiunt
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
componenten eraf en zet ze daarna weer terug.
Dubbel plezier.
malleo omnia consentiunt
LOL, dat kan ook ja,Op zaterdag 09 maart 2002 19:58 schreef jero het volgende:
Waarom KOOP je geen mooi mobo, vervolgend soldeer je alle
componenten eraf en zet ze daarna weer terug.
Dubbel plezier.
maar voor de topic starter, waarom meteen iets moeilijks (mobo) begin met iets klein zou ik zeggen, soldeer maar een mooie VU meter voor me
of soldeer netwerkaart, die dingen zijn ook niet zo groot (ik heb een kaartje die is maar 1cm breed en net zo lang als gemiddeld pci kaart
of verzin een geheel nieuw apperaatje iets in de richting van kleine goodies voor op je pc, een vu meter, en lcd scherm etc etc... maar dan iets origineels! Be Creative!
Verwijderd
Op donderdag 07 maart 2002 21:31 schreef LAuWe het volgende:
zoiets?
[afbeelding]
lekker solderen
[afbeelding]
en dan is nog de vraag wat je er mee kunt....
ai, dan moet ik gaan nadenkenOp zondag 10 maart 2002 06:49 schreef Mister_X het volgende:
[..]
of verzin een geheel nieuw apperaatje iets in de richting van kleine goodies voor op je pc, een vu meter, en lcd scherm etc etc... maar dan iets origineels! Be Creative!
ik post het wel als ik een geniale ingeving heb,
iemand anders soms nog zo'n idee?
malleo omnia consentiunt

... Deze werden vroeger als bouwpakket geleverd.
me pa heeft nog 1 daarvan staan en een zwikkie dozen van G2
of G2 nog bestaat? geen flauw idee
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
was niets te vinden op Google, alleen "a la carte" diner receptenOp zondag 10 maart 2002 13:10 schreef Voodoo_man het volgende:
voorheen had je G2 'Build a la Carte' compu systemen, die moest je ook helemaal met de hand bouwen
me pa heeft nog 1 daarvan staan en een zwikkie dozen van G2
of G2 nog bestaat? geen flauw idee
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
malleo omnia consentiunt
Er is iemand die er een gebouwd heeft: [CM] Peltier Voeding Af (foto's)
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.