Toon posts:

[smoothwall] id 'x' respawning too fast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier een smoothwall bak aan het configgen maar ik krijg dat klere ding niet geinstalleerd.

de volgende symptomen doen zich voor:

Als je de taal hebt gekozen en daarna voor ok kiest in het scherm daarna komt hij weer terug in taal selectie

Als hij vraagt om de cd er in te doen en je klikt op ok dan begint hij de cd te lezen en vraagt daarna weer om de cd

Als hij zover kopmt dat hij de harddisk gaat partitioneren e.d. dan krijg ik de foutmelding

id 1 is respawning too fast, disabling for 5 minutes (uit me hoofd)

wat zou het toch kunnen zijn ???

ik heb alle netwerkkaarten er al uitgetrokken, andere hdd, andere cd speler, andere videokaart en nog wil het niet

in bios al "load bios defaults" en "load setup defaults" gedaan en ben ook al handmatig de settings aan het tweaken geweest maar ik kom er niet uit.

Ik heb vanmiddag smoothwall voor het eerst op een andere bak geinstalleerd en dat ging vlekkeloos.

Ik snap er helemaal nix meer van

wie oh wie kan mij uit de brand helpen

TIA

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik heb dat zelf ook! Maar dat komt bij mij doordat het een langzame computer is! Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken!

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 22:45 schreef active2 het volgende:
Ik heb dat zelf ook! Maar dat komt bij mij doordat het een langzame computer is! Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken!
mmm het is een 6x86-p200+ op 150 MHz, en die van vanmiddag was een p75

dus deze is 3 keer zo snel

rara politiepet

Verwijderd

Topicstarter
toch maar even een sgopje geeft.

Ik heb ook het halve web al afgezocht, maar de combinatie smoothwall + respawning kom ik nergens tegen.

Al ik alleen op respawning zoek dan hebben ze het over TTY's, met als oplossingen dat je wat configuratiebestanden moet editten, maar dat kan dus niet omdat het nog in de installatie van smoothwall gebeurt.

wie-oh-wie voor een virtuele krat bier ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou lama

gister alles vervangen behalve MoBo + CPU + RAm en niet werken

nu net RAM vervangen (van 16 naar 32 MB) en nu doettie het :((((

Verwijderd

Klopt. Ik kan ook niet uitleggen waarom, maar meer mem wil wel helpen. Kennelijk teveel gereserveerde kernel mem oid. Ik dacht dat het met een kernel parameter ook te verhelpen was, kan alleen ff niet meer herinneren welke..

Verwijderd

Topicstarter
en toch zijn de minimum specs 16 Meg .....

maar in die p75 die het wel deed zat ook 32 meg idd...

maja, had je dat niet eerder kunnen zeggen :? gistervond 8 uur of zow :(

:D :D :D

had me een hoop ellende gescheeld

Verwijderd

Solly...! Ik las het bericht wat laat..
Pagina: 1