Prachtig : 10 jaar oude Computer-Advertentie :)

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Topicstarter
Dit kwam ik tegen op zolder (letterlijk). Gelijk ingescanned. Nostalgie :)

Heeft iemand van jullie nog een PC gehad die hier bij staat?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/feestaanbieding.jpg

Ah, the good old days :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1416

En dan te bedenken dat ie maar 10 jaar oud is.

Schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
en over 10 jaar lach je om een advertentie van nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:25

Mex

Wat deed jij op zolder...of staat daar ook een Pc met internetverbinding :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7434

Ik heb hier nog zo'n Star LC-10 matrixprinter... gebruik hem al jaren niet meer maarja... hij was dus toch f 499 he!

Gebruikte hem toen bij m'n 286... 10Mhz en met 20MB hardeschijf. wauw...

those were the days!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Wat ook vrij erg is:
Ik zat gister tijdens het schijten ff een C!T uit januari 1998 te lezen, en als je destijds een 166MHZ bakkie had, dan was je toch wel erg stoer hoor...
De techniek gaat te snel voor mijn portemonnee.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 06:53

Daniel

Kapitein NCC-1701
Damn, een 486 met 4 Mb intern...bijna 25 ruggen, excl. BTW
Maar dan krijg je wel een pakket vette software zoals MS Paint en DOS 4.01 erbij :)

Nee, dan toch liever "de sensatie van 1990", een 10 MHz 286 voor slechts 4500 piek, excl. BTW, uiteraard...:)

Aaahh..de good ol' days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wow, ik zie daar nog een oude HP-Deskjet+ voor maar f1500.-- :7
Volgens mij heeft m'n pa deze nog naast zijn PC staan. En hij werkt nog steeds. :P

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ha! ik had ook een Atari ABC AT!
maar dan natuurlijk wel de 16MHz versie!
met 65MB HD:9

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.S.
  • Niet online
In die tijd zat ik nog met een Atari ST te klooien, pc's had ik toen nog nooit van dichtbij gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

In 1990 verbouwde ik mijn 10Mhz XT met 640KB geheugen en 2x5,25" naar een 286 20Mhz met 1 MB SIPP, 40Mb Seagate IDE, 256KB VGA kaartje en 14" Paperwhite VGA monitor. (Kleur kon ik echt ff niet betalen) en een CANON 1.44MB 3,5"/1.2MB 5,"25 DUAL-Drive ...het enige wat ik van mijn XT had overgezet was mijn 2400bps modem. :)

Dat waren pas tijden.. kregen we schoenendozen vol diskettes..stuk of 200 ofzo .. dat was dan 1 grote Norton Backup/MS Backup vol met games en apps enzo.. geweldige tijden :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hehe, kewl! Ik had (okee, m'n vader ;))vroeger een Hercules comp. met 20MB HD en wel 640kb RAM, komt de baas van m'n moeder bij ons (!) vraagt m'n vader of het wat is....Hij sprong zowat door het dak heen! Dat was het beste en krachtigste ooit gemaakt zei hij, ik zat nog met m'n vingers in de poep te graaien dus ik kan me het niet echt meer herinneren....We hadden vroeger ook nog een Commodore 64, geweldig ding, is helaas kabot gegaan nadat er koffie op was gevallen :(:(:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10440

Het ergste is dat ik nog zowat alle type's op de reparatiebank bij mijn toenmalige werkgever heb gehad:(
PC's, Printers, Mac's,apple II'tjes, MSX noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hmm, die Tulip LT286 laptop heb ik ooit nog eens gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11
ROFL!

Tering dat compus toen nog zo duur waren shit man. Je kijkt er wel raar van op, een compu van 25.000,- met maarliefst 4MB geheugen.
Hoe kom jij aan dat krantje man? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Moet je ff nagaan wat je NU met 25000 piek kan doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 19:25
Echt super:)
PS wat is MSWindows/386 nou weer?????
Misschien loop ik een beetje achter, ik had toen geen 25 ruggen hehehe:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 23:49
WOW... en dan die diskettes... die zijn 1.5X zo duur als een 80min CDR nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>PS wat is MSWindows/386 nou weer?????[/quote]Windows 3.0/3.1/3.11 in 386-Enhanced modus. In 1990 was 3.1/3.11 er volgens mij nog niet, dus het zal wel versie 3.0 geweest zijn.

Update:

check ook http://www-rcf.usc.edu/~pagbabia/WinSdk1/sdk16.htm en http://www-rcf.usc.edu/~pagbabia/WinSdk1/sdk17.htm

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 16:33
iemand nog interesse in zo'n tulip compact AT? heb er nog wel een staan voor nog geen 1/4 van de nieuw prijs mag je hem hebben 1000 piek, een koopje :P

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8368

Bij m'n ouders ligt een advertentie voor een 19" monitor van xx jaar geleden. Zal ik ook nog eens inscannen.
Van bijna alle computers die ik heb gehad heb ik nog de originele folders, da's ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Wij hebben vroeger die Tulip XT Compact II gehad. Kreeg toen met geen mogelijkheid die HD van 20 MB gevuld (een HD van 20 GB vullen is nu echter totaal geen punt meer). Leukste spel van toen was Prince of Persia, en dat heb ik me toch vaak gespeeld. Die goede oude tijd. En geef me nu maar eens 25.000 ballen om aan computer zooi te kopen, SWEEET!!!

