Toon posts:

Hoe meet ik de temp. in de systeemkast/van de cpu.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje, op wat voor een manier kan je het beste de temperatuur meten in je systeemkast, van je processor en is er ook een mogelijkheid om te meten hoe warm je harde schijven worden? Please let me know what to do.

Thnx :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met programmaatjes zoals MBM5 kun je de temp van je CPU en mobo uitlezen. Ik d8 dat er tegenwoordig ook hd's waren met temp sensor. Je kunt natuurlijk ook een digidock nemen, daarmee kun je op 8 plaatsen de temperatuur meten.

Verwijderd

SiSoftware SANDRA

dat vind ik persoonlijk het fijnste

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Die programmaatjes die SH007 en sjakie aangeven zijn dus niet geschikt voor het meten van (in sommige gevallen) je casetemp, en helemaal niet voor HD temp. Daarvoor zul je extra temp. sensors moeten plaatsen die uit te lezen zijn met bijbehorend apparaatje, bijvoorbeeld een DigiDoc.

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 18:17 schreef Phreak het volgende:
Die programmaatjes die SH007 en sjakie aangeven zijn dus niet geschikt voor het meten van (in sommige gevallen) je casetemp, en helemaal niet voor HD temp. Daarvoor zul je extra temp. sensors moeten plaatsen die uit te lezen zijn met bijbehorend apparaatje, bijvoorbeeld een DigiDoc.
Dat zei ik ook :)

Verwijderd

Topicstarter
En wat is ongeveer een acceptabele temperatuur voor je cpu, harddisk and de temp in je systeemkast? Nogmaals Thnx

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

beetje zoeken hiero

50 graden voor je proc
30 voor je kast
hd boeit nie zolang het maar geen 60 graden wordt

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 18:30 schreef da_dionysos het volgende:
En wat is ongeveer een acceptabele temperatuur voor je cpu, harddisk and de temp in je systeemkast? Nogmaals Thnx
CPU: max 60
KAST: liefst onder de 35
HDD: max 50, liever onder de 40

Dit zijn geen standaard waarden, maar gewoon schattingen

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
Welkom op GoT :)

kijk, dit forum is uitgerust met een Search.
Die kan je gebruiken als je een vraag hebt.
Kan je je antwoord niet vinden, open dan een topic.

Verwijderd

Topicstarter
sowwy |:(

was de eerste keer dat ik hier op het forum kom, had ik nog niet gelezen, iets te enthousiast denk ik.

Thnx anyway.

Verwijderd

He man, dit is mijn eerste bericht. Even over die software, ik ken ze nergens vinden om de temperatuur van de kast en cpu te meten.

Wel iets op www.download.com over dat Sisofware Sandra, maar ik weet niet precies wat het is, kep het ook nog niet gedownload en het is shareware.

Yoooo, alvast bedankt.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Vergeet het progje "Speedfan" niet, dat kan dit ook allemaal (SMART-readings e.d.). Speedfan kan tevens de rpm van de fans regelen!

Forza Mucca!

Verwijderd

Met MBM zie ik bij mij 0c alle temperaturen en alle fans 0rpm.. kut programma :r

ik gebruik gewoon PC alert III

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Op vrijdag 08 maart 2002 13:44 schreef Thund3rKn0L het volgende:
Met MBM zie ik bij mij 0c alle temperaturen en alle fans 0rpm.. kut programma :r

Alles op 0 met een MSI K7T? Dan Dan ben je wat dingetjes vergeten in te stellen...

Forza Mucca!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Op vrijdag 08 maart 2002 13:44 schreef Thund3rKn0L het volgende:

Wel goed instellen natuurlijk!

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Op donderdag 07 maart 2002 18:10 schreef SH007 het volgende:
Met programmaatjes zoals MBM5 kun je de temp van je CPU en mobo uitlezen. Ik d8 dat er tegenwoordig ook hd's waren met temp sensor. Je kunt natuurlijk ook een digidock nemen, daarmee kun je op 8 plaatsen de temperatuur meten.
Waar kan je dat downloaden :?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 13:46 schreef Rollerjooster het volgende:

[..]

Alles op 0 met een MSI K7T? Dan Dan ben je wat dingetjes vergeten in te stellen...
ik weet ut niet... alles stond gewoon op 0.. :?

/edit

terwijl op mn 2de systeem wel alles meteen op de goede temp enzo stond...

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kan ook met een thermometer :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 13:53 schreef FastBunny het volgende:
Kan ook met een thermometer :+
Wow slim plan! Wat denk je dat er in een digidoc zit...
Maar je kan dus gewoon een willekeurige tempsensor erin zetten. Een met een display is wel zo handig af te lezen, maar een gewone ouderwetse kwikthermometer werkt ook perfect hoor.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op donderdag 07 maart 2002 18:17 schreef Phreak het volgende:
tenzij je HD (moderne HD's hebben dat) S.M.A.R.T. ondersteuning hebben. Mijn IBM heeft dat en dan kan je dus gewoon de schijftemp uitlezen...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een harde schijf heb je als ik vragen mag? Heb namelijk ook twee IBM's in mijn kast hangen!

Thnx

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

een IBM DTLA-307045
hier kun je relevante software vinden http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1