[WC] socket 478 Waterblok probs...

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
komt ie dan.

ik heb vandaag m'n Northwood binnen gekregen met een ASUS P4S333.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/mb/comimages/p4s333.jpg

die dus, je ziet dat rond de socket 4 gaten zitten. ik dacht dus dat die gaten gewoon standaart gaten waren die ook op AMD mobo's zitten. Niet dus (das pas lekker0 natuurlijk, ik had het moeten weten, maja.

ze zitten paar cm verder uitelkaar dan bij AMD boards, ik geloof 7.5cm bij 9cm. Er kan dus geen DD maze2 op.

mijn opties zijn als volgt.
-WC opgeven. want zo'n northwood heeft niet echt WC nodig, met een goed cooler kom je der ook wel.
-een socket 478 waterblock bestellen uit the US
-of, zo'n ding nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2929137263
OC shop verkoopt ze volgens mij.

wat ik wil weten is of iemand ervaring heeft met zo'n Intel 478 Adapter plate. en of het wel icm een maze2 wel gaat passen.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
ik zou um gewoon pas maken
moet toch lukken denk met een paar ijzeren strippies ofzo?

GoT a clue? Specs

Verwijderd

zo'n ding als op dat plaatje lijkt me de truc goed doen :)

• FMS
  • Niet online
nou, ik weet het niet hoor, die schroeven van de maze moeten toch door de mobo zelf gaan. anders is er helemaal geen conrtact tussen de blok en proc. :?

PS, die plate is voor de Z4 waterblok.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

-WC opgeven. want zo'n northwood heeft niet echt WC nodig,
Uh ja.. tuurlijk

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb die plate + WC blok besteld voor mijn S478 dus zodra ik hem heb kan ik er meer over vertellen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• FMS
  • Niet online
oke, das mooi.
waar heb je hem besteld, OC-shop?

Verwijderd

Mischien ff wat tiewraps eroverheen trekken, door de gaten heen. Hielp perfect als tijdelijke oplossing bij mijn chipset en een waterblokie.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 07 maart 2002 22:07 schreef FMS het volgende:
oke, das mooi.
waar heb je hem besteld, OC-shop?
inkoopactie in amerika bij overclockershideout.com

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• FMS
  • Niet online
hmz, ik ben zeker te laat voor die inkoopacite? jammer.
maar OC-shop heeft wel een "P4 socket 478 bracket" ik geloof dat het dezelfde is als die Intel 478 Adapter. :?

waar zijn die OC-shop mensen anyway. die zitten toch ook allemaal op got? :)

CS-AlCoHoLiC, tiewraps zou best kunnen werken... maybe.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48

Epsilon

bij dangerden kan je van die stukken kopen die je ertussen doet

Dan kan je een maze 2(-x) ook gebruiken op een p4

• FMS
  • Niet online
beter, kan ik nog meedoen aan jou inkoopacite? of is die ook al gesloten.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Hey man...kijk eens naar dat plastic, daar zitten schroefgaten in.

Daar kunnen je schroeven in!
Die heb ik zelfs besteld bij m'n Z4 WC set dus we zullen zien.

Ik heb nog geen P4 maar ik kan wel de maten opnemen enzo.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op donderdag 07 maart 2002 20:43 schreef FMS het volgende:
komt ie dan.

ik heb vandaag m'n Northwood binnen gekregen met een ASUS P4S333.

[afbeelding]

die dus, je ziet dat rond de socket 4 gaten zitten. ik dacht dus dat die gaten gewoon standaart gaten waren die ook op AMD mobo's zitten. Niet dus (das pas lekker0 natuurlijk, ik had het moeten weten, maja.

ze zitten paar cm verder uitelkaar dan bij AMD boards, ik geloof 7.5cm bij 9cm. Er kan dus geen DD maze2 op.

mijn opties zijn als volgt.
-WC opgeven. want zo'n northwood heeft niet echt WC nodig, met een goed cooler kom je der ook wel.
-een socket 478 waterblock bestellen uit the US
-of, zo'n ding nemen:
[afbeelding]
OC shop verkoopt ze volgens mij.

wat ik wil weten is of iemand ervaring heeft met zo'n Intel 478 Adapter plate. en of het wel icm een maze2 wel gaat passen.
Het is toch al heel lang bekend dat die gaten anders zijn. Dat is op tweakers alleen al vaak langs gekomen.

