Cistron datalimiet overschrijden...gevolgen?

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
hej,

Zijn er hier Cistron gebruikers die de Datalimiet weleens overschrijden? Wat waren/zijn de gevolgen?

Cistron zelf wil er niet veel over kwijt...alleen dat het "in de toekomst" dan zo zou zijn dat je extra moet gaan betalen..maar nu hebben zo nogniet echte maatregelen geloof ik :?

thnx

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb inderdaad ook een mailtje naar Cistron gestuurd, en die hebben toen gezegd dat ze die limiet niet echt sterk in de gaten houden en in principe uit gaan van een FUP.

Er is verder weinig over te zeggen... ik heb zelf iig geen persoonlijke ervaringen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Cistron heeft idd doet idd nog niet echt veel aan hun limiet. Het staat er, en ze zeggen wel dat ze 'm hebben, maar ze weten nog niet wat ze gaan doen. Stond trouwens ook in cistron.broadband laatst, wel handig om die nieuwsgroep een beetje in de gaten te houden als (toekomstig?) Cistron addl'er.
Ze kijken sowieso een paar maanden aan hoe het gaat (vergeet niet dat ze nu pas net een kwartaal of zo echt wat klanten hebben). Hun vorige ervaring was dat 50Gb toch wel de max was wat er binnen werd gehaald (daarom hebben ze de limiet ook op 50gb gezet, tenminste, dat is wat 1 van hun verkopers me in december vertelde).
Ik verwacht eigenlijk als ik zie hoe Cistron omgaat met hun klanten, dat je er toch wel of heel ziek overheen moet gaan, of echt structureel er overheen gaan, voordat ze wat zullen doen. En ik verwacht ergens wel dat je dan de keuze hebt om terug gezet te worden in snelheid (met 64kbit haal je niet zoveel downloadverkeer) voor de rest van de maand (maar dat is alleen mogelijk als Bbned mee wil werken, die zullen dan tenslotte de lijn moeten cappen en later weer uncappen), of dat je een bedragje bij moet betalen. Maar zolang je ook nergens je verbruik kunt zien, staan ze imho niet zo heel sterk. Als ik bv niet weet dat ik nu op 40gb sta en ik zie een berg toffe bootlegs, download ik die, terwijl als ik dat wel weet het toch ff in de gaten hou....

Exact expert nodig?

• Xandrios
Op donderdag 07 maart 2002 22:15 schreef Crazy_D het volgende:
Cistron heeft idd doet idd nog niet echt veel aan hun limiet. Het staat er, en ze zeggen wel dat ze 'm hebben, maar ze weten nog niet wat ze gaan doen. Stond trouwens ook in cistron.broadband laatst, wel handig om die nieuwsgroep een beetje in de gaten te houden als (toekomstig?) Cistron addl'er.
Ze kijken sowieso een paar maanden aan hoe het gaat (vergeet niet dat ze nu pas net een kwartaal of zo echt wat klanten hebben). Hun vorige ervaring was dat 50Gb toch wel de max was wat er binnen werd gehaald (daarom hebben ze de limiet ook op 50gb gezet, tenminste, dat is wat 1 van hun verkopers me in december vertelde).
Ik verwacht eigenlijk als ik zie hoe Cistron omgaat met hun klanten, dat je er toch wel of heel ziek overheen moet gaan, of echt structureel er overheen gaan, voordat ze wat zullen doen. En ik verwacht ergens wel dat je dan de keuze hebt om terug gezet te worden in snelheid (met 64kbit haal je niet zoveel downloadverkeer) voor de rest van de maand (maar dat is alleen mogelijk als Bbned mee wil werken, die zullen dan tenslotte de lijn moeten cappen en later weer uncappen), of dat je een bedragje bij moet betalen. Maar zolang je ook nergens je verbruik kunt zien, staan ze imho niet zo heel sterk. Als ik bv niet weet dat ik nu op 40gb sta en ik zie een berg toffe bootlegs, download ik die, terwijl als ik dat wel weet het toch ff in de gaten hou....
't probleem is dat ik niet het maxx paket wilde nemen, maar het 1025 pakket...
Meer snelheid heb ik simpelweg niet nodig, en het bespaard genoeg geld...en bovendien zit ik op een vrij grote afstand van de centrale, dus zo heel veel meer snlelheid zal ik sowieso niet kunnen halen...

Maarja, daar zit dus een limiet van 20GB bij....

En ik was van plan een webserver te gaan draaien..nouja, stel dat de server 24/7 draait @ max speed, is dat al 160GB dataverkeer/maand....

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op donderdag 07 maart 2002 22:15 schreef Crazy_D het volgende:
Ik verwacht eigenlijk als ik zie hoe Cistron omgaat met hun klanten, dat je er toch wel of heel ziek overheen moet gaan, of echt structureel er overheen gaan, voordat ze wat zullen doen.
En ik verwacht dat ze je in elk geval eerst zullen waarschuwen :)
En ik verwacht ergens wel dat je dan de keuze hebt om terug gezet te worden in snelheid (met 64kbit haal je niet zoveel downloadverkeer) voor de rest van de maand (maar dat is alleen mogelijk als Bbned mee wil werken, die zullen dan tenslotte de lijn moeten cappen en later weer uncappen), of dat je een bedragje bij moet betalen.
Omdat Cistron de ATM naar IP vertaling zelf doet in hun eigen Redback zou het me niets verbazen als ze dat wel zelf kunnen.

