Toon posts:

[USB] hdd v.s. pendrive.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou ik zit met wat problemen en vragen.

ik wil externe opslag ruimte, maar nou loop ik tegen wat problemen aan.

PenDrive
• Voordelen:
klein
geen driver installeren
• Nadelen:
duur
geen grote opslag van data(voor niet veel geld).

USB HDD
• Voordelen:
goedkoop
redelijk klein
kan veel data op
• Nadelen:
drivers??? :?

als je op WinME/Win98 geen drivers hoeft te installeren neem ik een HDD, anders zou ik het met de systeem beheerder moeten overleggen(ken hem persoonlijk dus dat is niet zo moeilijk), als dat dan nog niet mag neem ik een pen drive(niet echt mijn keuze).

het is namelijk voor op school, mp3tjes afluisteren enzo.

nou hebben ze op veel plaatsen een externe IDE systeemen(USB IDE), maar ik wil een laptop hdd(450mb) in een zeer klein kastje maken, dat is niet zo moeilijk voor me.
dus ik wil zoon ding gaan modden of dit kopen http://www.arstech.com/usbide.htm , is dat iets? of kan ik beter een bestaand systeem kopen in nl?

ik wil er dus een laptop hdd in doen. maar later mischien een 80gig ofzo(als dat wel kan).

ik heb lang in de search gezocht, niet echt veel over de drivers enzo te vinden(wel heeeel veel topic's)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt zeker wel drivers nodig voor zo'n pendrive hoor. 2000/ME/XP hebben deze drivers meestal al wel, maar je hebt toch een driver nodig.

En ja, je hebt ook drivers nodig voor de hdd (de ide controller heeft er bijv een nodig).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 22:30 schreef Terw_Dan het volgende:
Je hebt zeker wel drivers nodig voor zo'n pendrive hoor. 2000/ME/XP hebben deze drivers meestal al wel, maar je hebt toch een driver nodig.

En ja, je hebt ook drivers nodig voor de hdd (de ide controller heeft er bijv een nodig).
jah een pen drive heb je wel drivers voor nodig, maar die zitten al in windows me/98 dus daar heb ik geen last van.
alleen het prijskaartje dat er aan zit is het probleem. ik heb minimaal 256mb nodig dus dat is niet echt te doen.

zitten die drivers voor die ide controler niet in windows zelf? zou wel cool zijn, zoniet dan laat ik ze wel inbakken in windows(door de systeem beheerder op school, ken heb heel goed).

maar nou wil ik nog weten waar ik die kastjes kan kopen(moet als het kan alleen de print hebben).

maar een ding met omhulsel is ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
schopje voor de ochtend
schopje voor de middag
dan weet ik het in de avond
:P

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Je zou het kunnen proberen bij:

Sunrise Productions
Donker Curtiusstraat 7 unit 404
1051 JL Nederland
Telefoonnr.: 020 - 686 21 66
Fax: 020 - 682 38 88
info@sunrisepro.com

Die hebben veel van dat spul.

Of op:

Computer InterExpo
Utrecht - Jaarbeurs
Zaterdag 16 maart 10:00 tot 17:00 uur
Zondag 17 maart 10:00 tot 17:00 uur

Whereof one cannot speak, one must remain silent.