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nu ik hier een harddisk van 40 MB voor 800 piek zie is die 500 piek waarvoor ik net een 30GB heb besteld niet zoveel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 september 2000 20:11 schreef zteph het volgende:
Bij m'n ouders ligt een advertentie voor een 19" monitor van xx jaar geleden. Zal ik ook nog eens inscannen.
Van bijna alle computers die ik heb gehad heb ik nog de originele folders, da's ook leuk.[/quote]Doe maar ja :) Da's leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ks_choice
  • Laatst online: 17-01 21:10

ks_choice

Ja, mijn keus ja!

Mijn ouders zijn begonnen met een Olivetti 80286 12 MHz met 1 of 2 Mb RAM (weet ik niet meer) en 40Mb HD!!! De hele straat kwam bij ons software testen (lees: games) want wij hadden een VGA-MONITOR! :+
Dat waren nog eens tijden.

Hun upgrade duurde alleen wat lang; hun volgende was een P133 (Kloteding van VOBIS, sorry voor het flamen, maar liep continu in de soep :( )

Pecunia non olet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

Ik ben begonnen met een Sinclair ZX80 een wit hobbelig kastje, met 1 kb geheugenuibreiding aan de achterkant.
Maar het zat ingenieus in elkaar, elke toets was 1 commando, dus P was PRINT, en zo spaarde ze op geheugen uit...

Voor alle belangstellenden, heb ik een proggie dat heet testCPU, is al upgedate tot 1GHz, is een programmaatje dat van de 286 tot aan nu de foto's en gegevens van alle INTEL/AMD/CYRIX/IDT/VIA/META/Coppermine enz..
laat zien, een soort kleine Encyclopedie, wie het wil hebben mail mij maar dan stuur ik het pe omgaande, gezipt is het 650Kb groot...

[hint modus] w.p.h.schouten@zap.a2000.nl
w.p.h.schouten@chello.nl
woutje@zap.a2000.nl
HardwareXpo@dit.is
HardwareXpo@com.to [/hint modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11215

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 september 2000 01:46 schreef harry het volgende:
wie het wil hebben mail mij maar dan stuur ik het pe omgaande, gezipt is het 650Kb groot...[/quote]M'kay, check postvakje maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die Star LC20 heb ik nog liggen :)
Erg leuk zo`n blaadje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

harry,

kun je 'm niet ergens posten?
scheelt je wat werk....

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 08-04 11:57
Ik heb nog staan de Atari PC4 AT (80286 16Mhz + de 80287 coprocessor, 1 + 4 = 5Mb! verder 65 Mb HD (defect) en 5,25" FDD & 3,5" FDD en bijbehorende 14" VGA mon (werkend). Die Citizen Swift 24 naalds matrix printer uit die advertentie heb ik ook nog staan (werkend):). Kostte toen (1988 geloof ik) iets van dik 4 mille totaal. Wie belangstelling heeft, mail me maar :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05-2024

GX

Nee.

he bah, ik ben laat begonnen :(

ik had een 386 (33 mhz) met 768 Kb Ram...
helaas is die bak nu weg...

had wel al een boel spelletjes die ik helemaal kapot heb gespeelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bullet_
  • Laatst online: 05-04 14:48
Ik heb nog een IBM PS/2 Model 30 (8086 van 8 Mhz, met voor toen al een 3,5" diskdrive 720 Kb en een 20 Mb harddisk met MCGA monitor) ... en hij werkt nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 08:38
Hehe; grappig...
Heb ik gewerkt bij Elektronika Land Weert...
Heb meegeholpen met de verhuizing naar de Maasstraat (wat nu ondertussen Vogelzang is)

grappig allemaal omdat nu terug te zien. (is ongev. 5 a 6 jaar geleden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

Blimmel, dan moet ik m'n password vrijgeven van a2000....waar al mijn gafische platen stan voor mijn sites.
En trouwens ik vind het leuk om jullie van dienst te zijn, met zo'n mooi historisch programma, en je kunt je eigen CPU er ook mee testen en ook weer opslaan en vergelijken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Laatst online: 07:45
Ik heb een jaar of 4 geleden nog 600 piek betaald voor een 1,04 Gb harddisk (Seagate, speciaal model. Je kan met een jumpertje de disk in tweeen hakken (nee, niet 2 partities, de pc ziet het dan als 2 losse drives van 500 Mb)). Mond viel bij velen open van verbazing toen ik vertelde dat de disk 1 Gb was :)
Pagina: 1