Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Verwijderd
Heb zelf ook ervaring met kabel van 10m.
Je probleem wordt veroorzaakt doordat je PC geaard is, maar ook je TV. De TV wordt geaard via de antenne aansluiting. Echter deze 2 aardes zijn niet gelijk.
Mijn oplossing: PC ongeaard opstarten indien op je TV wil aansluiten
Je probleem wordt veroorzaakt doordat je PC geaard is, maar ook je TV. De TV wordt geaard via de antenne aansluiting. Echter deze 2 aardes zijn niet gelijk.
Mijn oplossing: PC ongeaard opstarten indien op je TV wil aansluiten
Heb hier zelfde opstelling als jou, pc geaard en nieuwe tv.
Ook 10 meter kabel er tussen en ook radeon, en geen probleem.
Alleen heb ik dat Dvix geen beeld geeft op tv, hier voor met matrox was dat geen probleem.
Als ie hier op EXIT2 staat heb ik ook geen goed beeld.
Zet ik hem op SVHS2 perfekt beeld.
Weet niet wat jij voor tv hebt ? hier een phillips breedbeeld.
Ook 10 meter kabel er tussen en ook radeon, en geen probleem.
Alleen heb ik dat Dvix geen beeld geeft op tv, hier voor met matrox was dat geen probleem.
Als ie hier op EXIT2 staat heb ik ook geen goed beeld.
Zet ik hem op SVHS2 perfekt beeld.
Weet niet wat jij voor tv hebt ? hier een phillips breedbeeld.
Lijkt me eerder een externe storingsbron.
Loopt je kabel langs een videorecorder? Niet alle videorecorders zijn zo afgeschermd als het hoort.
Ikzelf heb ook stopcontacten in huis die storing afgeven.
Kabel te lang lijkt me niet (mits het erg dun is).
Ik heb zelf ook 10 mtr en no problemo meer.
Loopt je kabel langs een videorecorder? Niet alle videorecorders zijn zo afgeschermd als het hoort.
Ikzelf heb ook stopcontacten in huis die storing afgeven.
Kabel te lang lijkt me niet (mits het erg dun is).
Ik heb zelf ook 10 mtr en no problemo meer.
Ik heb ook een kabel van 10 meter, en die gaat langs mij video en no problemen hierzo
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
ik heb er ook één maar die trok de afstand niet, beeld bleef niks van over
http://www.NUiPhone.nl/
Heb ik ook. Zwart wit bij aansluiten SVHS op mijn Radeon via een scart verloopje.Op donderdag 07 maart 2002 18:36 schreef RealCato het volgende:
Zie sig voor specs.
Heb nu een 10mtr lange SVHS kabel die via een blokje uitkomt op SCART op mijn TV.
Nou heb ik met die lange kabel een soort storing die je ook krijgt als je V-SYNC uitstaat en je Hz niet goed staat (in games) bijv., dus van die horizontale strepen
Als ik mijn beeld handmatig op zwart-wit zet in instellingen is alles haarscherp.
Waar kan dit aan liggen?
door de (te) lange kabel of bijv. doordat ik mijn TV niet op een geaard stopcontact heb zitten?
P.S. Als ik het korte SVHS kabeltje aansluit wat bij mijn Radeon zat dan krijg ik alleen zwart-wit beeld en doet kleur t niet eens
Echter wel een goed beeld in kleur als ik diezelfde kabel zonder verloopje direct op mijn tv aansluit.
Ik heb een Sony tv, die heeft Composite video, scart
en s-video(SVHS) ingangen.
Volgens mij heb jij last van een externe magnetische stoorbron.
Is vaak moeilijk te traceren.
Volgens mij zijn er geen tv's met een geaarde stekker.
Dus hier kan het niet aan liggen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
jonguh je moet gewoon wat gaan proberen:
zoals ik gister al zei: trial and error
probeer gewoon zo'n 1 aderig draadje zoals ik je verteld heb en verbindt dat tussen je tv coax aansluiting en een schroefje achterop je pc
draadje kost misschien een euro als je het al niet zo standaard hebt
zoals ik gister al zei: trial and error
probeer gewoon zo'n 1 aderig draadje zoals ik je verteld heb en verbindt dat tussen je tv coax aansluiting en een schroefje achterop je pc
draadje kost misschien een euro als je het al niet zo standaard hebt
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
even voor de duielijkheid: zowel mijn TV als mijn PC zijn _NIET_ geaard. Ik heb geen geaarde stopcontacten op mijn kamer.
Qua elektrische mogelijke storingsbronnen heb ik op mijn kamer een PC, een koelkast, een magnetron en een oude stereoinstallatie. Zou dat de bron kunnen zijn? heb weinig kennis hiervan.
Verder heb ik een Finlux TV zonder SVHS aansluiting dus ik moet wel via SCART. Frappante is dat zwart-wit wel kraakhelder is op de 10mtr kabel.
Ennuh Lord_T, vriend, je hebt mijn kamer gezien, zie jij al een ijzerdraadje over de breedte tussen mijn TV en mijn PC kast, kan ik niet meer rondlopen man!
Qua elektrische mogelijke storingsbronnen heb ik op mijn kamer een PC, een koelkast, een magnetron en een oude stereoinstallatie. Zou dat de bron kunnen zijn? heb weinig kennis hiervan.
Verder heb ik een Finlux TV zonder SVHS aansluiting dus ik moet wel via SCART. Frappante is dat zwart-wit wel kraakhelder is op de 10mtr kabel.
Ennuh Lord_T, vriend, je hebt mijn kamer gezien, zie jij al een ijzerdraadje over de breedte tussen mijn TV en mijn PC kast, kan ik niet meer rondlopen man!
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
meer verwarmingsbuizen en dat soort dingen waar hij langs loopt zou een probleem kunnen zijn maar dan zou hij het dwars door je kamer gister hebben moeten doen...
neem aan dat hij achter je bed langs looppt en niet langs je nieuwe kastje
Ijzer draadje kun je langs de kabel laten lopen met alleen de 2 uiteinden zichtbaar... dus ik bedoel rood draadje met 2 koperen uiteinden.. moet je maar bij een keer komen kijken
en verder was het wel kijkbaar maar irritante trilling ertussen... Ijzerdraadje zorgt voor 0 spanningsverschil tussen pc en tv zowiezo....
neem aan dat hij achter je bed langs looppt en niet langs je nieuwe kastje
Ijzer draadje kun je langs de kabel laten lopen met alleen de 2 uiteinden zichtbaar... dus ik bedoel rood draadje met 2 koperen uiteinden.. moet je maar bij een keer komen kijken
en verder was het wel kijkbaar maar irritante trilling ertussen... Ijzerdraadje zorgt voor 0 spanningsverschil tussen pc en tv zowiezo....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Pagina: 1