Ik heb wel een waterblok ge pre-made op die goede maten.

Ik heb een hele mooie .pdf voor jouw als je alle maten pricies wil hebben.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
een P4 kan zijn snelheid verlagen als je maze er naast flikkert, dus proberen maar zou ik zeggen

Reality beats fiction by far!

• FMS
  • Niet online
als m'n maze er naast flikkert kan m'n mobo of radeon kapot gaan, neuh ik wacht nog ff. de stock heatsink doet het nog prima. 35graden stress.

ik moet nog zo'n Socket 478 convertor zien te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/478/478_sidecomp_thumb.gif
of eentje maken.

roedie, ik zou graag die .pdf willen zien.

• Peertje NL
stiekjes, of tyraps? door de gaten :?

• FMS
  • Niet online
de originele plastic stieks van de maze denk ik gewoon.

• Gman
Op vrijdag 08 maart 2002 20:32 schreef E-MANs het volgende:
een P4 kan zijn snelheid verlagen als je maze er naast flikkert, dus proberen maar zou ik zeggen
Ik wil niet flamen maar dat hoef je met een XP niet te proberen :)

Mede daarom wil ik een P4, kan je nog eens lijp doen met je hardware.

• Peertje NL
Op vrijdag 08 maart 2002 20:52 schreef Gman het volgende:

[..]

das ook de enigste reden waarom ik een P4 zou kopen, ook al komt de noordhout dicht bij de 2000+

• FMS
  • Niet online
indeed, dat was ook een van de redenen wrom ik un P4 heb genomen. waterblok op een 2000XP schroeven is best eng. ;)

ontopic, aangezien dat de Oc-shop mensen niet hebben reageerd, heb ik ze maar een mail gestuurd. ik hoop dat ze die convertor hebben.

add: tnx roedie maar de link doet het niet bij mij.

• roedie
Op vrijdag 08 maart 2002 20:39 schreef FMS het volgende:
als m'n maze er naast flikkert kan m'n mobo of radeon kapot gaan, neuh ik wacht nog ff. de stock heatsink doet het nog prima. 35graden stress.

ik moet nog zo'n Socket 478 convertor zien te vinden.
[afbeelding]
of eentje maken.

roedie, ik zou graag die .pdf willen zien.
.pdf van intel themal specs

Staat ergens op blz 65 ofzo. Kijk maar ff door. staat nog veel meer info in.

Het is niet over de northwood. Maar over de prescott. de williamette met 478 pootjes die er aan de buitenkant pricies hetzelfde uitziet als de NW maar alleen op 0.18 mu zit enz. enz. De rest is gelijk.

• FMS
  • Niet online
ik kreeg net een mailtje van oc-shop, ze kunnen de convertor pas over 2 a 3 weken leveren.
k'ga geen 3 weken wachten dus moet ik maar want anders bedenken.

misschien ga ik met de hulp van m'm pa zelf zo'n convertor maken, want hoe moeilijk is het nou.
je hoeft alleen een stuk alu in de juiste maten te zagen, en op de juiste plaats een paar gaten maken. gewoon wat precisie werk.

of ik kan het volgende nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2121773790
MCX478 met een paps fan.

tuurlijk, koelig zal minder zijn vergeleken met de maze2, maar wat maakt het nou uit of de Proc 20grade is of 35, zolang het binnen de grens blijft, right?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 08 maart 2002 21:08 schreef FMS het volgende:
indeed, dat was ook een van de redenen wrom ik un P4 heb genomen. waterblok op een 2000XP schroeven is best eng. ;)

ontopic, aangezien dat de Oc-shop mensen niet hebben reageerd, heb ik ze maar een mail gestuurd. ik hoop dat ze die convertor hebben.

