FS2002 knalt er gewoon uit

Pagina: 1
Acties:

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
ik ben sinds kort de bezitter van een AMD 1800+(vorige cpu was een PIII 800) en alles draait als een trein.
vooral FS2002 draaide sloom op een P800.
nu wil ik dus met me systeempie FS2002 draaien met alle details op maximaal. (ik heb een GF2 GTS 64 mb)
maar als ik vlucht wil starten dat knalt hij er na ongeveer 1 minuut uit. Ik weet zeker dat mijn computer de graphics aan kan want voordat hij eruit wil knallen draait alles vloeiend. ik heb trouwens de detonator XP drivers geinstalleerd.
En ik draai onder Windows ME.
Deze fs2002 pro heb ik trouwens gekocht dus een probleem met cracks enzo kan het niet zijn.
kan iemand mij helpen?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
al geprobeerd nieuwe VIA drivers te installeren voor je mobo? Ik heb in het verleden ook wel eens problemen gehad met performance/lockups. Maar zoals jij het beschrijft, ken ik het niet.

Word je alleen uit FS2002 geknald of loopt heel Windows meteen vast?

Join het GoT Pulse-Team!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
ja ik knal alleen uit FS2002
windows blijft gewoon draaien
ik zal idd ff de via drivers installeren

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Op donderdag 07 maart 2002 19:12 schreef joostve het volgende:
ja ik knal alleen uit FS2002
windows blijft gewoon draaien
ik zal idd ff de via drivers installeren
start je fs op direct nadat je je pc hebt opgestart, of na een tijdje, want dit heb ik precies, als ik hem direct na booten opstart, maar niet als de pc een kwartiertje ofzo draait...

Verwijderd

Je kunt een paar dingen proberen. Ik heb zelf ook wat problemen gehad maar die zijn nu opgelost.
- Welke driver voor je videokaart gebruik je. Ik had zelf problemen met die 23.11 drivers, dus ik heb gewoon de oude drivers gebruikt ik geloof 21.85
- Bij mij klapt ie er ook uit als ik bij de de opties voor de videokaart (in FS) T&L aanzet

Success

Trouwens loopt ie ook als een zonnetje als je het AI traffic op 100 zet. En welke resolutie gebruik je??
Bij mij loopt het dan wel goed, maar ik moet echt geen
mooie sceneries installeren. Gebruik je ook real weather??

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

XP heeft (AFAIK) al de VIA 4-in-1 drivers maar niet de meest recente. Installeer 4.38 en kijk of het beter gaat (de nieuwe, verbeterede AGP 4.10b driver zit nu ook in 4.38).

Geeft ie nog een foutmelding ofzo of springt hij gewoon in 1x naar de desktop?

EDIT:

Ah ik zie net dat je onder WinME draait. WinME is zelf nogal brak, misschien dat een upgrade naar XP (of 2K/Sp2) een optie is?

WinME kent dus NIET de VIA drivers.... het eerste wat een AMD/VIA chipset gebruiker leert is dat het installeren van de 4-in-1 drivers NOODZAKELIJK is. :)

Win9x/ME gebruikt nu de standaard drivers voor je AGP, North&Southbridges ... omdat hij de VIA chipset niet native support. En dat is vragen om problemen. :)

De VIA 4-in-1 drivers zijn niet drivers zo van.. 'oh die probeer ik wel even te installeren, kijken of het helpt'. Het eerste wat je doet na een nieuwe installatie zijn die 4-in-1 drivers installeren. Zonder die drivers loopt je PC echt niet optimaal en stabiliteit kan een groot issue zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1