Toon posts:

nog eenmaal: GHOST onder DOS in PIOMODE4 8 mb/sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ghost (in native DOS mode) draai kom ik niet hoger dan 50 tot 60 MB per Minuut.
Inmiddels weet ik uit dit forum dat PIO Mode4 niet hoger gaat dan 16 MB Per Seconde en met read/write zou je uitkomen op 8 MB per seconde.
Het is ook een CPU-bound proces dus je zal wat verliezen (echter een AMD 800 MHZ kan wel wat aan denk ik).
ALs ik dan uitga van 5 MB per seconde, zou ik nog uit uit moeten komen op zo'n 300 MB per minuut; echter dat red ik niet (ik weet van anderen dat zij wel 120 tot 160 MB per minuut haalden).
Rara hoe kan dit (het ghost proces gaat van Disk1 naar Disk2 over 2 verschillende IDE aansluitingen)

Nou heb ik zo'n Via KT7 Moederbord. Is daar weer wat mee aan de hand ?
En ik heb Ghost in het begin hoger dan 100 MB per minuut werkend gehad in DOS mode.

Verwijderd

Ik kan je alleen vertellen dat mijn snelheid 300 MB per minuut bedraagt, schrijft ie van HD naar HD op dezelfde IDE en mijn processor is ook een 800 MHz AMD op een VIA K7T MSI bord. Dit alles met Norton Ghost in DOSmode.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-04 13:18
[edit]: laat maar zitten

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:53 schreef koffercomputer het volgende:
[edit]: laat maar zitten
Lees mijn reply...

Verwijderd

zo gaat ie goed...

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-04 13:18
Op donderdag 07 maart 2002 18:56 schreef exter het volgende:
zo gaat ie goed...
Jij mag anders ook wel eens de edit knop gebruiken om één regeltje in een topic toe te voegen :+

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

pfffff....

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01
ontopic ?

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
smartdrive misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van en ga dus nu denken aan een hardware probleem met een van de schijven.
Ik zal v/d week eens zo'n speed control progje gebruiken om te kijken wat de sequentiele snelheid is van die schijven.

Vreemd

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 07 maart 2002 19:07 schreef polleke het volgende:
smartdrive misschien?
Daar zat ik dus ook meteen aan te denken, alhoewel ik zelf geen problemen heb met de performance van mijn Ghost (5.1e) zonder smartdrv.exe.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
is bij mij ook elke keer anders, eerst met mijn a7a mbord haalde ik ruim 500mb pm met terugzetten van image (van u160 naar raid-0) nu haal ik maar net 250mb pm

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar met snelheden van boven de 200 MB/Minuut kan ik wel leven.
ALs zo'n backup een half uur loopt omdat ie niet sneller gaat dan 50 tot mb per minuut is ronduit waardeloos.

De kracht van ghost ligt altijd in de snelheid: Major wijziging in je systeem; effe snel met ghost een backupje maken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik maakte van de week een ghost image. partition to disk. 2x maxtor d740x op een via kt266 chipset based bordje. het ging met 1300 Megabyte / minuut onder dos. ik had het ook nog nooit meegemaakt, maar een 5 GB partitie was idd in 4 min overgepompt.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 21:15
Misschien hoge compressie aangezet? (heb nl zelf ook met PIO4, hoge compressie, over 100Mbit lan iets van 100MB/minuut)

Verwijderd

Die snelheden zijn wel erg laag, iig voor moderne systemen. Schijven klonenen gaat meestal >900 Mb/s. Partities moet toch zeker >700 gaan, en binnen een schijf ligt het meestal tussen de 300-600 Mb/s.

Het hangt uiteraard wel af van je compressie, maar dat is alleen als je naar een image schrijft.

lastig probleem; laat ff weten als je de oplossing vind.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Ik heb dit ook bij een vriend, hij komt met geen mogelijkheid over de 90MB/min heen, hij heeft een Intel 810 chipset (ja is bagger maar moet toch sneller kunnen?)

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 19:32 schreef smvs het volgende:
ik maakte van de week een ghost image. partition to disk. 2x maxtor d740x op een via kt266 chipset based bordje. het ging met 1300MB/s onder dos. ik had het ook nog nooit meegemaakt, maar een 5 GB partitie was idd in 4 min overgepompt.
niet gek, vraag me af wat voor controller jij hebt voor die 740dx'en :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou hehe eindelijk gevonden: In m'n BIOS stond ergens nog een optie om Ultra DMA te activeren per ide device en deze stond uit !

Nu kom ik weer op 130 tot 150 MB per minuut onder DOS, hetgeen min of meer in de richting van PIO Mode 4 komt is het niet.
Pagina: 1