Eng? Waar moet het heen met de tweakers :P Die dingen kunnen zat hebben..

• roedie
Op vrijdag 08 maart 2002 21:08 schreef FMS het volgende:

Klopt. Hij doet het niet.

Ik had in mijn geheugen gegraven en de search gebruikt. Toen ik mijn blok ging maken wist ik dat de maten anders waren, maar niet hoe. Ik heb toen een topic gebouwd en daar heb ik antwoord gekregen. Ik heb het topic opgespoord en die link gekopieerd die in dat topic stond. Niet getest.
Toen deed ie het. Nu niet meer :(.

Waarom ik hem niet gemaild heb is omdat ik hem niet meer heb. Volgens mij is die verloren gegaan bij een vage formattatie van mijn HDD een paar maanden geleden. Ik heb hem dus zelf ook niet meer.

Ik heb wel die plaatjes met alle maten uitgeprint en die heb nog wel. Ik zou die 2 A4 kunnen kopieren voor jouw en opsturen in een envelop. Maar dat is pas het laatste red middel als het echt nodig is. Zoek eerst zelf maar eens. Intel zal ze nog wel ergens hebben staan.

Mocht het echt niet lukken, En ik kom niet meer terug in dit topic, mail me maar ff. Altijd onthouden in welke topics je wat gezecht hebt waarop je nog terug moet komen enzo... .

Ruud, zoveel praten en zo weinig zeggen :P

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 08 maart 2002 20:52 schreef Gman het volgende:

[..]

Ik wil ook niet flamen sjorsje, maar las je alleen intel neemt omdat dat nie tkapot gaat als je koeler eraf donderd, dan vind ik je geen echte tweakert..........

Een echte tweakert gaat namelijk naar gamma........

De rest verzin je er zelf maar bij, ben nog een beetje dronken van gisteren!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:36

Gamer

Electrified

ik begrijp niet waarom iedereen zo moeilijk doet ivm het installeren van waterkoeling op een amd proc.
gebruik gewoon afstandshouders, zo kan je nooit je core crushen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Gman
Op zondag 10 maart 2002 12:22 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Ik wil ook niet flamen sjorsje, maar las je alleen intel neemt omdat dat nie tkapot gaat als je koeler eraf donderd, dan vind ik je geen echte tweakert..........

Een echte tweakert gaat namelijk naar gamma........

De rest verzin je er zelf maar bij, ben nog een beetje dronken van gisteren!
Tuurlijk is dat niet DE reden dat ik Intel neem.
Het zijn verschillende factoren.

• FMS
  • Niet online
ik heb besloten om zelf dit te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/amd_hold_down/amdhold_down_thumb.gif

het zit er heel simpel uit, en dat is het ook. die downbolt is niet echt nodig denk ik. het stuk plexiglas moet gewoon contact maken met de bovenkan van de maze. Dan gaan de vier schroeven in de vier gaten rondom de socket478, klaar.

ik moet alleen wel precies de juiste maten weten.

zo iets:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1998672780

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

maten zou ik ook wel graag willen hebben. Ik zou woor aluminium kiezen ipv plexiglas btw, in jullie geval koper. Plexiglas kan je volgens mij niet veel kracht mee zetten om het blok stevig op de processor te krijgen. Im mij ontwerp met het een H worden, maar de rest is het zelfde idee. Alleen worden die plastic schroeven van metaal dmv rubbertjes tussen de moeren en het bord.
Afbeeldingslocatie: http://www.iq-hardware.de/images/zern_z.jpg
alleen dan een H dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.zern.at/produkte/product_sites/Halterungen/Z_Halterung_P4_seitlich.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zern.at/produkte/product_sites/Halterungen/Z_Halterung_P4_schraube_detail.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zern.at/produkte/product_sites/Halterungen/Z_Halterung_P4_lieferumfang.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• FMS
  • Niet online
die "Z" is heel mooi gedaan.

