Toon posts:

[linux] Hoe van oude pc toch iets leuks te maken..

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naast mijn T-bird 1000 nog een p166 mmx staan. Op de oude computer zit een zeer brakke versie van windows 98 en Suse Linux 6.2 waarij niets werkt. Ik ben niet een supern00b, maar met linux kan ik niet fijn werken. Ik denk erover om windows van de andere computer f te flikkereen en allen linux erop te zetten aangezien ij alleen maar wordt gebruikt voor surfen/msnen en evt mp3 lusiteren.

Ik heb thuis mxstream basic dat ik via windows XP met de win 98 van de oude computer heb geshared en dat wil ik dus ook werkend hebben op linux, als dit al mogelijk is.

Dus ik wil graag:
-een internetverbinding van win XP naar linux via een siemens netwerk kaarts in de oude computer en een 3com in de nieuwe, beide werken perfect onder windows (:))
-MSN werkend onder linux
-en mijn SB 128 PCI werkend op de oude computer, wat me nog niet gelukt is.

Mijn vraag is: Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Allemaal erg makkelijk en basic hoor. Heb je de FAQ al gelezen ? :) :)

Verwijderd

[topic=319439]

Bovenstaande link is hier tamelijk van toepassing ;)

Tja, alles is gewoon mogelijk met een redelijk recente distributie.

Ga er gewoon eens mee aan de slag en als je op problemen stuit post het dan hier.
Er kan moeilijk hier een stap voor stap uitleg gegeven gaan worden hoe je het aan moet pakken.

Voor MSN-programma's raad ik je ook het sticky topic bovenaan in NOS aan. De titel daarvan begint met "Linux op de desktop?....."

Succes :)

Dit topic is gesloten.