• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 20:50
Ik heb nog nooit een digitale camera gehad en eindelijk heb ik geld genoeg gespaard om er één te kunnen kopen.

Ik heb me hier en daar laten informeren, via een verkoper of via het I-net.

Ook in computer-totaal staat een artikel en op http://www.letsgodigital.nl/webpages/test/olympus/C3020.html
staat een heerlijk uitgebreid artikel.
Alle spreken ze er erg positief over.

Maar ik wil graag de ervaringen horen van de gelukkige bezitters van dit toestel, liefs met wat foto's.

Ook is mij nog niet duidelijk dat als je op vakantie bent en je smartcard van 16 mb is vol, hoe je dan 'op vakantie' die zo snel weg kunt schrijven, aangezien je weer snel aan de slag wilt gaan met diezelfde kaart voor meer foto's.
Kan toch echt niet geloven dat mensen 10 smartcards kopen van bv. 16mb.
Die dingen zijn namelijk niet goedkoop.

Wat is aan te raden voor als je op vakantie gaat, 64, 128 mb ?-ligt uiteraard hoeveel foto's je wilt nemen, maar wat doet de gemiddelde gebruiker?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:44
ik heb zelf een Canon Powershot A20 en daarbij heb ik een 64mb CF kaartje, kunnen 64 foto's op op de hoogste resolutie en kwaliteit op superfine

en op 1024x768 en kwaliteit op fine: 200 foto's ongeveer

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Bajo
Op donderdag 07 maart 2002 19:38 schreef PASware het volgende:
ik heb zelf een Canon Powershot A20 en daarbij heb ik een 64mb CF kaartje, kunnen 64 foto's op op de hoogste resolutie en kwaliteit op superfine

en op 1024x768 en kwaliteit op fine: 200 foto's ongeveer
Heb je misschien wat voorbeelden die je hier kunt plaatsen?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:27

Tarin

Just plain weird.

De 3020 is een 3.3 MPixel-camera, dus je kan sowieso minder foto's kwijt op een kaartje van 64MB dan PASWare (A20=2.1MPixel)

Ik kan met mijn Oly 2040 ~70 foto's kwijt op een 64MB-kaartje, hoogste kwaliteit (TIFF uitgezonderd).

Dus jij zal er (2.1/3.3)*70=~45 op een 64MB-kaartje kwijt kunnen (dit is heel globaal, maar ongeveer zal het kloppen.)

Op vakantie zou ik eigenlijk nog niet weten wat ik ga doen, maar waarschijnlijk neem ik 3 64BM-kaartjes mee, en gebruik ik een iets lagere kwaliteit. Voor de landschapsfoto's neem ik m'n Canon spiegelreflex mee met een zooi diarolletjes.
Maar goed.. als je 3 weken op vakantie gaat en enorm fotocameraverslaafd ben kan je het beste een laptop zien te regelen eigenlijk..dan kan je tenminste een dag aktief fotograferen, s'avonds je cam leegtrekken en de volgende dag weer verder.

Ohja, ik ga binnenkort nieuwe kaartjes kopen, en ik denk dat ik 2 kaartjes van 64MB koop omdat dat net iets goedkoper is dan 1 van 128MB. Daar moet je zelf verder maar naar kijken.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Parlor_Inventor
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Dan kun je beter voor de 3040z gaan, dat is zijn grotere broertje. De 3020z is inmiddels alweer 2 a 3 jaar oud en loopt wat achter t.o.v de 3040z. Verder is de Camedia x0x0z-serie perfect als je een digicam wilt als fotocamera. Zie ook deze link met heel veel info waaronder een gedeelte Olympus-specifiek:

http://www.cliffshade.com/dpfwiw/index.htm

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Parlor_Inventor
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

ow en nog ff een linkje van de homepage van iemand met een Oly C3030z (zit tussen de 3020z en de 3040z in). Staan heel veel foto's op met de belichtingsinfo erbij, in de hoogste res (2048x1536):

http://linuxart.com/

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Bajo
Bedankt voor de info mensen, heb genoeg stof om de komende tijd door te komen :)

Pagina: 1