problemen over router bij één PC

Pagina: 1
Acties:

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:27
Ik heb thuis een netwerk aangelegd via een router, om internet te delen. Dit heeft een tijd goed gewerkt, totdat op mysterieuze wijze de externe toegang vedween, samen met de mogelijk tot het internetten op de win'98 machine (de andere is een win2000 machine). De IE op de win'98 machine geeft nu de aan dat 'de zoekpagina niet kan worden geopend'. Bij de netwerkeigenschappen staat nu hetvolgende:
-Client voor MS netwerken
-Realtek 8139 (A)
-TCP/IP
-bestands en printerdeling voor MS-netwerken

Ik heb al geprobeerd de kaart te verwijderen uit de hardware profielen, en opnieuw te installeren, maar toen krijg ik dus het bovenstaande rijtje zonder de bestands- en printerdeling. Weet iemand de oplossing voor mijn probleem?

B.S.U.R.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heeft ie wel een IP adres? En zit de kabel goed? Zie je de pc wel in de netwerkomgeving (ook op andere pc's?)

Juist

• RaJitsu
Jah, de computers zien elkaar wel gewoon, zitten gewoon bij elkaar in de netwerkomgeving. Echter blijft de IE op de win'98 machine aangeven 'zoekpagina kan niet worden geopend'. Kan het niet zijn dat het iets te maken heeft met de instellingen bij netwerkeigenschappen, en dan heb ik het vooral over de configuratie. Want dat is het enige wat niet overeenkomt met de vorige situatie, waarin het het wel deed, geloof ik althans. Ik kan daarmee niet de handleiding exact navolgen, want die spreekt over "'tcp/ip--> netwerkkaart'" terwijl ik alleen 'tcp/ip' zie. Als ik die externe toegang bij dat rijtje krijg, krijg ik vanzelf een tweede tcp/ip, en dat krijgt die eerste tcp/ip vanzelf de naam in de vorm tcp/ip-->netwerkkaart. Maar of het helpt, dat waag ik te betwijfelen.

B.S.U.R.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Stel eens in dat ie automatisch DNS server moet zoeken, of kijk of deze instellingen anders zijn dan bij de andere pc's.

Juist

• RaJitsu
Daar staat ie standaard al op....

B.S.U.R.