• Crazy D
  • Laatst online: 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 07 maart 2002 22:55 schreef Cutebritney het volgende:
En ik was van plan een webserver te gaan draaien..nouja, stel dat de server 24/7 draait @ max speed, is dat al 160GB dataverkeer/maand....
Hehe wat voor site ga je hosten dan ? :P 160Gb is een hoop html hoor :P
Op donderdag 07 maart 2002 23:42 schreef jochemd het volgende:
En ik verwacht dat ze je in elk geval eerst zullen waarschuwen :)
Dat sowieso wel. Mjah da's eigen standaart natuurlijk ;) (naja zou standaart moeten zijn :) Maar bij Cistron denk ik wel :)

Exact expert nodig?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 08 maart 2002 00:46 schreef Crazy_D het volgende:

Dat sowieso wel. Mjah da's eigen standaart natuurlijk ;) (naja zou standaart moeten zijn :) Maar bij Cistron denk ik wel :)
Mijn huidige ISP (TU Delft) waarschuwt in elk geval niet. Maar ja, als ze mij een dag geven om op een waarschuwing te reageren heb ik er zo nog een terrabyte doorheen gejaagd >:)

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op donderdag 07 maart 2002 23:42 schreef jochemd het volgende:
Omdat Cistron de ATM naar IP vertaling zelf doet in hun eigen Redback zou het me niets verbazen als ze dat wel zelf kunnen.
Sterker nog, ik weet al dat ze er mee bezig zijn :)

Maar niet om gebruikers terug te schroeven naar 64k, dus CistroN-ners hoeven zich nog geen zorgen te maken ;)

• Xandrios
Op vrijdag 08 maart 2002 11:12 schreef PatMan het volgende:

[..]

Sterker nog, ik weet al dat ze er mee bezig zijn :)

Maar niet om gebruikers terug te schroeven naar 64k, dus CistroN-ners hoeven zich nog geen zorgen te maken ;)
heb je iets meer info over wat er dan wel gaat gebeuren ?
Op vrijdag 08 maart 2002 00:46 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Hehe wat voor site ga je hosten dan ? :P 160Gb is een hoop html hoor :P
Wie heeft het over alleen html ? >:)

Eerst was ik van plan om Eweka te nemen, maar het probleem ermee is dat eweka gewoon een te slechte site/heldesk/etc heeft....Opzich zijn de pakketten wel goed (geen datalimiet :9 )

En van Cistron hoor ik eigenlijk alleen maar positieve geluiden, maarja, dan zit je weer met die limiet... ;(

• luckyjan
  • Laatst online: 10-08 21:03
Denk jij echt dat eweka geen limiet krijgt? Nou ikke niet :) Ik weet niet wat voor contract je van eweka krijgt maar daar zal echt niet keihard instaan dat je nooit een limiet mag krijgen :)

• Xandrios
Op vrijdag 08 maart 2002 13:35 schreef luckyjan het volgende:
Denk jij echt dat eweka geen limiet krijgt? Nou ikke niet :) Ik weet niet wat voor contract je van eweka krijgt maar daar zal echt niet keihard instaan dat je nooit een limiet mag krijgen :)
tochwel :P

Dat is juist het leuke/domme van eweka...en ik weet zeker dat ze er spijt van gaan krijgen :D

Er staat duidelijk in de voorwaarden, dat ALS ze bijv. het dataverkeergebruik zouden wijzigen, dat nog 1 jaar voor jou niet geld (de contracktsperiode)
Dus dan kan je iig gratis opzeggen....

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:43

TheVMaster

Moderator WOS
Op vrijdag 08 maart 2002 13:29 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

heb je iets meer info over wat er dan wel gaat gebeuren ?
[..]

Wie heeft het over alleen html ? >:)
ach.....als jij je 'shareware' wilt sharen tja.... :) beetje dom btw als je warez ofzoiets gaat sharen op je ADSL lijntje thuis *hehe* want dan krijg je vast snel bezoek >:)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Xandrios
Op vrijdag 08 maart 2002 14:37 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

ach.....als jij je 'shareware' wilt sharen tja.... :) beetje dom btw als je warez ofzoiets gaat sharen op je ADSL lijntje thuis *hehe* want dan krijg je vast snel bezoek >:)
nee, geen warez, daar krijg je idd tesnel gezeik mee :P

'k dacht meer aan zware pics, etc etc

Nouja, uploaden zal ikw el doen, en veel :D

Die 20GB dataverkeer is iig te weinig ben ik bang....
Nu zag ik dat SDSL van Cistron €6.50 kost, voor 50GB (!!) extra dataverkeer. Als dat nou ook voor ADSL zou gaan gelden :9 :9

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ten eerste denk ik dat je 160 GB per maand uploaden wel kunt vergeten. Het zal echt niet zo lang meer duren voor ze kunnen meten bij Cistron en als ze zien dat hun backbone volgeduwd wordt, gaan ze daar heus wel extra vaart achter zetten.