dit is wat ik heb kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2396919279
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1495278739

layout beetje verpest, maja

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

great, heb je er ook een linkje van?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• FMS
  • Niet online
ik vind het niet echt duidelijk, iemand zal ff een betere blue-print moeten maken.

hier is de link

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 22:38 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Mischien ff wat tiewraps eroverheen trekken, door de gaten heen. Hielp perfect als tijdelijke oplossing bij mijn chipset en een waterblokie.
Nee man, tiewraps kosten geld. Gewoon een paar van die dikke postelastieken door je mobo trekken en een mooie strik bovenop :P

• roedie
Die wou Ik jouw geven. Die twee pics. Zelf toch gevonden op intel. Alle maten staan erin. Je moet alleen iets combineren en uitrekenen.

Die Z bevestiging vind ik nogal zinloos. Kan toch ook een gewoon plaatje maken. Waarom zo'n stom Z ding?. Een plaatje heeft tenminste overal op het blok druk.

• Gman
Die Z is best chaaf en niet eens zo slecht...hij drukt immers op het midden.

Maar je hebt gelijk...er zijn betere oplossingen.

Verwijderd

Gewoon een plaatje maken lijkt me het simpelste. Zo zit mijn h2o-blok ook op m'n XP vast
Op zondag 10 maart 2002 17:10 schreef roedie het volgende:
Die Z bevestiging vind ik nogal zinloos. Kan toch ook een gewoon plaatje maken. Waarom zo'n stom Z ding?. Een plaatje heeft tenminste overal op het blok druk.
Ik blijf van mening dat ik het liefste op 1 punt precies in het midden van de core druk uitoefen. Dan centreert je blok zich altijd mooi op de core.

• FMS
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 22:08 schreef DaBit het volgende:
Ik blijf van mening dat ik het liefste op 1 punt precies in het midden van de core druk uitoefen. Dan centreert je blok zich altijd mooi op de core.
maar zo'n downbolt kan ook voor schommeling zorgen, dan zal de blok juist schuin gaan staan.

Is het niet beter om un plaat te maken met 8 gaten?
vier om de plaat aan de mobo te schroeven, en vier om de plaat op de waterbloks eigen gaten te monteren.

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28
is het nou goed gelukt ?

ik ga namelijk het zelfde probleem krjgen maar als ik dit zie lijkt me het een erg goede oplossing

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 23:17 schreef FMS het volgende:

[..]

maar zo'n downbolt kan ook voor schommeling zorgen, dan zal de blok juist schuin gaan staan.

Is het niet beter om un plaat te maken met 8 gaten?
vier om de plaat aan de mobo te schroeven, en vier om de plaat op de waterbloks eigen gaten te monteren.
Beide manieren kunnen. Ik gebruikte vroeger de 1-bout-recht-boven-de-core, en aan de koelpasta afdruk te zien werkte dat perfect.

De 8-bouten methode is natuurlijk ook prima.

Kom toch op jongens: zo'n plaatje voor het waterblok heb je toch binnen 10 minuten gemaakt?
Laat 't anders bij de Formido doen ofzo.

• FMS
  • Niet online
het is idd erug simpel, maar ik heb al een DD Maze2 voor socket 478 besteld. Voornaamste reden is dat de socket478 maze een stuk groter dan de gewone maze2, dus beter koeling.
verder was m'n oude blok gewoon versleten.

Maar voor de gene die de mod alsnog willen doen heb ik nog een hele set tekeningen met de exacte maten.

Verwijderd

Oude blok versleten? Wat verslijt er aan een waterblok?

• FMS
  • Niet online
Het zag er niet meer uit, eindeloos veel krassen erop, simpel weg versleten, ik had em zelf ook tweedehands gekocht, de blok is zo'n 2jaar oud.

