MSI-694D Pro of CUSL-2??

Pagina: 1
Acties:

• Samael
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-03-2023
Beetje vreemde keuze lijkt, maar ik heb erover nagedacht (I think). Ik wil weer eens een Intel-systeempje in mekaar zetten met (inieder geval) 1 PIII-700 en 1 van de 2 boven genoemde mobo's. Voorlopig dus sowieso maar 1 proc, dus mijn vraag heeft helemaal nix te maken met eventueel voordeel van dualproc-systeem (ik draai nu BP6 en 466@544...was nog jong en zo). Ik wil gewoon simpel weten of ik moet gaan voor de "upradebaarheid" naar een dual-systeem of de stabiliteit en toekomst van de 815E-chip?? Ik heb overigens geen moeite met het tweaken van mobo en zo.

Constructieve opmerkingen zijn zeer gewaardeerd...

O ja, ik doe heel veel grafisch gedoe en zo... :)

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy!!

Verwijderd

Samael, mijn site wordt gesponsort door MSI, dat is de reden dat ik me er veel in moet verdiepen.
Toevallig kocht vorige week een vriend van mij op aanraden(nw.BX) maar die was niet op voorraad, en nam een CUSL-2 mee naar huis, dus daar stond ik, wist er toen niets vanaf.

Inmiddels ben ik me met hem gaan bezighouden om zijn systeem te completeren, het moet mij (en hem ook) van het hart, de BX die ik hem aanraadde was theeoretisch sneller.
Ik zelf heb de MSI6163Pro, en zou als ik nu moest kiezen de MSI694D-Pro nemen, de chipset van VIA is stukken sneller, dan de 815e bij de CUSL-2...

Het enige, ik had ooit ergens gelezen, dat de 694D-Pro moeite had met 1 processor, maar dat weet ik niet zeker, het was een gerucht, maar als jij bij een MSI dealer, die er ervaring mee heeft, vraagt dan ga je op zeker.

Je kan ook morgen de MSI-Nederland Technische Dienst vragen, onder voorwaarde dat hij anders teruggenomen wordt.

Maar het verschil met de 815 set en de VIA KT 133 is zoveel, dat het zeker de moeite van overwegen waard is!
Ik heb er diverse reviews op na geslagen, en het is een feit, aleen kan ik dat gerucht van 1 enkele processor nergens meer vinden. succes...
http://HardwareXpo.hypermart.net

• Samael
Kijk, dit is nou (alvast) een duidelijk antwoord waar ik wat aan heb. Hartstikke bedankt! Ik denk dat ik de 1-processor-vraag op het forum van 2cpu.com deponeer, want dat forum hou ik al een tijdje in de gaten in verband met de 694D-Pro en ze zijn er daar heel druk mee bezig...

Nogmaals bedankt en misschien dat iemand toevallig 1 proc op de 694D-Pro heeft draaien en dat hij het hier ff laat weten...

Verwijderd

Ik heb nog wat research gedaan, wat volgens AnandTech duidelijk is, er kan met twee Processoren geen WIN98SE gedraait worden, dus daar moet je rekening mee houden, het wordt dus overschakelen naar Win2000 of Profess.

Op mijn site staat een mooie test met twee overgeklokte 1GHz processoren, en hij komt er erg goed uit, voal dat hij tot FSB 200 zou kunnen....

over dat enkele processor zal wel een gerucht zijn geweest.

Het artikel van MSI met twee 650's en een artikel met twee overklokte 1GH's.
http://HardwareXpo.hypermart.net

(ik wou dat ik in jouw schoenen stond ;) )

Verwijderd

Euh Harry , wat is er dan sneller aan de MSI behalve de Sandra geheugen benchmark ? Kijk de reviews er maar eens op na , dan zul je zien dat de i815E de vloer aanveegt met VIA en soms zelfs met de BX .

Verwijderd

Kijk hier maar eens .

<A href=http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1274&p=4 target=new>www.anandtech.com/showdoc.html?i=1274&p=4</A>

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 september 2000 05:17 schreef PeeJee het volgende:
Euh Harry , wat is er dan sneller aan de MSI behalve de Sandra geheugen benchmark ? Kijk de reviews er maar eens op na , dan zul je zien dat de i815E de vloer aanveegt met VIA en soms zelfs met de BX .[/quote]De vloer aanvegen? De vloer afschoppen zal je bedoelen >:)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Samael
Als ik de scores van de CUSL-2 vergelijk met die van de MSI-694D-Pro (VIA133A Roundup July bij Anandtech) dan ontlopen ze elkaar niet zoveel...of interpreteer ik de boel verkeerd? De test-config is bij allebei gelijk, dus...

Trouwens, op het forum van 2cpu.com heeft iemand ff getest met 1 proc en kreeg geen problemen (zie post onder naam Samael).

Verwijderd

Zo zie je Samael, ze vegen/trappen met mij de vloer aan/af, en jij(net als ik) ziet er nauwelijks echt een reuzesprong in....verschil.

Dus 1 enkele processor is ook al geen probleem, jij maakt zelf uit wat je koopt!

En ik maak van Beaves en PJ: Beavis en Buddhead ;)
Jongens toch bedankt voor de bijdrage...
Pagina: 1