Toon posts:

Rechtsreeks van videocamara cappen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan dat.. ?

/me is een maandje gelden naar centerparcs geweest met een paar vrienden :)

en daar hebben we een filmpie opgenomen :)

nu is het volgende..

mn maat heb die aldi pc van november 2000

en daar zit een video in aansluiting op..

dus ik neem aan dat je daar een video/camara op aan kan sluiten..

we willen namelijk 8 cdtjes branden met daarop een .avi of .mpeg van de band...

Hoe pakken we dit het best aan?

welke Software e.d?

/me is totaal nieuw met video bewerking e.d

bvd.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Opnemen met het capture programma, zo min mogelijk compressie en dan van divx.com de nieuwe divx5 halen en met virtualdub compressen en bij vid's van 768*576 effe deinterlacen.

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Als de juiste drivers geïnstalleerd zijn, kan je dit zelfs met VirtualDub doen. File --> Capture AVI... of iets dergelijks :P En dan is het een kwestie van ff compressen, etc, etc. Ik zelf capture altijd met WinTV van Hauppage, maar ik neem aan dat dat niet op die Aldi PC zit :) Let wel op dat ongecomprimeerde AVI files heel groot zijn (2 GB voor 10 min).

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[eerst en vooral al ff vermelden dat je heus niet elke keer twee enters moet gebruiken voor een nieuwe lijn]
Ik gebruik Sonic Foundry Vegas voor video te plakken, capturen, etc etc. Vind het persoonlijk beter dan de adobe producten, maar ik denk dat het ook een beetje persoonlijk is (toch zou ik voor vegas gaan).
Ps : video wordt heeeeeeeeeel groot als je het ongecomprimeert binnehaalt (paar gig voor uurtje is niet abnormaal)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Je kan je stukje film dat je gecaptured hebt ook als video cd branden, in plaats van het stukje film als avi of mpeg bestand op cd te branden. Je kan hem dan namelijk in vrijwel iedere losse dvd-speler afspelen.
Om je film op je pc te krijgen is virtualdub idd een zeer makkelijk programma.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 17:27 schreef Blizard het volgende:

Ps : video wordt heeeeeeeeeel groot als je het ongecomprimeert binnehaalt (paar gig voor uurtje is niet abnormaal)
je kan het toch alleen ongecomprimeerd binnen halen :?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan realtime comprimeren ook (heb je wel bom van een pc voor nodig vrees ik). Wil alleen maar duidelijk maken dat een harde schijf van 40gb geen overbodige luxe is (en als je over meer dan een uur praat denkik dat 40gb ook niet echt meer _grootst_ is).

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 07 maart 2002 20:12 schreef Blizard het volgende:
Je kan realtime comprimeren ook (heb je wel bom van een pc voor nodig vrees ik).
Je kunt met Windows XP realtime comprimeren naar WMF formaat, heeft geen zware systeemeisen.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op donderdag 07 maart 2002 17:27 schreef Thijs het volgende:
Als de juiste drivers geïnstalleerd zijn, kan je dit zelfs met VirtualDub doen. File --> Capture AVI... of iets dergelijks :P En dan is het een kwestie van ff compressen, etc, etc. Ik zelf capture altijd met WinTV van Hauppage, maar ik neem aan dat dat niet op die Aldi PC zit :) Let wel op dat ongecomprimeerde AVI files heel groot zijn (2 GB voor 10 min).
Echt ongecomprimeerde AVI's zijn niet 2 GB voor 10 min, maar 2 GB voor 1 min! :P

• Bigfoot
Op vrijdag 08 maart 2002 14:55 schreef sihida het volgende:

[..]

Echt ongecomprimeerde AVI's zijn niet 2 GB voor 10 min, maar 2 GB voor 1 min! :P
Niet de AVI die je uit de DV cam haalt hoor. Of wordt er door de firewirekaart al gecomprimeerd soms?

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Op vrijdag 08 maart 2002 14:55 schreef sihida het volgende:

[..]

Mja, ik heb het hier over een resolutie van 320x240. Als je 640x480 neemt, is dat dus meteen al 4 keer zo groot. Laat staan 800x600 of hoger...

• SiHiDa
Op vrijdag 08 maart 2002 15:27 schreef Thijs het volgende:

[..]

Mja, ik heb het hier over een resolutie van 320x240. Als je 640x480 neemt, is dat dus meteen al 4 keer zo groot. Laat staan 800x600 of hoger...
Met 320*240 heb je natuurlijk ook een k*t-kwaliteit. Ik weet eigenlijk niet waarom je uberhaupt hoger wil opnemen dan 800x600.

• SiHiDa
Op vrijdag 08 maart 2002 15:24 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Niet de AVI die je uit de DV cam haalt hoor. Of wordt er door de firewirekaart al gecomprimeerd soms?
We hebben het hier toch over een "normale" (=composiet) ingang? Dan is het 768*576*25 bytes per seconde.

• Bigfoot
Op vrijdag 08 maart 2002 15:30 schreef sihida het volgende:

[..]

We hebben het hier toch over een "normale" (=composiet) ingang? Dan is het 768*576*25 bytes per seconde.
Oh, ok, ik dacht DV.

Verwijderd

Met virtualdub en de huffyuv codec (ZONDER KWALITEITS-VERLIES) kun je prima realtime capturen op 720*576, kost op mijn XP1600+ zo'n 50% CPU-time.
Werkt prima met mijn ASUS V3800TVR (TNT2-based) en op mijn ELSA VIVO kaart.

Heb je een te trage bak, dan kun je de resolutie iets verlagen, of als je capture-driver het support in 720*288 capturen: ben je gelijk van dat lelijke interlaced beeld af... en daarna natuurlijk de aspect-ratio corrigeren met virtualdub resize-filtertje, bicubic mode.

Daarna de mega-files (zal iets van 15 GIG per uur zijn) met virtualdub naar een divx 5.0 AVI van 700MB en MP3 audio compressen, klaar!

• SiHiDa
Op vrijdag 08 maart 2002 15:35 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Oh, ok, ik dacht DV.
Dan is het 3,6 MB/s! Dan heb je *helemaal* gelijk.

• Bigfoot
Op vrijdag 08 maart 2002 15:46 schreef sihida het volgende:

[..]

Dan is het 3,6 MB/s! Dan heb je *helemaal* gelijk.
Daarom heb ik dus een grotere hdd nodig! De huidige is 13,4 en daar past dus net 1 uur DV op, maar hij is natuurlijk niet helemaal maagdelijk meer....
Pagina: 1