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28
Op donderdag 21 maart 2002 12:44 schreef FMS het volgende:
Het zag er niet meer uit, eindeloos veel krassen erop, simpel weg versleten, ik had em zelf ook tweedehands gekocht, de blok is zo'n 2jaar oud.
poets je hem toch weer op :? aan zo'n ding verlijt niets

Verwijderd

Als 't een maze-2 is, en je wilt 'm kwijt voor een leuk bedragje......

• Gman
Een blokje kan wel verslijten toch? dmv Galvanische Corrosie.....veel krassen is kwestie van ff lappen/polijsten.

• FMS
  • Niet online
helaas DaBit, hijs al verkocht.

Gman, er was idd wat corrosie in de blok zelf. ik had namelijk tijdje een Alu rad gebruikt.

edit:

ik voel me nu ff stom. kreeg net een mail van DD ivm mijn bestelling:
Hello Holland,

The block we use for the P4 478 is our Maze2 block or our Maze1C block, we use an adaptor plate to mount to the motherboards.
For the Maxe2 for the 478 costs $45 (with the hold down) and shipping is $21
for international orders with this weight
en ik maar denken dat het een compleet nieuw blok was. pff

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Eeehhmm, als je koper en alu combineert, heb je kans dat het alu zich opoffert, niet het koper. Zal wel gewoon vies zijn geweest daarbinnen, maar geen elektrocorrosie. Een paar uurtjes in de zoutzuur zou al wonderen doen.....

• FMS
  • Niet online
Herman, ik had misschien de blok schoon kunnen krijgen, maar de krassen niet, sommige waren vrij diep op de bodem. Maja, hij is al verkocht. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockingcard.de/images/shop/senfuh2o2b.jpg

De SENFU SF-WR111II socket478 waterblok. ik vind em beetje goedkoop uitzien, lijkt niet echt op een waterblok.
over de prestatie kan ik niets zegen, k'heb niet meer dan 2 engels talige reviews kunnen vinden.

wat vinden jullie van de blok?
heeft het een revolutioneer nieuw design! of is het gewoon een omgebouwd heatsink.

Verwijderd

volgens mij zit er een normale heatsink in...

Verwijderd

offtopic:
he FMS, mooie overclock (zie z'n sig)

• roedie
Lijkt me niet dat de flow optimaal langs alle plaaatsen van de fins gaan. Maar ik denk toch dat ie wel goed koelt.

Ik hoop ook dat die fins onderaan goed tot hun recht komen. Dat de Warmte van proc ook goed bij het bovenstuk van de fins komen. Hij lijkt me onder vrij dun.

Maar toch denk ik niet dat ie het slecht doet.

• Universal Creations
  • Laatst online: 23-02 17:10
[off-topic]
Pas geleden las ik iets over een Gemini waterblokje, die een paar graden koeler koelde dan een Maze-2. Weet iemand waar je die ding kunt halen. Hij bleek ook goedkoper te zijn.
Ik zal even kijken voor een link.
[off-topic]
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles546/gemlarg3.jpg

link

Hij ziet er erg simpel (en dus goedkoop) uit, maar hij presteert super.

Hier is ie te koop voor 40 Australische Dollar = 23,50 euro

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 17:55 schreef FMS het volgende:
Herman, ik had misschien de blok schoon kunnen krijgen, maar de krassen niet, sommige waren vrij diep op de bodem. Maja, hij is al verkocht. :)
Jammer.
Maar die krassen: iopschuren en lappen doet wonderen.
De SENFU SF-WR111II socket478 waterblok. ik vind em beetje goedkoop uitzien, lijkt niet echt op een waterblok.
over de prestatie kan ik niets zegen, k'heb niet meer dan 2 engels talige reviews kunnen vinden.

wat vinden jullie van de blok?
Lijkt me een prima ding. Ik heb nog steeds in m'n achterhoofd hoe goed mijn dichtgelijmde socket-7 koeler presteerde.
Pagina: 1