Maxtor 40 gig; *kloink* foutive data

Pagina: 1
Acties:

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Ik heb sins een maan ongeveer een nieuw systeem staan. MSI k7t266 pro2 met daaraan een maxtor 40 gig ata 100 @ 7200 RPM.

Nu is het prboleem dat toen ik net WinXP opstartte checkdisk begon te lopen en hij de directory c:\windows\system32\???? nogiets :) niet meer kon lezen en daarom de directory weg haalde. Nu start WinXP niet meer op.
Vaak als ik de computer herstartte of aanzettte begon WinXP al met checkdisk, wat opzich niet normaal is omdat ik hem wel normaal afsloot.

Nu is mijn vraag; Maxtor kapot of misschien een slechte ata133 kabel?

Met het opstarten nu maakt hij bij het laden van windows ook een soort van *kloink* geluid en dat meerdere malen achterelkaar. Na lang wachten laadde windows dan wel in, in ieder geval checkdisk, en nu doet ie het dus niet meer omdat een deel van de system32 map verwijderd is.

Is het nog de moeite om de HD overnieuew te installeren met een nieuwe kabel? Of gewoon meteen een nieuwe HD kopen.

Thanx voor de evt. info!

Greetz

Chaser

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Had dit een paar weken geleden ook met een maxtor 7200 rpm 80GB. Bleef herhaaldelijk *kloinken* en zelfs scandisk bakte er niets meer van. Powermax (diagnose tool) van maxtor gaf aan dat er iets goed mis was. Heb em nu omgeruild en is wellicht voor jouw ook een final optie. Tenzij je dat kloink geluid wel prettig vind klinken want bij mij bleef de rest van de disk wel leesbaar. Een aantal sectoren waren blijkbaar beschadigd en konden ze niet als bad blocks gemarkeerd worden in de FAT tabel.

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Thanx voor de info :)

Is wel klote om te horen, maar toch.

MOrgen maar ff een nieuwe HD kopen :)

Greet

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hint: garantie

Verwijderd

[topic=341476/1/25]

gaat over hetzelfde probleem.

Bij mij treedt het ook op met een MSI 266 Pro 2 en een maxtor 40 Gb 7200 toeren disk.

Verwijderd

MOrgen maar ff een nieuwe HD kopen
Ehm :? Mag ik die kapotte dan van je hebben? :+

Verwijderd

Zo'n low level format met dat tooltje van maxtor loste bij mij de problemen op.

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Op vrijdag 08 maart 2002 11:34 schreef Douwe het volgende:
Zo'n low level format met dat tooltje van maxtor loste bij mij de problemen op.
Neem ik helemaal van je aan maar ik las ergens dat dan de garantie vervalt en heb dat dus maar niet gedaan. Ik vraag me trouwens wel af hoe ze der dan achter komen BTW als je een Low level format hebt uitgevoerd?

Verwijderd

Maxtor heeft Powermax, een progje om te checken of de schijf zelf in orde is. Downloaden en testen, dat is je startpunt...

Succes.

Verwijderd

Ik heb inderdaad dat powermax tooltje van maxtor gebruikt. Er staat wel bij een van de opties: low level format maar ik las net ergens dat hij gewoon de hele HD volschrijft met 0-en.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op zaterdag 09 maart 2002 01:46 schreef Douwe het volgende:
Ik heb inderdaad dat powermax tooltje van maxtor gebruikt. Er staat wel bij een van de opties: low level format maar ik las net ergens dat hij gewoon de hele HD volschrijft met 0-en.
Dat is toch een low level format?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

check ook even je power connector!!!! Klinkt stom maar zo had ik ook een keer telkens klonk klonk vooral als hij veel bezig was, bleek dat me molex connector gewoonweg niet goed vast zat.

Click hier niet

Verwijderd

Eén van de opties van Powermax is een quicktest om snel (1,5 minuut) te testen hoe het met je schijf is. Als je fouten krijgt, kan je een langere test doen, die duurt zo'n 20 minuten. Als ie daar doorheen komt is de schijf goed, anders krijg je wel een specifieke foutmelding.

Ik had ook die kloink geluiden op een Maxtor D740X, maar die hielde er spontaan weer mee op. Ik vermoed dat in mijn geval de temperatuur te hoog was (in de kast) want 'los' aan een kabel deed hij het prima.
Pagina: 1