Toon posts:

Voeding 24 Volt 0,6 Ampere...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een paar 3com hubs liggen die gered konden worden uit een brand. De voedingen van die hubs zijn alleen verbrand en daar is niets van over.
Omdat de hubs nog helemaal goed zijn is het jammer om die weg te gooien dus heb ik een paar voedingen nodig.
3com levert geen losse voedingen, en ik heb nergens anders de juiste voeding gevonden (24 Volt, 0,6 A (14,4W))
Heeft iemand een idee waar ik die kan krijgen, of denkt iemand beter te kunnen zoeken (en vinden) dan ik....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Stuur er maar eentje op ..

Maak ik wel een paar voedinkjes voor je :)

Repareren doe je zo.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Volgens mij kan je gewoon zo'n adapter op een hub aansluiten die je in de winkel kan kopen. Met ik d8 5 output stekkertjes en kan je ook nogeens omschakelen van 1,5 volt tot 12 volt.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Op donderdag 07 maart 2002 18:54 schreef AxzZzel het volgende:
Volgens mij kan je gewoon zo'n adapter op een hub aansluiten die je in de winkel kan kopen. Met ik d8 5 output stekkertjes en kan je ook nogeens omschakelen van 1,5 volt tot 12 volt.
Maar hij moet een 24 volt adapter hebben... dan is 12 volt te weinig. Iedere 24 volt adapter kan gebruikt worden, mits de adapter 0.6A aan kan, 1A mag dus ook.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:05
je zou op bij conrad kunnen kijken die hebben een ruime keus in voedingen.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
3Com levert waarschijnlijk niet aan particulieren...
Ken je een aardig bedrijfje? >:)
Dan zou ik ze maar ff benaderen of die het voor je kunnen bestellen...

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Conrad heeft verschillende 24Volt adapters, waarvan de volgende de goedkoopste is:
code:
1
2
3
4
Bestelnr   Omschrijving          Prijs
511651-60  Voltcraft stekkernetvoeding,   18,25euro 
         gestabiliseerd, 6/9/12/15/18/
         24V=, 1000mA

edit:

Zoek op de conrad site naar "schakelbare stekkernetvoeding", klik op weergeven naars de productgroep "schakelbare stekkernetvoeding- gestabiliseerd" en kies de SNG-serie

Verwijderd

de voeding van een HP deskjet !!! die zijn 24 volts! ik heb ook eentje opme 3com hubbie werkt goed!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx voor de reacties, die HP voeding is alleen niet zo handig, ik wil namelijk ook nog wel kunnen printen :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 20:05 schreef DynamiX het volgende:
Conrad heeft verschillende 24Volt adapters, waarvan de volgende de goedkoopste is:
code:
1
2
3
4
Bestelnr   Omschrijving          Prijs
511651-60  Voltcraft stekkernetvoeding,   18,25euro 
         gestabiliseerd, 6/9/12/15/18/
         24V=, 1000mA

edit:

Zoek op de conrad site naar "schakelbare stekkernetvoeding", klik op weergeven naars de productgroep "schakelbare stekkernetvoeding- gestabiliseerd" en kies de SNG-serie
Wel jammer dat die niet echt 24 volt is, gaan maar tot 12vlot (zie handleiding en plaatjes, ik heb dus nog geen voeding gevonden die aan de eisen voldoet...

[edit]
Die jij daar beschrijft als goedkoopste heb ik niet kunnen vinden, misschien kan je op een of andere manier ff een url van die page poste....De rest is allemaal 12 volt of minder..)

Verwijderd

elke goede elektronika heeft ze.
Radio display zit in een aantal steden, in het oosten zit in Arnhem Radio Piet, Conrad werd al genoemd.
In Eindhoven zat vroeger, nu nog?, Vogelenzang of zo.
Kijk anders in de bieb effe in Elektuur of Radio Bulletin (als dat nog zo heet) voor wat adressen.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
21 volts trafo met de 7824 als die bestaat?

Reality beats fiction by far!

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Op donderdag 07 maart 2002 22:17 schreef E-MANs het volgende:
21 volts trafo met de 7824 als die bestaat?
En hoe :? wil je er dan 24volt uit krijgen.... ;(

Als je de hubs allen op dezelfde plaats neetzet kun je bij bv conrad een 3 a 24 v olt voeding kopen. moet je alleen nog ff de stekkertjes er bij zoeken, maar dan heb je maar 1 voeding nodig voor die 3 hubs.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 10:08 schreef EHofman het volgende:

[..]

En hoe :? wil je er dan 24volt uit krijgen.... ;(
De spanning na gelijkrichting en afvlakking is 1,4 x 21V = 29,4 - 1,2 (brugcel) = 28,2V.
Daar komt nog bij dat de trafospanning onbelast hoger dan 21V is, dus het kan zeker wel.
En een 7824 is een standaardregelaar.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 10:43 schreef exter het volgende:

[..]

De spanning na gelijkrichting en afvlakking is 1,4 x 21V = 29,4 - 1,2 (brugcel) = 28,2V.
Daar komt nog bij dat de trafospanning onbelast hoger dan 21V is, dus het kan zeker wel.
En een 7824 is een standaardregelaar.
zou prima kunnen, wel effe een dikke elco over de brugcel zetten ( paar duizend micro Farad) en een kleintje aan de uitgang voor ruis en stabiliteit. Kijk effe in Elektuuur of een handboek rond voor wat tips. Hoe groter het spaningsverschil des te meer je overigens ook moet koelen.
Verder zijn er nog wat beveiliginstruuks mogelijk met diodes in sper.
En....
Denk aan de veiligheid.... op de primaire van de trafo staat 230Volt.
Pagina: 1