Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me wellus af waar we nu eigenlijk in leven .
Misschien zijn we wel een schimmel op een stuk broodkortst en is bij ''ons'' tijd een ander begrip dan ''daar'' en kan die broodkorst wel ieder moment weg gegooit worden.
Ja ik weet het absurd voorbeeld maar toch als je over alles gaat nadenken waar is de aarde onstaan is het leven wel zoals we nu zien?(Matrix)Waar is het einde van het universum?bestaat er wel een einde van het universum?Waar the fuck zijn we nu eigenlijk
zijn we mischien wel dood of word ik ''wakker''in een of andere 4demensionale wereld.Is de hele wereld misschien wel een test en bestaan julie niet echt julie zijn hier misschien alleen om mij op de proef te stellen.
Maar denken jullie er nooit zo diep over na of ben ik nou gek?

Verwijderd

...............
hmmmmm???

Verwijderd

Jah je weet het maar nooit. Misschien leven we wel in een grote bananeschil.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
dat weten we niet en zullen we vrees ik ook nooit weten .. er over nadenken kan heel interessant zijn.. maar je moet er niet in blijven hangen.. want dan wordt je gek....

Verwijderd

Kan ik mooi over blijven nadenken, want gek ben ik toch al :)

-Desecrator

Verwijderd

we leven in de dromen van een niet bestaande godheid, Niets is, was en zal er ooit zijn. We zijn gevangen in zijn gedachten en moeten dansen naar de pijpen van zijn random verlopende neurale processen (die overigens ook niet bestaan)

nou goed?

• Shadeless
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10-2024
We leven in de 21e eeuw

Verwijderd

Topicstarter
There's no spoon (matrix)

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

gvrdoezie,

lees eens een paar boeken van filosofen, die waren allang met dit soort ideeen bezig. O, en "Ja" je wordt er gek van, en "Nee" je vindt geen eenduidig antwoord op elk van de vragen die je gesteld hebt omdat hiervoor nog geen universele waarheid op gevonden kan worden.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Goede kans dat wij leven in een random quantumbubbel in een superuniversum.

Toch beter dan een bananeschil

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Lord Daemon

Goede kans dat wij leven in een random quantumbubbel in een superuniversum.
Toch beter dan een bananeschil

Ik dacht altijd dat dat de definitie van een bananenschil WAS ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Tja, taoisten en taal, het gaat ook niet samen. :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

en het geschiedde in die dagen dat ik wenste dat er een mod was die deze topic naar een ander forum zou verplaatsen

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

over zulke dingen denk ik ook wel 's na

ik vind het toch allemaal maar wazig, waarom de mens bestaat, dat deze INEENS is gaan bestaan,

in principe horen wij hier niet, als je kijkt naar alle dieren en insecten, die leven precies in evenwicht, wij daarintegen vernielen alles wat we tegen komen (natuur)

Ook vind ik de theorie van the matrix dat de mens een virus is, eigenlijk wel kloppen

we vermenigvuldigen ons, we huisvesten, totdat alles vernaaid is, en vertrekken weer naar een ander deel., net zoals een virus. totdat wel de aarde naar de knoppe helpen, en dat we onszelf eigenlijk vermoord hebben.

kijk naar aids, het virus gaat overal zitten, totdat het lichaam (de aarde) dood gaat, dan is het virus zelf ook dood
zijn wij niet gedoemd tot uitsterven??? volgens mij wel :(

maargoed, waarom bestaan wij..., misschien worden we idd, wel getest, waarom zijn nou net WIJ juist hier neergezet, als enige "slimme" wezens.

maar goed, ik geloof nog liever in the matrix, als in god, dat vind ik nog logischer dan de hele god theorie :(

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 september 2000 16:21 schreef Lord Daemon het volgende:
Tja, taoisten en taal, het gaat ook niet samen. :)

Lord Daemon[/quote]Ach, we kunnen tenminste rekenen, de Duivel kent maar 1 getal ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Heeft er iemand de film "Thirteenth Floor" gezien? Lijkt een beetje op de "Matrix".

Gaat over een computerprogrammeur in 2015 die een virtuele wereld creëert en zichzelf erin kan plaatsen. Maar de virtuele wereld is levensecht!! Dan komt hij erachter dat zijn
'real world' ook een virtuele wereld is, van iemand uit 2050!!

Lache man.

Verwijderd

Weet je waar we is over moeten denken? Over dingen die 'kunnen'. Het KAN zo zijn dat we leven in een Matrix achtige wereld, het KAN zo zijn dat God bestaat en het KAN zo zijn dat de aarde vergaat morgen.. maar tja, daar kom je dus niet achter en het enige wat je kan doen is erover praten als jij er zelf wat aan hebt, maar als je er gek van wordt zou ik zeggen: zorg ervoor dat je DIE dingen nastreeft die jouw gelukkig maken en geniet verder van het leven!

De wetenschap zit vol geleerden en zelf ZIJ kunnen niet alles verklaren. Is dat omdat er een God is..? Weet jij het, weet ik het: ik ben op het punt dat ik erachter ben, dat ik juist op DIE vraag geen antwoord OOIT zal krijgen, waarom zou ik me daar dan nog verder mee bezig houden?

Verwijderd

Ik sluit me daarom dus volledig aan bij Logos.

Verwijderd

Dit is weer zo'n typisch 'mensen denkwerk' probleem :)
Pagina: 1