Multiboot & bestaande RAID0 stripe

Pagina: 1
Acties:

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Hai die hai,

Ik heb een vraagie, anders had ik dit niet gepost :)

Ik heb WinXP draaiende op een RAID0 stripeset als primary OS. Dat gaat best lekker, en dus kreeg ik gisteren het geweldige idee met Partition Magic een stukkie disk af te hakken en met Bootmagic een multiboot omgeving te maken.

Situatie: Primary FAT32 partitie van 80 Gb, stukje van 10 Gb afgehakt. Dit is logical disk G:, niet active, niet hidden.

Nou leuk gedacht, maar hij trekt er nix van aan :(
Dwz, geen Bootmanager menu na het aanpassen van de diskconfig, terwijl in Windhoos de door mij gewenste config wordt uitgebeeld.
Ik snap ut denk ik niet, ben blont, dus wie kan me ff een beetje op weg helpen?

Thanzx

Check da Specz

• DaCootMeister
Weet niemand hoe of wat :?

Check da Specz

Verwijderd

Snapt PQ-magic wel iets van die stripe-tabel????? want volgens mij kan dat nooit. En bootmagic weet zich volgens mijn ook mijn god niet meet waar hij zichzelf moet neerzetten.
Maar goed dit is alleen meedenken en misschien kan iemand anders aan de hand hiervan een antwoord geven

Verwijderd

Wat bootmanager doet in een raid striping weet ik niet.Maar ik draai zelf met raid0 en mijn partities zijn allemaal gemaakt en geformateerd met Partition Magic 7.0.Is geen enkel probleem hoor ook part. magic. ook deze ziet de striping als een grote schijf.(zelf win2k/XP in dual met het bootmenu van windhoos zelf op C:)Wat wel vreemd is dat ik als eerste 2NTSF partities gemaakt heb voor win2k en een voor XP dan 3 grote fat32 partities voor opslag.De letter toewijzing is dan de eerste ntsf is C: de anders ntsf is G:(laatste dus)

• DaCootMeister
Op vrijdag 08 maart 2002 02:23 schreef silures het volgende:
Wat bootmanager doet in een raid striping weet ik niet.Maar ik draai zelf met raid0 en mijn partities zijn allemaal gemaakt en geformateerd met Partition Magic 7.0.Is geen enkel probleem hoor ook part. magic. ook deze ziet de striping als een grote schijf.(zelf win2k/XP in dual met het bootmenu van windhoos zelf op C:)Wat wel vreemd is dat ik als eerste 2NTSF partities gemaakt heb voor win2k en een voor XP dan 3 grote fat32 partities voor opslag.De letter toewijzing is dan de eerste ntsf is C: de anders ntsf is G:(laatste dus)
Hmm, dus de krAchtige 3rd party tool werken gewoonweg niet begrijp ik uit jouw verhaal :Ž(
Dan zal ik proberen W2K te installeren, hopelijk trekt ie dan XP met zŽn bootmanager niet onderuit.

Check da Specz

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 12:24
Heb je het 2e OS ook al geinstalleerd? Alleen een 2e partitie maken levert nog geen bootmenu op!

C'est moi.

Verwijderd

Is het een Hardwarematige of Softwarematige RAID-config?

• DaCootMeister
Op vrijdag 08 maart 2002 13:14 schreef Aeacos het volgende:
Is het een Hardwarematige of Softwarematige RAID-config?
Tsja, Žt is een Promise FastTrak100 kaartje, dus semi hardware zalk maar zeggen :9
Verder ben ik een interessante link tegengekomen bij Powerquest

http://www.powerquest.com/support/videos/multiboot/9xtoXP/9xtoXP_viewlet.html

Check da Specz

Pagina: 1