Toon posts:

[linux] Netwerk problemen...

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al met wat "nerds" op msn gechat over hoe ik mijnnetwerk werkend krijg op linux en wndows XP. Ik heb Suse linux 6.2 en windows XP. Op de ene computer draait nu nog gedeeltelijk een brakke windows 98 waar ik via het netwerk en windows XP internet share.

Maar nu wil ik weten hoe ik in godsnaam mijn netwerk kaart herkent krijg en hoe ik dan gebruik kan maken van de share funcite van windows XP. Alsdit al mogelijk is.

In de Linux pc zit trouwens een siemens pci netwerk kaart die ik met behulp van mensen met kennis nog niet werkend heb gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dat de topic titel onduidelijk is.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Niet alleen je titel maar ook je verhaal is erg onduidelijk :{

Wat wil je nou precies?

- Hoeveel computers
- Welk OS op welke computer?
- Wat voor kaarten?
- Welke computer doet wat?

etc.

Verwijderd

Sjah lijkt me om te beginnen ook goed punt wat vraag je nu eigenlijk en waarmee moet het gebeuren :?

Verwijderd

Topicstarter
we hebben":

t-bird 1000 met mxstream basic aansluiting via USB modem
3com netwerk kaart (pci) shared zn internet met de andere computer

p166MMX met een brakke win98 waar je nog net simpele sijts mee kunt bezoeken enw at kunt msnen, hier staat al linux 6.2 o maar dat werkt voor geen toeter.

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

... en de bedoeling is dat wij nu zo creatief mogelijk een toepasselijk probleem verzinnen en vervolgens heel hard gaan nadenken voor een oplossing? :?

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

[topic=319439]

Lees die link a.u.b. eens heel erg goed door. :)

Tja, euh. Leuk verhaal en ik gok dat je gewoon windows shares wilt benaderen vanuit Lunux. Daarvoor is Samba uitgevonden www.samba.org.

Bekijk onze search ook eerst eens voordat je hierover een topic opent.

Succes. :)

[edit]
Negcreep, je eerdere topic ging niet voor niks ook dicht!
Doe hier a.u.b. wat aan, voordat ik minder aardig moet worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.