Ik zou graag DivX films op onze TV willen kijken. Probleem is dat de computer een verdieping hoger staat, met een afstand van ongeveer 15 meter in vogelvlucht of zo'n 30+ meter indien er draad gelegd moet worden.
Nu zoek een goede oplossing om op deze tv toch DivX filmpjes te kijken. Ik heb alvast wat mogelijke oplossingen onderzocht, en aan jullie de vraag welke oplossing het beste zou zijn en eventueel wat tips.
Belangrijk voor mij zijn: lage prijs en redelijke kwaliteit (zelfde kwaliteit zoals je normaal ook een VHS film kijkt ofzo).
Oplossing 1: Lange draad
[topic=208596]
[topic=211225]
In deze topics komt het probleem "hoe lang kan mijn TV out kabel zijn" aan de orde. Het blijkt dat tot zo'n 10 meter nog te doen is, daarna moeten en versterkers (
) tussen geplaatst worden. Vraag ik me af of dit haalbaar/praktisch is voor die 30 meter. Is met een COAX kabel bijvoorbeeld de kwaliteit goed te houden over deze afstand?
Als het goed is zou dit niet zo'n hele dure oplossing moeten zijn.
Oplossing 2: draadloos
De Marmitek 50 zou een draadloze verlenging van de TV out kabel moeten zijn.
Oplossing 3: standalone DivX doos
Dit is natuurlijk wel de l33tste oplossing
Het bestellen en/of zelf in elkaar zetten van een compact barebone systeempje met een 400 MHz CPU (
) en een TV-out kaartje, en deze op de videorecorder zetten. Hier zijn wel al wat topics over geweest, maar misschien hebben mensen nog iets aan te raden 
Deze oplossing is wel het duurst, tenzij er iets goedkoops 2e hands valt te kopen.
.
.
Welke oplossing zouden jullie kiezen, en waarom?
Nu zoek een goede oplossing om op deze tv toch DivX filmpjes te kijken. Ik heb alvast wat mogelijke oplossingen onderzocht, en aan jullie de vraag welke oplossing het beste zou zijn en eventueel wat tips.
Belangrijk voor mij zijn: lage prijs en redelijke kwaliteit (zelfde kwaliteit zoals je normaal ook een VHS film kijkt ofzo).
Oplossing 1: Lange draad
[topic=208596]
[topic=211225]
In deze topics komt het probleem "hoe lang kan mijn TV out kabel zijn" aan de orde. Het blijkt dat tot zo'n 10 meter nog te doen is, daarna moeten en versterkers (
Als het goed is zou dit niet zo'n hele dure oplossing moeten zijn.
Oplossing 2: draadloos
De Marmitek 50 zou een draadloze verlenging van de TV out kabel moeten zijn.
Is wel redelijk duur: € 105,- bij Alternate. Ook heb ik geen flauw idee wat de reikwijdte is, en of de kwaliteit een beetje goed is (moet door een stenen muur en een houten plafond heen kunnen).Draadloze videozender met infrarood retourkanaal voor afstandsbediening of draadloos toetsenbord. Ideaal voor gebruik in combinatie met een PC voorzien van DVD speler. Kijk DVD films die u afspeelt op de PC op de TV in de huiskamer zonder extra kabels.
Oplossing 3: standalone DivX doos
Dit is natuurlijk wel de l33tste oplossing
Het bestellen en/of zelf in elkaar zetten van een compact barebone systeempje met een 400 MHz CPU (
Deze oplossing is wel het duurst, tenzij er iets goedkoops 2e hands valt te kopen.
.
.
Welke oplossing zouden jullie kiezen, en waarom?
Draadloze videozender met infrarood retourkanaal voor afstandsbediening of draadloos toetsenbord. Ideaal voor gebruik in combinatie met een PC voorzien van DVD speler. Kijk DVD films die u afspeelt op de PC op de TV in de huiskamer zonder extra kabels.