Op zaterdag 09 maart 2002 13:23 schreef Marger het volgende:
Ten eerste denk ik dat je 160 GB per maand uploaden wel kunt vergeten. Het zal echt niet zo lang meer duren voor ze kunnen meten bij Cistron en als ze zien dat hun backbone volgeduwd wordt, gaan ze daar heus wel extra vaart achter zetten.
Nee, begrijp ik, ik was ook niet van plan om werkelijk zoveel data te genereren, maar 30GB moet toch wel lukken per maand, met mischien soms een uitschieter naar 50GB ofzow...
Ik geloof dat 1 GB internationaal dataverkeer €5 kost voor de provider, dus reken maar uit wat jij hen aandoet met enorm grootverbruik.
Dat is minder dan €1 per GB.
(heeft Eweka me zelf verteld...
En aangezien Cistron bij de duurdere pakketten €6.50 per 50GB vraagt, kan dat wel kloppen

)
Ten derde snap je daardoor vast wel dat Eweka nooit kan waarmaken wat ze bieden: tegen zo'n lage prijs onbeperkt dataverkeer bieden. Ze trekken daarmee alle grootverbruikers aan, die vervolgens samen het lijntje naar buiten helemaal dichttrekken en per stuk een veel te lage snelheid krijgen. Eweka zal dan heel snel de algemene voorwaarden wijzigen en dan heb jij de keus: of per direct opzeggen, of akkoord gaan en per direct onder de limiet blijven. Dat alles natuurlijk alleen als ze dit al langer dan een paar maanden volhouden.
Eweka zal dit inderdaad niet lang volhouden, maar als ze een datalimiet instellen, zijn ze verplicht (staat in het contrackt) om mij minimaal dus nog een jaar zonder datalimiet te laten internetten....