Ten tweede is het asociaal om zoveel te gaan verstouwen, aangezien je daar niet voor betaalt. Ga maar eens bij een gemiddelde hostingprovider kijken wat het je kost om 160 GB per maand te verslepen. Daar is een reden voor, namelijk dat dataverkeer de provider geld kost. Zelfs als jij 20 GB verstookt, kost jij die maand geld aan je provider, omdat ze uitgaan van een lager gemiddelde met hun abonnementsprijs. Ik geloof dat 1 GB internationaal dataverkeer €5 kost voor de provider, dus reken maar uit wat jij hen aandoet met enorm grootverbruik.

Ten derde snap je daardoor vast wel dat Eweka nooit kan waarmaken wat ze bieden: tegen zo'n lage prijs onbeperkt dataverkeer bieden. Ze trekken daarmee alle grootverbruikers aan, die vervolgens samen het lijntje naar buiten helemaal dichttrekken en per stuk een veel te lage snelheid krijgen. Eweka zal dan heel snel de algemene voorwaarden wijzigen en dan heb jij de keus: of per direct opzeggen, of akkoord gaan en per direct onder de limiet blijven. Dat alles natuurlijk alleen als ze dit al langer dan een paar maanden volhouden.

• Xandrios
Op zaterdag 09 maart 2002 13:23 schreef Marger het volgende:
Ten eerste denk ik dat je 160 GB per maand uploaden wel kunt vergeten. Het zal echt niet zo lang meer duren voor ze kunnen meten bij Cistron en als ze zien dat hun backbone volgeduwd wordt, gaan ze daar heus wel extra vaart achter zetten.
Nee, begrijp ik, ik was ook niet van plan om werkelijk zoveel data te genereren, maar 30GB moet toch wel lukken per maand, met mischien soms een uitschieter naar 50GB ofzow...
Ik geloof dat 1 GB internationaal dataverkeer €5 kost voor de provider, dus reken maar uit wat jij hen aandoet met enorm grootverbruik.
Dat is minder dan €1 per GB.
(heeft Eweka me zelf verteld...
En aangezien Cistron bij de duurdere pakketten €6.50 per 50GB vraagt, kan dat wel kloppen :P)
Ten derde snap je daardoor vast wel dat Eweka nooit kan waarmaken wat ze bieden: tegen zo'n lage prijs onbeperkt dataverkeer bieden. Ze trekken daarmee alle grootverbruikers aan, die vervolgens samen het lijntje naar buiten helemaal dichttrekken en per stuk een veel te lage snelheid krijgen. Eweka zal dan heel snel de algemene voorwaarden wijzigen en dan heb jij de keus: of per direct opzeggen, of akkoord gaan en per direct onder de limiet blijven. Dat alles natuurlijk alleen als ze dit al langer dan een paar maanden volhouden.
Eweka zal dit inderdaad niet lang volhouden, maar als ze een datalimiet instellen, zijn ze verplicht (staat in het contrackt) om mij minimaal dus nog een jaar zonder datalimiet te laten internetten....

• Paquito
  • Niet online
Ik vind die limieten maar vaag zeg.
Ik wil erg graag overstappen naar cistron en ik wil het liefste een 1025/512 abo. Maar dan zit ik met zo'n ruklimiet van 20gb. De limiet van het 2048 abo zou goed zijn, maar die vind ik te duur en die extra download snelheid hoef ik niet.

Jammer dat scarlet er (tijdelijk) mee gestopt is.
Dat was het beste alternatief.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op zaterdag 09 maart 2002 17:05 schreef Cutebritney het volgende:
Dat is minder dan €1 per GB.
(heeft Eweka me zelf verteld...
En aangezien Cistron bij de duurdere pakketten €6.50 per 50GB vraagt, kan dat wel kloppen :P)
[..]

Eweka zal dit inderdaad niet lang volhouden, maar als ze een datalimiet instellen, zijn ze verplicht (staat in het contrackt) om mij minimaal dus nog een jaar zonder datalimiet te laten internetten....
Kun je dat aanwijzen van die duurdere pakketten van Cistron? Het zou kunnen hoor, dan heb ik gewoon verouderde info. Maar Eweka op hun woord geloven hierover, dat wil ik nou niet direct :)

Maar ik denk toch echt dat als Eweka zijn voorwaarden wijzigt, dat jij OF akkoord moet gaan met die wijzigingen en je contract daarmee uitdient (en je dus aan de limiet moet houden) OF dat je het recht krijgt het contract per direct op te zeggen, wat normaal niet kan. Als zij hun prijs zouden verhogen, werkt dat ook zo, dan mag jij niet minimaal nog een jaar de oude prijs betalen (zie kpn).
Pagina: 1